2 ماده خانگی در دسترس برای تمیز کردن قهوه ساز

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه دستگاه قهوه ساز دارید و دوست دارید طعم قهوه شما مانند روز اول به یادماندنی باشد، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
تمیز کردن قهوه ساز

برای خوردن قهوه‌ تازه و رفع خستگی، حتما نیازی نیست به کافه بروید؛ با خرید یک دستگاه قهوه ساز حرفه‌ای، خودتان می‌توانید با کمترین هزینه بهترین قهوه را نوش جان کنید؛ اما برای داشتن قهوه باکیفیت مراقبت از دستگاه و نحوه تمیز کردن قهوه ساز بسیار اهمیت دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از خود می‌پرسید که چگونه قهوه ساز را تمیز کنیم؟ تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نحوه تمیز کردن قهوه ساز

برای حفظ کیفیت و طعم قهوه، تمیز کردن منظم و صحیح قهوه‌ساز امری ضروری است. برای این کار ابتدا قسمت‌های قابل جدا را تمیز کنید. سپس قسمتی از قهوه‌ساز که سینی گردان در آن قرار دارد را جدا کرده و با آب گرم و مواد شوینده ملایم بشویید. اگر مدل اسپرسو ساز شما به گونه‌ای است که فیلتر آن جدا می‌شود، آن را با آب گرم بشویید؛ برای شستشو از یک برس نرم استفاده کنید.

در مرحله بعد اگر قهوه‌ساز شما دارای مخزن آب است، آن را با آب گرم شستشو دهید. برای از بین بردن رسوب آب، بهتر است از محلول شستشوی مخصوص قهوه‌ساز استفاده کنید. به این صورت که محلول را به داخل مخزن آب بریزید و قهوه‌ساز را روشن کنید. اجازه دهید محلول در داخل دستگاه جریان داشته باشد و سپس آن را خالی کنید. در پایان نیز محلول درون مخزن را ریخته و به خوبی آن را با آب شستشو دهید.

مهم‌ترین قسمت برای تمیز کردن قهوه ساز، موتور آن است که دستور عمل مشخصی ندارد و شما باید بر اساس نوع اسپرسوساز و مطالعه دفترچه راهنما آن را تمیز کنید. برای سطح خارجی دستگاه نیز می‌توانید از پارچه مرطوب به همراه صابون ملایم استفاده کنید. در پایان نیز تمام قطعات را به خوبی خشک کنید و دوباره نصب کنید.

تمیز کردن قهوه ساز

بهترین محلول رسوب زدایی قهوه ساز

برای از بین بردن رسوب و جرم درون دستگاه نیازی نیست که حتما از جرم‌گیرهای قوی استفاده کنید؛ چرا که شما می‌توانید به راحتی با چند مواد خانگی که خاصیت اسیدی دارد، آن را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین سبک چیدمان آشپزخانه عروس 1402

 استفاده از سرکه برای تمیز کردن قهوه ساز

سرکه موثرترین محلول رسوب زدایی اسپرسو ساز است که خواص تمیزکننده و ضد باکتری دارد و به کاهش روغن و رسوبات در قهوه‌ساز کمک می‌کند. برای استفاده از این محلول ابتدا باید قهوه‌ساز را خاموش و صبر کنید تا به طور کامل خنک شود. سپس مقداری سرکه سفید را با آب مخلوط کنید. نسبت سرکه به آب را یک به یک یا یک قسمت سرکه به دو قسمت آب تعیین کنید. این مقدار با توجه به اندازه و شرایط قهوه‌ساز می‌تواند متفاوت باشد.

محلول به دست آمده را در قسمت مخزن آب قهوه‌ساز ریخته و آن را روشن کنید. اجازه دهید محلول به طور کامل در دستگاه جریان داشته باشد؛ سپس دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید آب و سرکه، داخل دستگاه به مدت 15-20 دقیقه باقی بماند. بعد از گذشت این مدت آب و سرکه را خالی کنید. در آخر مقداری آب درون دستگاه بریزید و آن را روشن کنید تا آب تمیز در دستگاه جریان داشته باشد.

تمیز کردن قهوه ساز

تمیز کردن قهو ساز با لیموترش

تمیز کردن قهوه‌ساز با استفاده از لیموترش نیز یک روش موثر است. لیموترش خواص ضد باکتری و تمیزکننده دارد که به کاهش روغن و رسوبات موجود در قهوه‌ساز کمک می‌کند. برای استفاده از آن لازم است لیموترش را به دو نیمه تقسیم کنید و آن را به تمام سطح داخلی قهوه‌ساز بمالید و در آخر دستگاه را با آب شستشو دهید تا باقی مانده لیموترش از قهوه‌ساز برداشته شود. برای پاک کردن دستگاه اسپرسوساز نیز می‌توانید آب لیموترش را گرفته، درون دستگاه بریزید و آن را روشن کنید تا آب لیمو در دستگاه جریان داشته باشد. در پایان نیز دستگاه را خاموش کرده و به خوبی آبکشی کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 گیاه آپارتمانی سیاه رنگ برای دکوراسیون‌های خاص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…