هزینه وام مسکن از توقف خارج شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از یک ماه توقف و ثابت ماندن هزینه وام مسکن، در 17 مرداد تابستان 1400 بالاخره این رکورد شکسته شد. در این روز برای اولین بار هزینه وام مسکن به کانال 61 هزار تومان وارد شد.
هزینه وام مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هزینه وام مسکن در طی یک ماه به صورت ثابت به روند خود ادامه داده است. اما در روز 17 مرداد به یکباره این روند شکسته شد.

پس از شکسته شدن رکورد هزینه وام مسکن، هزینه وام مجردین از مرز 17 میلیون تومان عبور کرد. با این وصف دامنه قیمت وام برای مجردین در حدود 350 هزار تومان و برای متاهلین 580 هزار تومان در حال جابجایی است.

رکورد هزینه وام مسکن

رکورد هزینه وام مسکن برای نخستین بار در 1400

بالاخره روند روزانه قیمت وام مسکن که در سطح 60 هزار تومان شکسته شد. روز گذشته برای اولین بار در تابستان 1400 شاهد افزایش قیمت اوراق تسهیلات وام مسکن با وارد شدن به کانال 61 هزار تومان شدیم.

با سقف وامی که بانک مسکن برای مجردها با نرخ هر ورق 500 هزار تومانی که تعیین کرده بود، حدود 280 ورق و برای متاهلین 480 ورق خواهد بود.

در نتیجه هزینه وام مسکن برای مجردها در طی 48 روز گذشته از سطح 17 مییلیون تومان فراتر رفته و توانست رکورد بیشترین قیمت را به خود اختصاص دهد.

مطلب پیشنهادی:  تیرماه؛ زمان بازگشت رونق به بازار معاملات مسکن

برای متاهلین با 570 هزار تومان افزایش به 29 میلیون و 570 هزار تومان در 17 مرداد تابستان 1400 رسید.

نکته مهم اینجاست که این تنها مبلغی نیست که متقاضیان وام مسکن باید پرداخت کنند. طول زمان باز پرداخت اوراق در حدود 12 سال است. با توجه به اوراق خریداری شده در روز جاری برای مجردین 177 میلیون و 360 هزار تومان بوده و برای متاهلین 329 میلیون و 500 هزار تومان محاسبه شد.

هزینه بازپرداخت متقاضیان به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول آن در ازای دریافت وام مسکن پرداخت خواهد شد و بخش دوم مبلغ دریافتی وام است که در طی 12 سال با نرخ تنزیلی مشخص بازپرداخت می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وام 200 میلیونی خرید مسکن به زنان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…