5 نکته طلایی برای داشتن بهترین چیدمان منزل

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر می‌خواهید چیدمان خانه‌ای زیبا داشته باشید و هنر خود را به دیگران نمایش دهید، تا پایان با ما همراه باشید.
چیدمان منزل

فرقی نمی‌کند که متراژ خانه شما بزرگ باشد یا کوچک، یک چیدمان منزل اصولی می‌تواند فضای خانه شما را بزرگ‌تر و زیباتر از حد معمول نشان دهد. قوانین چیدمان منزل باید به گونه‌ای باشد که نحوه قرارگیری مبلمان و میز تلویزیون با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد؛ شما می‌توانید برای چیدمان منزل شیک، انواع سبک‌های کلاسیک، مدرن، بوهو، روستیک و ترکیبی را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید؛ به شرط آنکه در هر یک از این سبک‌ها، روش‌ های چیدمان منزل را به درستی انجام دهید. برای آشنایی با این روش‌ها تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع چیدمان منزل شیک و ساده

یکی از ترفندهای ‌خانه‌داری این است که شما بدانید برای هر قسمت خانه باید چه نوع چیدمانی انجام دهید؛ برای مثال نحوه چیدمان آشپزخانه با چیدمان پذیرایی و اتاق خواب متفاوت است؛ به همین منظور ما در ادامه ترفند چیدمان منزل برای نقاط مختلف خانه را توضیح داده‌ایم.

چیدمان منزل

بهترین چیدمان آشپزخانه به سبک ایرانی

برای داشتن چیدمان منزل شیک، آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که متراژ آن محدودتر است و چیدمان وسایل در آن سخت‌تر از سایر قسمت‌ها است؛ به همین دلیل است که قلب خانه نامیده می‌شود. مهم‌ترین نکاتی که باید در این هنگام رعایت کرد عبارتند از:

  • انتخاب یک جزیره برای آشپزخانه: قرار دادن یک جزیره در آشپزخانه، خصوصا آشپزخانه‌های کوچک به شما کمک می‌کند تا فضای کاری بیشتری داشته باشید؛ اگر قصد دارید چیدمان آشپزخانه به سبک سنتی باشد، می‌توانید از سنگ مرمر برای ساخت جزیره استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ‌های گرم: از رنگ‌های گرم و طبیعی مانند قرمز، نارنجی و زرد برای طراحی آشپزخانه استفاده کنید. این رنگ‌ها حس گرما و صمیمیت را در آشپزخانه به وجود می‌آورند.
  • از نظم دهنده‌ها استفاده کنید: نظم دهنده‌ها به شما کمک می‌کنند تا وسایل را به راحتی در کشو کابینت یا روی کانتر بچینید؛ اینگونه وسایل ضروری در عین مرتب بودن در دسترستان قرار دارند.
  • اصول مثلث کاری را رعایت کنید: از نظر طراحان دکوراسیون بهترین چیدمان آشپزخانه به گونه‌ای است که یخچال فریزر، اجاق گاز و سینک به صورت مثلث شکل نسبت به همدیگر قرار بگیرند.

چیدمان منزل

بهترین مدل چیدمان پذیرایی

پذیرایی نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد و به نوعی نقطه کانونی به شمار می‌آید؛ چرا که مهمان‌ها هنگام ورود ابتدا با این قسمت از خانه مواجه می‌‍شوند. انتخاب سبک چیدمان منزل تا حد زیادی به سلیقه شما و نوع خانه بستگی دارد؛ چرا که چیدمان پذیرایی مستطیل با مربع متفاوت است؛ یا اینکه اگر متراژ پذیرایی شما کوچک است، نحوه چیدمان صحیح خانه کوچک با وسایل ساده با چیدمان منزل مدرن متفاوت است.

مطلب پیشنهادی:  با این کارها مرگ گیاه آپارتمانی قطعی است!

اگر دوست دارید چیدمان منزل مدرن باشد، از طراحی با این سبک استفاده کنید، برای مثال بهترین چیدمان مبل در دکوراسیون منزل، انتخاب مبلی ساده با خطوط هندسی است که از رنگ‌های آبی آسمانی، زرد نارنجی، سبز مرکباتی و طوسی تشکیل شده است. نکته دیگری که باید در چیدمان پذیرایی به آن توجه داشت، قرار دادن آینه مقابل مبلمان است که می‌تواند بازتاب نور را افزایش دهد و فضا را بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهد.

چیدمان منزل

اصول چیدمان سرویس بهداشتی و حمام

برای داشتن یک چیدمان منزل شیک، چیدمان اصولی سرویس بهداشتی و حمام نقش بسیار مهمی دارد؛ زیرا از این فضاها در طول روز استفاده فراوان می‌شود. بنابراین سعی کنید از فضای حمام و دستشویی، نهایت استفاده را ببرید و محیط آن را به گونه‌ای طراحی کنید از تمام فضا استفاده کنید و برای حمام از کابین‌ یا جعبه‌های نگهدارنده برای لوازم بهداشتی استفاده کنید.

انتخاب رنگ‌های مناسب برای دیوارها و ملزومات سرویس بهداشتی و حمام نیز بسیار مهم است؛ چرا که رنگ‌های روشن و طبیعی برای دیوارها و سقف‌ فضا را روشن و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

چیدمان منزل

چیدمان اتاق خواب، اصول خاصی داره؟

از آنجا که اتاق خواب، مکانی برای استراحت و آرامش است، بنابراین چیدمان آن باید به گونه‌ای باشد که حس آرامش را به ما منتقل کند. برای مثال بهتر است از رنگ‌های آرام و طبیعی مانند آبی پاستل، سبز ملایم و نیلی برای دیوارها استفاده کنید؛ چرا که این رنگ‌ها آرام‌بخش هستند و فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. روشنایی اتاق از عوامل مهم دیگری است که توجه به آن بسیار اهمیت دارد؛ اگر فضای اتاق شما بزرگ است، می‌توانید تخت را در وسط دیوار قرار دهید؛ اینگونه از نور پنجره‌ها نهایت استفاده را می‌برید.

چیدمان منزل

پیشنهاد مطالعه: 5 کاربرد شگفت‌انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…