تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سینی فر یکی از قطعات مهم و پرکاربرد در آشپزخانه است که به طور مداوم با غذا و موادی که در فر پخته می‌شوند، در تماس است. بنابراین، تمیز نگه داشتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
تمیز کردن سینی فر

سینی فر، از وسایل‌های کاربردی در آشپزخانه است که برای پخت‌وپز و تهیه انواع شیرینی‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی و چربی‌ها، نیاز به تمیزی مناسب و منظم دارد. در غیر این صورت چربی‌ها روی آن تجمع کرده و به سختی پاک می‌شوند. به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راهکارهای موثر برای تمیز کردن سینی فر را به شما آموزش دهیم.

طرز تمیز کردن سینی فر

برای بردن پاك كردن روغن سوخته فر، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت جنس سینی فر است. اصولا سینی توستر و فرگاز از دو جنس، سینی فر لعابی و سینی فر سیلور ساخته می‌شوند که نحوه تمیز کردن آن‌ها متفاوت است؛ برای شروع ابتدا مطمئن شوید که سینی خنک شده، سپس تمام وسایل‌های جدا شدنی مانند ریل‌‎ها، تخته سینی و غیره را از آن جدا کنید؛ بهترین مواد برای رفع سوختگی فر عبارتند از:

تمیز کردن سینی فر

استفاده از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن سینی فر

استفاده از جوش شیرین و سرکه می‌تواند روش موثری برای تمیز کردن سینی فر باشد. برای استفاده از این روش تنها کافی است به شیوه زیر عمل کنید:

ابتدا مقداری آب جوش را روی سینی بریزید در حدی که سینی فر در آن غوطه‌ور شود؛ سپس حدود یک لیوان جوش شیرین و دو پیمانه سرکه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید سینی برای مدتی در این محلول باقی بماند تا چربی‌ها و رسوبات به مرور کنده شوند؛ در نهایت نیز سینی فر را با آب سرد بشویید و خشک کنید. توجه داشته باشید قبل از استفاده از هر دو روش فوق، بهتر است روی یک ناحیه کوچک از سینی، این محلول را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که مواد استفاده شده به سینی فر آسیب نمی‌رسانند.

تمیز کردن سینی فر

استفاده از مایع ظرفشویی و ورق خشک‌کن

استفاده از مایع ظرفشویی و ورق خشک کن، روش موثر برای تمیز کردن سینی توستر است؛ اگر از خود می‌پرسید که چگونه سینی توستر را تمیز کنیم، تنها کافی است به شیوه زیر عمل کنبد:

در ابتدا سینی توسترر یا فر با به خوبی با آب گرم بشویید تا روغن، چربی‌ها و رسوبات اولیه از بین بروند، سپس مقداری مایع ظرفشویی را روی اسفنج یا پارچه بریزید و شروع به تمیز کردن سینی فر کنید. بعد از آبکشی سینی اگر همچنان لکه‌های چربی روی آن از بین نرفت می‌توانید از ورق خشک‌کن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش بافت پاپوش ساده با قلاب + ویدئو

معمولاً ورق‌های خشک کن، در اندازه‌های استاندارد و در شکل مستطیلی عرضه می‌شوند. برای استفاده کافی است ورق خشک کن را به آرامی روی سطح سینی فر قرار دهید. تلاش کنید تا ورق خشک کن کاملاً روی سطح سینی قرار بگیرد و همه نقاط آن را بپوشاند. پس به آرامی با دست یا یک پارچه تمیز، روی ورق خشک کن فشاری ملایم و یکنواخت وارد کنید تا رطوبت به طور کامل جذب شود. در نهایت خواهید دید که رطوبت و چربی‌های باقی‌‍ مانده جذب ورق خشک کن شده است.

تمیز کردن سینی فر

کاربرد آمونیاک برای تمیز کردن سینی فر

اگر مدت طولانی است که چربی و روغن‌های سوخته روی سینی فر قرار دارد؛ بنابراین برای پاک کردن آن لازم از یک ماده قوی‌تر استفاده کنید؛ استفاده از آمونیاک برای تمیز کردن سینی فر می‌تواند موثر باشد، اما باید با احتیاط کنید؛ چرا که آمونیاک ماده‌ای قوی است که خاصیت ضدعفونی کننده و تمیزکنندگی فراوانی دارد. برای استفاده از این محلول، ابتدا یک قاشق غذاخوری آمونیاک را به یک لیتر آب گرم اضافه کنید تا محلولی رقیقی به دست آید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از آمونیاک، از دستکش‌ استفاده کنید و از آن در مکانی استفاده کنید که تهویه مناسبی داشته باشد. سپس یک اسفنج را به محلول آغشته کیند و تمام سطح سینی را پاک کنید. در آخر سینی فر را با یک پارچه نرم و تمیز به آرامی پاک کنید تا اثرات آمونیاک از بین ببرید و بعد به خوبی آبکشی کنید.

پیشنهاد مطالعه: 7 ترفند جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه شمعدانی پرگل داشته باشیم؟

شمعدانی جزو آن دسته از گل‌های آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبا با گل‌های رنگی دارد که می‌ت…