3 ایده جذاب برای تبدیل تراس به آشپزخانه

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است یا اینکه دوست ندارید هنگام طبخ غذا بوی آن در محیط خانه پخش شود، برای حل این مشکل با ما همراه باشید.
تبدیل تراس به آشپزخانه

کوچک شدن متراژ آپارتمان‌ها، باعث شده مطبخ یا همان آشپزخانه مخفی که در بسیاری از خانه‌های قدیمی وجود داشت از بین برود؛ اما به تازگی در سبک‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه مدرن، با تبدیل تراس به آشپزخانه این امکان در اختیار افراد قرار گرفته است تا بتوانند از فضای خانه نهایت استفاده را ببرند. برای مشاهده جدیدترین طرح‌های ساخت آشپزخانه در بالکن و مزایای تبدیل بالکن به آشپزخانه مخفی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مزایای تبدیل تراس به آشپزخانه

در خانه‌هایی که متراژهای بالایی دارند، آشپزخانه مخفی در کنار آشپزخانه اصلی ساخته می‌شود؛ اما برای آپارتمان‌های کوچک بهترین مکان برای ساخت آشپزخانه مخفی، بالکن است. از مزایای ساخت آشپزخانه در تراس، افزایش فضا است. با تبدیل بالکن به آشپزخانه شما می‌توانید در کنار بهره‌مندی از هوای آزاد، به راحتی آشپزی کنید؛ بدون آنکه نگران پخش شدن بوی غذا و سرخ‌کردنی در خانه باشید. چنانچه قصد ساخت و چیدمان آشپزخانه در تراس را دارید لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

تبدیل تراس به بالکن

نکات مهم قبل از تبدیل بالکن به آشپزخانه

تبدیل تراس به آشپزخانه ، ممکن است در نظر بسیاری از افراد کار ساده‌ای به نظر برسد؛ اما در واقع یک پروژه مهم و پرچالش در دکوراسیون داخلی است و یازم است به یک‌سری از نکات مهم توجه کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن متراژ، مقدار مصالح مورد نیاز، تخمین قیمت، رعایت نکات بهداشتی و امنیتی است. اولین قدم برای چیدمان آشپزخانه در تراس، سرپوشیده بودن تراس، خرید گاز و انتخاب طرح کابینت آشپزخانه مناسب است. بهترین مدل کابینت برای تراس، کابینت فلزی یا کابینت‌هایی با چوب مصنوعی است که در برابر تغییرات دما مقاوم هستند.

تبدیل تراس به آشپزخانه

مراحل آماده سازی برای تبدیل تراس به آشپزخانه

بعد از رعایت کردن نکات امنیتی و بهداشتی اولین قدم برای تبدیل تراس به آشپزخانه، ایجاد حفاظ و پنجره مناسب برای بالکن است. از آنجا که ممکن است وسایل آشپزخانه در معرض نور خورشید یا باد و باران قرار بگیرند؛ بنابراین باید در ابتدا این مشکل را برطرف کنید. به همین دلیل بهتر است از پنجره‌های دوجداره برای بالکن استفاده کنید و با نصب پرده‌های مناسب، از تابش مستقیم آفتاب به وسایل و یا ورود گردو‌خاک به درون بالکن خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  با کمترین هزینه پرده‌های خانه را شیک کنید!

بعد از ساخت آشپزخانه در تراس، نسبت به دیزاین بالکن بی‌تفاوت نباشید؛ و فکر نکنید چون این قسمت در معرض دید قرار ندارد، بنابراین زیبایی آن اهمیتی ندارد. اگر تراس شما فضای کافی دارد به گونه‌ای که با قرار دادن وسایل در آن بازهم فضای آزاد دارید، می‌توانید با قرار دادن یک میزناهارخوری دونفره، مکانی مناسب و دنج برای گذراندن اوقات فراغت در کنار عزیزانتان فراهم کنید. تاثیر گلدان‌های رنگی را در این فضا فراموش نکنید؛ گلدان‌ها می‌توانند حس طراوت و شادابی را در شما حفظ کنند و شما با عشق بیشتری آشپزی کنید.

جدیدترین مدل‌های آشپزخانه در بالکن 2023

انتخاب مدل مدل‌های آشپزخانه در درجه اول به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما به طور کلی از دید طراحان دکوراسیون، بهترین مدل‌های آشپزخانه 1402 عبارتند از:

آشپزخانه با طرح باز

آشپزخانه با طرح باز در بالکن، یک ایده جذاب است که به شما این امکان را می‌دهد تا در فضای باز غذاهای خود را طبخ و میل کنید. برای نورپردازی این مدل آشپزخانه‌ها در تراس بهتر است از چراغ‌های آویزی، لوسترها یا روشنایی‌های دیواری استفاده کنید تا فضا را روشن و دلنشین‌تر شود.

تبدیل تراس به آشپزخانه

آشپزخانه با جزیره مرکزی

اگر امکانات و فضای بیشتری در بالکن دارید، می‌توانید یک جزیره آشپزخانه در مرکز بالکن قرار دهید. این جزیره می‌تواند به عنوان مکانی برای آماده‌سازی غذا، صفحه‌کار اضافی و همچنین فضایی برای خوردن صبحانه یا ناهار مورد استفاده قرار گیرد.

 تبدیل تراس به آشپزخانه با دیوارهای ساده

در این مدل، یک دیوار از بالکن را می‌توان به عنوان دیوار آشپزخانه استفاده کرد. در آنجا می‌توانید یک میز آشپزخانه و اجاق‌گاز قرار دهید و از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا فضا را زنده و پرانرژی کنید.

پیشنهاد مطالعه:3 ترکیب خانگی و موثر برای از بین بردن سوسک در خانه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…