چند مهارت که باید در مدرسه یاد بگیریم

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کودکانی که به مدرسه می‌روند، سن کمی دارند، اما آگاهی از اهمیت مسائل مالی و ارزش پول بسیار مهم است.
تغییر برنامه درسی مدارس

آیا نیاز به تغییر برنامه درسی مدارس وجود دارد؟ از زمان ما که به مدرسه می‌رفتیم گذشته است و اکنون به عنوان والدین، متوجه شده‌ایم که اگر مهارت‌های زندگی را در مدرسه به ما آموخته بودند، چقدر به ما کمک می‌کرد؛ از مدیریت مالی و فرهنگی گرفته تا همدلی و زندگی پایدار. در این مطلب، چند نمونه از مهارت‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که در مدرسه باید به آن‌ها توجه شود. با دلتا مگ همراه باشید.

مطالعه‌های فرهنگی از تغییر برنامه درسی مدارس

آیا برنامه درسی مدارس نیاز به تغییر دارد؟ نگرانی بسیاری از والدین و ارباب‌رجوعان درباره این موضوع وجود دارد. آن‌ها معتقدند که برنامه درسی باید بیشتر به توسعه مهارت‌های زندگی و آموزش‌های عملی متمرکز شود تا فقط انتقال دانش تئوری. مهارت‌هایی مانند مدیریت مالی، مهارت‌های ارتباطی، همدلی، رهبری، احترام به محیط زیست، و غیره که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند.

اگر با بررسی فرهنگ و مردمی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، آشنا شویم و نه فقط بر اساس تعاملی که با کشور ما داشته‌اند، می‌توانیم بهتر اوضاع اجتماعی را درک کنیم و ارتباطات بین‌فرهنگی سالمی برقرار کنیم. اگر به درستی فرهنگ دیگران را بشناسیم، کمتر به آنها آسیب وارد می‌کنیم و خودمان نیز کمتر درگیر مشکلات خواهیم شد. همچنین مطالعه تاریخ و مبارزات کشورهای دیگر باعث می‌شود ما به عنوان انسان‌ها بهتر عمل کنیم.

مطالعه‌های فرهنگی

برنامه‌ریزی مالی

برنامه‌ریزی مالی به معنای طراحی استراتژی جامعی برای مدیریت امور مالی در طولانی‌مدت است. در مدرسه، ما درس ریاضیات را خواندیم و مسائل مثلثات را حل کردیم، اما به طور معمول نمی‌دانستیم که این مفاهیم چه کاربردی در زندگی روزمره ما دارند. بهتر بود در کنار اصول اولیه ریاضی، مهارت‌های برنامه‌ریزی مالی نیز آموخته می‌شد تا بتوانیم برای خود و خانواده‌مان برنامه‌ریزی مالی مناسبی انجام دهیم.

چند نمونه از مسائل مالی که مناسب است در مدارس به آن‌ها آموزش داده شوند، شامل موارد زیر است:

  • تعیین اهداف مالی: آموزش روش‌های تعیین اهداف مالی شخصی و خانوادگی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها.
  • برنامه‌ریزی مخارج و پس‌انداز: آموزش مفاهیم برنامه‌ریزی مخارج، مدیریت بودجه و ایجاد عادت پس‌انداز در کودکان.
  • وام‌های بانکی: آشنایی با مفاهیم اساسی وام‌های بانکی و تأثیر آن‌ها بر زندگی مالی فرد.
  • محاسبه مالیات و نرخ سود: آموزش مبانی محاسبه مالیات، نرخ سود و تأثیر آن در تصمیم‌گیری‌های مالی.
  • سرمایه‌گذاری در سهام: آشنایی با اصول سرمایه‌گذاری در بازار سهام و مفاهیم اساسی مرتبط با سهم‌ها.
مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه ارده کنجد سالم و مقوی در خانه

برنامه‌ریزی مالی

مهارت‌های اجتماعی از تغییر برنامه درسی مدارس

مهارت‌های اجتماعی به مجموعه توانایی‌هایی اطلاق می‌شود که فرد به وسیله آن‌ها می‌تواند بهبود یابد و بهتر با دیگران در تعامل باشد. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی، گوش دادن فعال، همدلی، حل تعارض و کار گروهی است. بسیاری از ما به میزانی به این مهارت‌ها تسلط داریم، زیرا تجربه مکالمه با مخاطبان مختلف را پیدا کرده‌ایم. اما در دنیای امروز به دلیل وجود شبکه‌های اجتماعی، کودکان به طور معمول در موقعیت‌های گفت‌وگومحور قرار نمی‌گیرند.

یکی از چالش‌های روابط اجتماعی، روش برخورد با افرادی است که رفتارشان آزاردهنده است؛ افرادی که به نظر همه رفتار بدی دارند، اما ما باید به یک شیوه‌ای با آن‌ها کنار بیاییم. توانایی صحبت کردن در جمع، بیان نظر بدون ترس از قضاوت، عدم خجالت، ابراز دیدگاه انتقادی، مقابله با قلدری و توانایی در برقراری روابط دوستانه، از جمله مهارت‌هایی هستند که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

مهارت‌های اجتماعی

سخن آخر درباره تغییر برنامه درسی مدارس

اضافه کردن مهارت‌های زندگی به برنامه درسی مدارس، امکانات قابل توجهی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. توسعه این مهارت‌ها، علاوه بر بهبود عملکرد تحصیلی، باعث می‌شود دانش‌آموزان با اعتماد به نفس بیشتری به چالش‌های بزرگسالی مواجه شوند. با سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های مرتبط با مراقبت از خود و برنامه‌ریزی مالی، مدارس قادرند دانش‌آموزان را برای یک آینده پر از موفقیت آماده کنند.

این تغییرات می‌تواند به صورت زیر باشد:

۱. بهبود عملکرد تحصیلی

۲. تقویت اعتماد به نفس

۳. مهارت‌های اجتماعی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر تاثیر معماری خانه بر سلامتی افراد را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این نشانه‌های عجیب را دارید باهوش هستید

ویژگی افراد باهوش شما را غافلگیر می‌کند چرا که در عین عجیب بودن بسیاری از کسانی که این ویژ…