عجیب ترین ساختمان های جهان

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساختمان‌های عجیب ذهن شما را به چالش می‌کشند و مفاهیمی پایه‌ای را در ذهن دگرگون می‌کنند.
عجیب ترین ساختمان های جهان

عجیب ترین ساختمان های جهان که به دلیل نحوه معماری یا مصالح به کار رفته در آن‌ها مشهور هستند کدام ساختمان‌ها هستند؟ با ما در دلتامگ همراه باشید تا با چند نمونه از این ساختمان‌های عجیب آشنا شوید.

عجیب‌‌ترین ساختمان‌های جهان

ساختمان‌های فانتزی و شگفت‌انگیزی وجود دارند، مانند ساختمانی در دل تخته سنگ‌ها و ساختمانی شبیه خانه‌های هابیت‌ها. همچنین ساختمان‌های عجیب و غریبی که به نظر می‌رسد از آینده یا سیاره‌ای دیگر به زمین آمده‌اند.

1. خانه ذهن (بارسلونا، اسپانیا)

خانه ذهن یکی از عجیب ترین ساختمان های جهان است که در شهر بارسلونا، اسپانیا واقع شده است. این ساختمان معروف به “Casa Batlló” نیز شناخته می‌شود و برای طراحی منحصربه‌فرد و استفاده از عناصر هنری و فرهنگی شهرت دارد. طراحی این ساختمان بر عهدهٔ معمار بریلیوس گائودی بوده و در سال ۱۹۰۴ به بهره‌برداری رسیده است.

عجیب ترین ساختمان های جهان

2. خانه کج (سوپوت، لهستان)

یکی دیگر از موارد لیست عجیب ترین ساختمان های جهان خانه کج یا “Krzywy Domek” در شهر سوپوت در لهستان قرار دارد. این ساختمان عجیب و غریب  به خاطر طراحی خمیده و غیرمعمول آن شناخته شده است.

ساختمان خانه کج بر اساس طرح های معماری نئوگوتیک ساخته شده است و توسط معماران لهستانی دیزیو و آرکادیو ملنارسکی طراحی شده است. شکل منحنی و خمیده ساختمان، باعث می‌شود به نظر برسد که ساختمان دارای شکاف‌ها و خمش‌هایی است که آن را به شکلی ناهموار و خمیده نشان می‌دهد. خانه کج به عنوان یک نماد شهر سوپوت شناخته می‌شود و مقصدی محبوب برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به معماری منحصر به فرد است.

مطلب پیشنهادی:  بندرانزلی و اقامت در سفر

3. خانه سنگی (فافه، پرتغال)

خانه سنگی یا “Casa do Penedo” در شهر فافه در کشور پرتغال واقع شده است. این ساختمان عجیب و غریب که همچنین به عنوان “خانه سنگی سیون” نیز شناخته می‌شود، بر روی تپه‌ای ساخته شده است و دارای چهار بلوک سنگی است که به هم متصل شده‌اند.

این ساختمان که از عجیب ترین ساختمان های جهان است از سنگ‌های سنگین و قوی ساخته شده است و به دلیل ظاهر خارق‌العاده‌ای که دارد، به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب شناخته می‌شود. خانه سنگی فافه به عنوان یک نماد معماری خلاقانه در محیط طبیعی زیبایی قرار دارد و برای علاقه‌مندان به ساختمان‌های منحصر به فرد و طراحی خارق‌العاده جذاب است.

عجیب ترین ساختمان های جهان

این تنها 3 نمونه از عجیب ترین ساختمان های جهان هستند که هر کدام به دلیل طراحی یا ساختار خاص خود، مورد توجه و تعجب قرار می‌گیرند. هر کدام از این ساختمان‌ها دارای جذابیت‌ها و شگفتی‌های خاصی هستند و باعث تحسین و تعجب بازدیدکنندگان می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گوساله درمانی مفیدتر است یا درمان با عقرب؟ را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…