نکات حقوقی مهم برای اجاره کردن سوئیت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه سفرهای کاری و گاها تفریحی به شهرهای بزرگ مثل تهران رواج پیدا کرده است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای سفرهای طولانی خود به جای رفتن به هتل، سوئیت اجاره کنند.
اجاره کردن سوئیت

اجاره کردن سوئیت مانند اجاره‌کردن خانه و هر ملک دیگری دارای شرایط خاصی است که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند وگرنه هنگام معامله‌کردن دچار مشکل شده و گهگاه ضرر می‌کنند. همراه دلتا مگ باشید تا با یکدیگر از این نکات حقوقی اطلاع پیدا کنیم.

 نکات حقوقی اجاره کردن سوئیت قبل از معامله

نکات حقوقی مهمی برای اجاره کردن سوئیت وجود دارد که قبل از انعقاد معامله باید به آن توجه کنید.

  • بازدید از محل: پیش از اجاره سوئیت، فرد باید از محل موردنظر بازدید کند تا با موقعیت محلی و… آشنا شود. همچنین در بازدید از محل، اجاره‌کننده باید تک‌تک امکانات و سلامت آن‌ها را چک کند تا در صورت تنظیم قرارداد، از تطبیق مشخصات مورد اجاره با آنچه در قرارداد آن ذکر می‌گردد، اطمینان حاصل نماید.
  • اطمینان از مالکیت موجر یا قانونی‌بودن تصرف وی در مال مورد اجاره: با بررسی اسناد و … اطمینان حاصل کنید موجر صاحب آن مورد اجاره هست. همچنین اگر موجر با وکالت‌نامه اقدام به اجاره‌دادن سوییت می‌نماید، چک شود که مدرک ارائه شده معتبر، رسمی و دارای تاریخ باشد. نکته مهم آن است که مطمئن شوید اگر ملک مشاع هست، سایر مالکین از اجاره این سوئیت رضایت کامل دارند.

 نکات حقوقی اجاره کردن سوئیت قبل از معامله

نکات حقوقی اجاره کردن سوئیت در هنگام تنظیم قرارداد

از دیگر مسائلی که باید هنگام اجاره سوئیت مدنظر داشت، اطلاع از نکات حقوقی اجاره سوئیت در هنگام تنظیم قرارداد و شرایط و قوانین آن است.

  • اولین مورد رعایت شرایط صحت معامله است. این شرایط عبارت‌اند از: وجود قصد و رضا و همچنین، اهلیت (عقل، بلوغ و رشد) در طرفین عقد، مشخص و معین کردن موضوع قرارداد و مشروعیت جهت معامله.
  • با اینکه قانون‌گذار هم قرارداد کتبی و هم شفاهی را معتبر می‌داند؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم باتوجه‌به اختلافاتی که هنگام انعقاد قراردادهای شفاهی پیش‌ می‌آید، اقدام به نوشتن قرارداد کتبی و معتبر کنید. درصورتی‌که در دفترخانه تنظیم نمی‌گردد و به‌صورت عادی یا در فرم‌های املاک، تنظیم می‌شود، طرفین، ذیل آن را امضا نمایند تا دارای اعتبار باشد.
  • هنگام تنظیم قرارداد اجاره سوئیت، مدت قرارداد، تاریخ شروع اجاره و تاریخ پایان آن، زمان تحویل، همچنین، میزان اجاره‌بها و نحوه پرداخت، به همراه نام و مشخصات هویتی طرفین، به طور دقیق، درج شود و حتی‌الامکان، اطلاعات هویتی، با استفاده از کارت ملی و پس از رویت این مدرک، نوشته شوند.
  • بهتر است که قرارداد، در دو نسخه تنظیم شده و ذیل آن توسط طرفین و دو شاهد، امضا گردد.
مطلب پیشنهادی:  مراحل پیگیری سرقت گوشی موبایل

نکات حقوقی اجاره کردن سوئیت در هنگام تنظیم قرارداد

پیشنهاد مطالعه: نکات بسیار مهم هنگام نوشتن قولنامه خودرو را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

رفع توقیف کردن اموال مرد برای مهریه چگونه است؟

زنان معمولا برای بدست آوردن مهریه خود دست به هر کاری می‌زنند یکی از این کارها توقیف کردن ا…