با استفاده از یخ بدون نیاز به اتو لباس‌های خود را صاف کنید

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر اتوی شما خراب شده یا در مکانی قرار دارید که اتو در دسترس شما نیست، برای حل این مشکل با ما همراه باشید.
از بین بردن چروک لباس

برای بسیاری از ما پیش آمده که در مسافرت با لباس‌های چروک مواجه می‌شویم و نمی‌دانیم که چگونه لباس چروک را بدون اتو صاف کنیم؛ در چنین مواقعی راهکارهای بسیار ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن اتو کردن لباس را بدون اتو انجام دهید. برای آشنایی با ترفندهای از بین بردن چروک لباس، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین روش‌های از بین بردن چروک لباس

لباس‌های چروک بسیار آزار دهنده هستند خصوصا اگر قرار باشد جایی بروید و زمان کمی دارید؛ برای از بین بردن چروک لباس، روش‌های مختلفی وجود دارد که در زمان‌های قدیم نیز افراد بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کردند.

از بین بردن چروک لباس

اتو کردن لباس با یخ

یکی از روش‌های موثر برای از بین بردن چروک لباس بدون اتو، استفاده از چند تکه یخ است. برای استفاده از این ترفند کافی است هنگام شستشو لباس با ماشین لباسشویی، چند تکه یخ را همراه لباس‌ها درون ماشین بیندازید و خشک کن ماشین را روی گرم‌ترین حالت قرار دهید و اجازه دهید خشک کن به مدت ۱۵ دقیقه کار کند. بعد از گذشت این مدت زمان خواهید که بخاری که از یخ خارج می‌شود، چروک لباس را به راحتی از بین می‌برد.

از بین بردن چروک لباس

بخار حمام برای از بین بردن چروک لباس

یک روش ساده و کم خرج برای اتو کردن لباس بدون اتو، بخار حمام است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که از قبل حمام را آماده کنید تا به خوبی بخار کند؛ سپس لباس‌ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در این بخار آب قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان لباس‌ها را بیرون بیاورید و با دست به آرامی روی آن بکشید تا چروک‌ها از بین بروند. بعد از صاف شدن، لباس را مجدداً آویزان کنید تا به طور طبیعی خشک شود.

استفاده از سشوار

استفاده از سشوار می‌تواند روشی سریع و موثر برای از بین بردن چروک لباس‌ باشد؛ برای اتو کردن لباس با سشوار لازم است که آن را روی حالت باد سرد قرار دهید؛ سپس لباس را به طور محکم روی یک آویز، آویزان کنید. در مرحله بعد سشوار را با حرکات ملایم و دروانی با کمی فاصله روی لباس بگیرید. در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه شاهد صاف شدن چروک‌های لباس خود هستید.

اتوی مو برای از بین بردن چروک لباس

اتو مو جزو وسایلی است که در خانه هر خانم ایرانی وجود دارد و عضو ثابت و حذف نشدنی در سفرهای ما است. بنابراین اگر اتوی شما سوخت یا در مسافرت بودید، این روش برای از بین بردن چروک لباس بسیار کاربردی است.

اسپری سرکه برای اتو کردن لباس

استفاده از اسپری سرکه، روشی مفید برای از بین بردن چروک لباس است؛ چرا که سرکه خاصیت ضد چروک و نرم کنندگی دارد.شما می‌توانید اسپری سرکه را از فروشگاه‌ها تهیه کنید یا خودتان در خانه آن را بسازید. تنها کافی است یک پیمانه سرکه را با سه پیمانه آب مخلوط کنید و درون اسپری بریزید و اسپری را از فاصله حدود 15-20 سانتی‌متری به طور یکنواخت بر روی لباس اسپری کنید. مطمئن شوید که سرکه به طور مناسب در سطح لباس توزیع شده است. در پایان صبر کنید تا لباس را به طور طبیعی خشک شود.

استفاده از کتری برای اتو کردن لباس

این روش بسیار قدیمی و کاربردی است. در این روش یک کتری آب را روی شعله گاز بگذارید تا به جوش آید؛ سپس آن را از روی شعله بردارید، روی لباس یک ملحفه پهن کنید و کتری را به صورت رفت و برگشت روی آن حرکت دهید تا به خوبی چروک‌های لباس از بین برود.

از بین بردن چروک لباس

استفاده از تشک تخت برای از بین بردن چروک لباس

یکی از راهکارهای موثر برای اتو کردن لباس استفاده از تشک تخت است؛ در ابتدا تشک تخت را روی سطح صافی قرار دهید و مطمئن شوید که تشک تخت تمیز و خشک است. لباس مورد نظر را آماده کنید و آن را زیر تشک تخت قرار دهید. مطمئن شوید که لباس به طور صاف و بدون چروک روی تشک قرار دارد؛ اجازه دهید لباس به مدت یک شبانه روز زیر تشک تخت باشد و بعد از آن خواهید دید که لباس به خوبی صاف شده است.

پیشنهاد مطالعه: با این 5 گیاه آپارتمانی، فضای خانه را بدون کولر خنک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…