7 ترفند جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دور کردن پشه‌ از خانه 

با شروع فصل بهار هنگام باز شدن درب و پنجره‌ها، شاهد ورود انواع پشه به داخل خانه هستیم که آرامش ما را به هم می‌زنند و خواب ما را مختل می‌کنند؛ برای دور کردن پشه‌ از خانه راه‌های متعددی را امتحان کرده‌ایم، اما بازهم نتیجه دلخواه را ندارد. به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین راه دفع پشه از خانه را برای شما معرفی کنیم.

راههای دفع پشه در خانه

نیش پشه‌ها می‌تواند باعث بروز خارش و التهاب در پوست شما شود. این مسئله می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و در برخی موارد می‌تواند به عفونت‌های پوستی منجر شود. برای کاهش مزاحمت پشه در خانه، ترفندهای خانگی بسیار ساده‌ای وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

دور کردن پشه‌ از خانه 

سنبل هندی و شمع

سنبل هندی و شمع‌هایی با این رایحه می‌توانند به عنوان روش‌های طبیعی و موثر برای دور کردن پشه‌ از خانه استفاده شوند. سنبل هندی یک گیاه علفی است که بوی مطبوعی دارد و می‌تواند پشه‌ها را دور نگه دارد. برای استفاده از سنبل هندی می‌توانید چند برگ‌ از آن را شکسته و آن‌ها را در محلی مانند پنجره که پشه‌ها به طور معمول حضور دارند قرار دهید؛ همچنین می‌توانید اسانس سنبل هندی را با یک مقدار آب مخلوط کنید و این محلول را در یک اسپری پاش کنید و در اطراف خانه پاشید. سومین راه هم استفاده از شمع‌هایی با بوی سنبل هندی است.

 اسپری زنجبیل برای دور کردن پشه‌ از خانه

زنجبیل به دلیل رایحه قوی که دارد برای از بین بردن پشه کوره در منزل بسیار موثر است. شما می‌توانید با ساخت یک اسپری زنجبیل در خانه، به راحتی پشه‌ها را فراری دهید. برای تهیه این اسپری به شیوه زیر عمل کنید.

مواد لازم:

  • 2 تا 3 ریشه زنجبیل تازه
  • 2 پیمانه آب (حدود 500 میلی‌لیتر)
  • 1 قاشق غذاخوری روغن معطر مانند روغن لیمو یا روغن نعناع

روش تهیه:

زنجبیل را بشویید و پوست‌ آن را بردارید و رنده بزنید یا به صورت خرد شده در یک ظرف بریزید و روی شعله قرار دهید تا به جوش آید؛ حدود 10 دقیقه با حرارت کم بجوشانید تا عطر زنجبیل در فضا پخش شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و محلول زنجبیل را به خوبی سرد کنید و از صافی چایی عبور دهید و با روغن معطر مخلوط کنید؛ محلول به دست آمده را در یک اسپری بریزید؛ می‌توانید از این اسپری به صورت روزانه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  3 روش ساده برای لکه گیری دیوار رنگ شده

دور کردن پشه‌ از خانه 

 اسپری گیاه ریحان

بوی ریحان برای مگس‌ها و پشه‌ها بسیار آزار دهنده است، زیرا تنفس را برایشان دشوار می‌کند؛ به همین دلیل این ماده برای از بین بردن پشه‌ های ریز در منزل بسیار موثر است. برای ساخت اسپری گیاه ریحان، می‌توانید از به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

  • یک دسته بزرگ از برگ‌های تازه ریحان
  • 2 پیمانه آب (حدود 500 میلی‌لیتر)
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نعناع (اختیاری)

روش تهیه:

برگ‌های تازه ریحان را به آب بشویید تا هرگونه آلودگی یا گرد و غبار روی آن‌ها پاک شود. سپس برگ‌ها را خشک کنید و در یک قابلمه بریزید تا به جوش آید، 10 دقیقه با حرارت کم بجوشانید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و تا به خوبی سرد شود؛ در نهایت محلول را با روغن نعناع مخلوط کنید و در یک اسپری بریزید.

 استفاده از تله uv برای دور کردن پشه‌ از خانه

استفاده از تله UV می‌تواند یک روش موثر برای دور کردن پشه‌ از خانه باشد. تله‌های UV یک نور ماوراء بنفش منتشر می‌کنند که پشه‌ها را به آنجا جذب می‌کند و در داخل تله‌ها گرفتار می‌‌کند؛ برای نصب این تله‌ها باید آن را در ارتفاع حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین و  دور از پنجره‌ها نصب کنید.

دور کردن پشه‌ از خانه 

تفاله قهوه

استفاده از تفاله قهوه روش موثر و عجیب برای  عنوان روشی برای دور کردن پشه‌ از خانه است. پشه‌ها نسبت به عطری که از قهوه منتشر می‌شود، حساس هستند و نمی‌توانند آن را تحمل کنید؛ در نتیجه شما می‌توانید بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه، از تفاله آن برای دور کردن پشه‌ها استفاده کنید. این ترفند برای از بین بردن پشه های ریز گلدان نیز بسیار کاربردی است.

پیشنهاد مطالعه: با این ترفند به راحتی در خانه درخت موز بکارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…