4 مدل نورپردازی شیک برای سالن پذیرایی

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نورپردازی بر دکوراسیون داخلی تاثیر قابل توجهی دارد و می‌تواند به شکل چشمگیری جلوه‌ای متفاوت و زیبا به فضا ببخشد؛ به همین دلیل در ادامه مطلب بهترین مدل‌های نورپردازی را شرح داده‌ایم.
نورپردازی سالن پذیرایی منزل

در طراحی دکوراسیون داخلی نورپردازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که زیبای خانه را دوچندان می‌کند. در این میان نورپردازی سالن پذیرایی منزل ، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد به دلیل آنکه سالن پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه به شمار می‌آید که مهمان‌ها هنگام ورود با آن مواجه می‌شوند. نورپردازی سقف پذیرایی انواع مختلفی دارد که امروز در این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

اهمیت و تاثیر نور مخفی در نورپردازی سالن پذیرایی منزل

استفاده از نور مخفی در سالن پذیرایی می‌تواند ظاهری زیبا و شگفت‌انگیزی به فضا ببخشد. نورپردازی سالن پذیرایی به چند صورت انجام می‌شود:

  • نورپردازی مخفی ساده: در این نوع نورپردازی، نورهای مخفی در حاشیه سقف پذیرایی قرار می‌گیرند و نور را به طور یکنواخت در سراسر فضا پخش می‌کنند. این نورپردازی می‌تواند جو آرامش‌بخش و مهربانی را به اتاق ببخشد.
  • نورپردازی مخفی با الگوها: با استفاده از نورهای مخفی در سقف، می‌توانید الگوها و طرح‌های نوری جذابی را بر روی سقف پذیرایی ایجاد کنید. این الگوها می‌توانند شکل‌ها، خطوط، یا الهام‌گرفته از عناصر دکوراسیونی باشند و به فضا زیبایی و جذابیت ببخشند.
  • نورپردازی مخفی در اماکن خاص: می‌توانید نورهای مخفی را در اماکن خاصی از سقف پذیرایی قرار دهید تا تمرکز و توجه بیشتری را به آن جلب کنید. مثلاً، می‌توانید نور مخفی را در ناحیه‌ای که میز و صندلی قرار دارد به کار ببرید.

نورپردازی سالن پذیرایی منزل

انواع نورپردازی سالن پذیرایی منزل

میزان نور موجود در هر قسمت خانه، روی سلامتی و روحیات فرد نیز تاثیر بسزایی دارد؛ چرا که نور کم فضا می‌تواند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است هنگام نورپردازی قسمت‌های مختلف خانه مانند اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی دقت لازم را به خرج دهید. نورپردازی سالن پذیرایی انواع مختلفی دارد و انتخاب هر یک از آن‌ها می‌تواند ظاهر خانه شما را لوکس، بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر نشان دهد.

نورپردازی سقف پذیرایی معمولا به دو صورت انجام می‌گیرد. در حالت اول که از زمان‌های قدیم تا کنون نیز از آن استفاده می‌شود، به کارگیری انواع مختلف لوستر است. روش دوم استفاده از نور مخفی در سقف است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده از نور مخفی می‌تواند هارمونی جالبی را در سقف خانه ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:  با چند ماده در دسترس از شر مورچه‌ها در خانه خلاص شوید!

ترکیب نورمخفی و چراغ‌های هالوژنی

یکی از بهترین مدل‌های نورپردازی سالن پذیرایی منزل ، ترکیب نور مخفی و چراغ‌های هالوژنی است که فضای پذیرایی را بسیار جذاب می‌کند و به نوعی به نقطه کانونی خانه شما تبدیل می‌شود و توجه افراد به این سمت جلب می‌شود مخصوصا اگر سقف کاذب طرح‌دار باشد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این نوع نورپردازی و انتخاب نور چراغ‌ها باید به آن توجه داشت، بیشترین رنگی است که در فضای پذیرایی به کار برده‌اید؛ استفاده از یک طیف رنگ می‌تواند علاوه بر جذابیت بخشیدن به دکوراسیون خانه، فضای پذیرایی شما را دلنشین‌تر کند.

نورپردازی سالن پذیرایی منزل

نورپردازی سالن پذیرایی منزل با چراغ های آویز در وسط سقف

یکی دیگر از جذاب‌ترین مدل‌های نورپردازی سقف پذیرایی ، استفاده از چراغ‌هایی هست که در وسط سقف کاذب به صورت آویز قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه شما لوکس، جذاب و مدرن باشد، این مدل نورپردازی اتاق پذیرایی انتخاب مناسبی است. با نصب چراغ در وسط سالن می‌توانید نور بیشتر قسمت‌های خانه را تامین کنید.

نورپردازی سالن پذیرایی منزل

نورپردازی فانتزی

نورپردازی فانتزی سقف پذیرایی می‌تواند جوی متفاوت و جذاب را در فضا ایجاد کند، این مدل نورپردازی سالن پذیرایی انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن برای قسمتی از خانه مناسب است. برای مثال نورپردازی با الگوی آسمان ستاره‌ای، با ایجاد فضای رمانتیک و آرامبخش برای اتاق خواب انتخاب خوبی است. یا اینکه با نصب لامپ‌های حبابی در سقف، فضای راهروی خانه را زیبا و کاربردی کنید.

نورپردازی سقف کاذب طرح دار

اگر ازسقف‌های کاذب طرح‌دار برای پذیرایی خود استفاده کرده‌اید و خواهان نور بیشتر در پذیرایی هستید، از این مدل نورپردازی استفاده کنید. این مدل نورپردازی سقف پذیرایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نور بیشتری را برای محیط فراهم کنند. این مدل نورپردازی در انواع مختلف هندسی، طرح گل و برگ، طرح آب و طرح سنتی در بازار موجود است.

نورپردازی سالن پذیرایی منزل

تعداد کلمات مطلب: 665

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان پذیرایی مربعی مدرن، تلفیقی از سادگی و زیبایی

چیدمان پذیرایی مربعی مدرن به دنبال ایجاد فضایی است که هم کاربردی باشد و هم ظاهری شیک و امر…