مزایا و معایب استفاده از مبل سفید در چیدمان پذیرایی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر برای خرید مبلمان سفید رنگ مردد هستید و تصمیم‌گیری برای شما سخت شده است، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
مزایای مبلمان سفید در نشیمن خانه

بسیاری از ما هنگام خرید مبلمان در انتخاب رنگ آن مردد هستیم، چرا که بعضی از رنگ‌ها در کنار زیبایی که به محیط خانه می‌بخشند؛ اما نگهداری از آن‌ها مشکل است. برای مثال رنگ سفید برای مبلمان یک انتخاب بسیار عالی است؛ چرا که این رنگ به خانه نشاط و آرامش می‌بخشد؛ اما در مقابل به سرعت کثیف می‌شود. راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از مزایای مبل سفید در چیدمان پذیرایی بهره‌مند شوید. بنابراین اگر قصد خرید مبلمان سفید دارید، برای آنکه بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید تا انتهای مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مزایای استفاده از مبل سفید در چیدمان پذیرایی

انتخاب هر رنگی برای مبلمان قطعا مزایا و معایبی به همراه دارد؛ انتخاب رنگ سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به همین دلیل در ادامه به مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

مبل سفید

ایجاد حس آرامش در خانه

رنگ سفید باعث ایجاد حس آرامش و صمیمیت در فضای خانه می‌شود و چیدمان آن در پذیرایی، حس آرامش را به مهمانان منتقل می‌‌کند.

افزایش فضای باز

در چیدمان پذیرایی کوچک با قرار دادن مبل سفید کرم ، باعث ایجاد خطای دید می‌شود و فضای خانه را بزرگ‌تر از حد معمول نشان می‌دهد.

نظافت آسان

برخلاف تصور بسیاری از ما روش تمیزکردن مبل سفید، بسیار راحت است به شرط آنکه بهترین شوینده مبل سفید را انتخاب کنید؛ شوینده باید به گونه‌ای باشد که در کنار از بین بردن حفظ آلودگی، زیبایی مبل را حفظ کند و به بافت آن آسیبی نرسد. بهترین شوینده طبیعی مخلوط آب و سرکه است.

 ایجاد نقطه کانونی روشن

با قرار دادن مبل سفید در خانه، می‌توانید نقطه کانونی روشنی در نشیمن خود به وجود آورید؛ چرا که با قرار دادن مبل در پذیرایی، توجه افراد حاضر در منزل به آن نقطه جمع می‌شود و به این ترتیب این قسمت از خانه به نقطه کانونی تبدیل می‌شود. بهترین چیدمان مبل سفید صدفی، قرار دادن آن مقابل پنجره است؛ با این ترفند مبلمان سفید نور را جذب می‌کنند و محیط خانه روشن‌تر می‌شود.

مبل سفید

مبل سفید قدیمی نمی شود.

مبلمان سفید هرگز از مد نمی‌افتند و تقریباً با تمام سبک‌های تزئینی مانند مینیمال، نوردیک ، مدرن، وینتیج و صنعتی سازگار است که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است؛ چرا که نیازی نیست با تغییر سبک دکوراسیون، مبلمان هم تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش چیدمان خانه مستطیلی با عرض کم

به راحتی با دکوراسیون خانه هماهنگ می‌شود

مبل سفید یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌هایی است که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. برای هماهنگ کردن مبل سفید با دکوراسیون خانه، باید به رنگ دیوار توجه کنید؛ اگر دیوارها رنگی هستند، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید تا مبلمان سفید بتواند بیشتر مشخص شوند. علاوه بر آن در هماهنگی مبل سفید با دکوراسیون خانه، جنس کفپوش نیز بسیار مهم است؛ برای همین بهتر است از کفپوش‌های طبیعی مانند چوب، سرامیک یا سنگ استفاده کنید.

مبل سفید

معایب استفاده از مبلمان سفید

استفاده از مبلمان سفید نیز همانند سایر انواع مبلمان‌های دیگر، دارای مزایا و معایب خاص خود است. در ادامه به برخی از معایب  سفید اشاره خواهیم کرد:

  •  مبلمان سفید معمولاً به نور خورشید حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم، ممکن است رنگ آن تغییر کند و زودتر خراب شود. در نتیجه، باید آن را در محلی قرار داد که در معرض مستقیم نور خورشید نباشد.
  • مبلمان سفید به دلیل رنگ روشنی که دارند، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به رنگ‌های تیره‌تر دارد. برای جلوگیری از خراب شدن مبلمان بهتر است هر چند وقت یکبار آن‌ها را با محلول مناسب تمیز کنیم.
  • مبلمان سفید ممکن است در طرح‌های محدودی تولید شوند. در نتیجه اگر به دنبال یک طرح خاص هستید انتخاب برای شما محدودتر است.

هزینه بالا

تولید مبل سفید نیاز به پارچه‌های با کیفیت بالا دارد که در کلفتی و نرمی آنها تفاوت قابل توجهی با پارچه‌های رنگی دیگر وجود دارد. همچنین، برای نگهداری از مبل‌های سفید، باید بسیار دقیق و با کیفیت آن‌ها را تمیز کرد و از آن‌ها مراقبت کرد. این موضوع می‌تواند هزینه‌های تولید و نگهداری را افزایش دهد و در نتیجه، قیمت مبل سفید را نیز بیشتر کند.

پیشنهاد مطالعه: روش اصولی شستن انواع پتو در ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…