سفید کردن دندان با چند ترفند خانگی ساده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دندان‌های سالم و سفید باعث زیبایی هر چه بیشتر چهره افراد می‌شود. بنابراین باید به دندان‌های خودمان برسیم تا زرد و خراب نشوند.
سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان در خانه شاید برایتان جالب یا غیرممکن باشد؛ اما این موضوع واقعیت دارد. راهکارهای خانگی بسیاری برای سفیدکردن دندان وجود دارد که واقعاً مؤثر هستند. همراه دلتا مگ باشید تا با هم این راهکارها را ببینیم.

سفید کردن دندان در خانه

راه‌های مختلفی برای سفید کردن دندان در خانه وجود دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

سفید کردن دندان در خانه با پوست موز

بسیاری از افراد از فواید بسیار زیاد پوست موز اطلاعی ندارند و آن را دور می‌ریزند. پوست موز در ترکیبات خود مقادیر زیادی پتاسیم، منیزیوم و دیگر مواد معدنی دارد که به کمک آن می‌تواند، به سفیدشدن دندان کمک کند.

برای این کار باید نصف یک ‌پوست موز را که رسیده؛ اما سیاه نشده باشد را جدا کنید و روی دندان‌هایتان بکشید تا یک‌لایه سفیدرنگ روی آن تشکیل شود. اجازه دهید چند دقیقه رو دندانتان باشد سپس با مسواک آن را بشویید. سعی کنید تا چند ساعت بعد از مسواک‌زدن چیزی میل نکنید.

سفید کردن دندان در خانه با سرکه سیب

یکی از بهترین مواد برای سفید کردن دندان در خانه استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب را می‌توان جایگزین بسیاری از سفیدکنندههای شیمیایی کرد.

سرکه سیب ازآنجایی‌که خاصیت اسیدی دارد، می‌تواند انواع مواد چسبیده به دندان را تجزیه کند. برای سفیدکردن دندان با سرکه سیب لازم یک قاشق آب را با نصف قاشق سرکه سیب مخلوط کنید. سپس مسواک را درون این مواد زده و روی دندان‌های خود بکشید. بعدازاین کار باید دهانتان را شست‌وشو دهید. پس از شست‌وشوی دهانتان با آب، با خمیردندان مسواک بزنید تا سرکه سیب حذف شود.

مطلب پیشنهادی:  خواص آویشن + چه افرادی نباید آویشن مصرف کنند؟

سفید کردن دندان در خانه با سرکه سیب

نکات مهم برای سفید کردن دندان در خانه

  • با این که مواد طبیعی نقش مهمی را در سفیدکردن دندان ایفا می‌کنند، اما بااین‌حال باید بدانید که در به‌کاربردن ترکیباتی مثل جوش‌شیرین و مواد اسیدی مثل آب‌لیمو یا سرکه زیاده‌روی نکنید، چرا که ممکن است استفاده بیش از حد این مواد به مینای دندان‌هایتان آسیب وارد کند.
  • با استفاده از هر کدام از روش به همراه کمی صبر و حوصله می‌تواند به سفیدشدن دندان‌هایتان کمک کند؛ بنابراین در این راه نباید عجله داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.
  • ترک‌کردن سیگار یکی از راه‌هایی است که به سفیدشدن دندان‌های زرد کمک زیادی می‌کند.
  • در طول روز حداقل دو بار مسواک بزنید تا به سفید ماندن دندان‌ها در طول زمان کمک کرده باشد.

نکات مهم برای سفید کردن دندان در خانه

پیشنهاد مطالعه: فواید شگفت‌انگیز آسپرین برای پوست را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

یک نوشیدنی فوق‌العاده ویژه افطار

نوشیدنی ثعلب یک نوشیدنی بسیار قدیمی ترکی است که ماده‌ اصلی آن پودر یا آردی به نام ثعلب است…