صدای ضجه‌های قوم لوط از درون این چاه مخوف شنیده می‌شود

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فکر می‌کنید جهنمی روی زمین وجود دارد؟ درباره قوم لوط و عذاب ابدی آن‌ها در زمین شنیده‌اید؟ آیا این نقطه از روسیه راهی به جهنم است؟
دروازه جهنم روسیه

دروازه جهنم روسیه نامی است که به چاه ابر ژرف کولا، چاهی که در شبه‌جزیره کولا، در مدار شمالگان و در شمال غرب روسیه واقع شده است، داده‌اند. بعضی‌ها قسم می‌خورند که صدای ضجه و ناله جهنمیان را از درون این چاه مخوف و ترسناک شنیده‌اند. دلتامگ اسرار پشت پرده این چاه ترسناک را بازگو کرده است، همراه ما بمانید.

دروازه جهنم روسیه کجاست؟

در شبه‌جزیره کولا، جزیره‌ای که در شمال غرب روسیه و در مدار شمالگان واقع شده، روس‌ها عمیق‌ترین چاه جهان را حفر کردند که بعدها به دروازه جهنم روسیه معروف شد. بسیاری ادعا کردند صدای جهنم را از اعماق این چاه می‌شوند.

چاه مهر و موم شده کولا

چاه ابر ژرف کولا که با نام چاه کولاگراب (Kola Superdeep Well) نیز شناخته می‌شود، یک چاه حفر شده توسط شرکت نفتی سازمانی روسی در شبه‌جزیره کولا در شمال غربی روسیه است. این چاه باهدف بررسی ساختار زمین‌شناسی، پوسته زمین و استخراج نمونه‌های سنگی از اعماق زمین حفر شد.

این چاه به‌عنوان عمیق‌ترین چاه حفر شده توسط انسان با قطر تنها بیست و سه سانتی‌متر شناخته شده است. هدف اصلی این پروژه علمی بررسی زمین‌شناسی و فیزیک زمین بوده است.

حفاری چاه ابر ژرف کولا در سال ۱۹۷۰ آغاز شد و متخصصان توانستند تا عمق هفت هزار متری را حفاری کنند. روس‌ها با ادامه حفاری، این چاه در سال 1983 توانستند به عمق دوازده هزارمتری یا دوازده کیلومتری برسند و رکورد حفر عمیق‌ترین چاه جهان را از آن خود کنند. با رسیدن به این رکورد، حفاری متوقف شد و روس‌ها این دستاورد را جشن گرفتند. در سال 1989 دوباره شروع به ادامه حفاری دروازه جهنم روسیه کردند؛ اما این بار همه چیز متفاوت رقم خورد! هیچ‌چیز طبق برنامه‌ریزی روس‌ها پیش نمی‌رفت!

درب چاه

در این ژرفا دانشمندان با گرمای غیرمنتظره‌ معادل ۱۸۰ درجه سلسیوس مواجه شدند. درحالی‌که گرمای پیش‌بینی‌شده در این ژرفا معادل ۱۰۰ درجه سلسیوس بود. این دما بیش از حد مقاومت ابزارهای حفاری بود و مته‌ها نمی‌توانستند در این دما تاب بیاورند و ذوب می‌شدند. از طرفی حفاران قسم می‌خوردند صداهای جهنمی و ناله و ضجه انسان‌ها را از درون چاه می‌شنوند!

مطلب پیشنهادی:  آغوش حضرت مسیح به روی جهانیان باز است

برخی از دانشمندان شاغل در محل حفاری اعتراف كردند كه سنسورهای زلزله‌شناسی در چاه جهنم ، صداهای عجیب‌وغریب را ثبت نموده که هیچ جوابی برای آن وجود ندارد. پس از آن، شایعاتی به وجود آمد که گویا زمین‌شناسان اتحاد جماهیر شوروی به جهنم رسیده‌اند و ناله‌های گناهکاران از عالم زمین را شنیده‌اند؛ بنابراین حفاری در همان جا متوقف شد و پروژه در سال 1994 برای همیشه به پایان رسید.

صداهای شنیده شده از چاه چه بود؟

در آیه پنج سوره نمل اشاره به عذاب ابدی قوم لوط در جهنم دنیوی شده است. بسیاری بر اساس آیات و احادیث اسلامی معتقدند که این صدای قوم لوط است که در عذاب الهی تا ابدیت در حال سوختن هستند. در این آیات آمده که برای قوم لوط یک عذاب غیر از جهنم اخروی در این دنیا هست که تا قیامت ادامه دارد.

بااین‌وجود بر اساس شواهد تاریخی محل سکونت قوم لوط در میان‌کوه صدوم و در نزدیکی بحرالمیت بوده است. بحرالمیت اما دریاچه‌ای بین سرزمین‌های فلسطین، اردن و اسرائیل است. پس صداهای شنیده شده از دروازه جهنم روسیه نمی‌تواند متعلق به ضجه‌های دردناک قوم لوط باشد.

مته ذوب شده

داستان پشت پرده صداها چیست؟

دانشمندان عقیده دارند که صداهای شنیده شده در دروازه جهنم روسیه به‌احتمال زیاد صدای جریان مواد مذاب و گازهای درون‌هسته زمین است که با به‌وجودآمدن حفره‌ای در هسته، توسط دستگاه‌های لرزه‌نگار و… ثبت شده‌اند.

روس‌ها برای این پروژه عظیم که تنها توانستند چند نمونه سنگ بازالتی از اعماق زمین استخراج کنند، چهل میلیون دلار در آن زمان هزینه کردند.

تاسیسات چاه کولا

پیشنهاد مطالعه: پراو غاری که غارنوردان را می‌بلعد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…