3 دلیل مهم سرد شدن چای در فلاسک استیل

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر فلاسک چای شما دیگر نوشیدنی مورد علاقه تان را گرم نگه نمیدارد، نیازی به خرید یک فلاسک جدید نیست چرا که خودتان میتوانید آن را در خانه تعمیر کنید.
علت سرد شدن چای در فلاسک‌ استیل

علت سرد شدن چای در فلاسک‌ استیل

در برخی موارد، سرد شدن چای در فلاسک استیل ممکن است به دلیل عوامل زیر باشد:

علت سرد شدن چای در فلاسک‌ استیل

آسیب دیدن محفظه و بدنه ظرف

یکی از مهم‌ترین دلیل سرد شدن چای در فلاسک استیل، آسیب وارد شدن به محفظه و بدنه ظرف است که بیشتر در فلاسک‌های استیل رخ می‌دهد. با توجه به اینکه از موادهای اولیه و ضد زنگ برای محفظه و بدنه فلاسک استیل استفاده می‌شود، دوام و استحکام محصول در برابر ضربه و فشار افزایش می‌یابد.

در صورتی که فلاسک‌ با ضربه و یا سقوط در زمین برخورد کند، ممکن است گاز مخصوصی که بین جداره‌های بیرونی و داخلی قرار دارد تخلیه شود؛ در نتیجه خاصیت عایق حرارتی بودن خود را از دست می‌دهد.

خراب شدن درب علت سرد شدن چای در فلاسک‌ استیل

درب فلاسک‌ها به طورکلی به چند مدل سوپاپ دار، پمپی، فشاری و پیچی تقسیم می‌شوند؛ در این میان درب‌های پیچی انتخاب بهتری هستند؛ چرا که مدت زمان بیشتری حرارت درون فلاسک را حفظ می‌کند.

از دیگر علت سرد شدن چای در فلاسک پلاستیکی و استیل ، خراب شدن درب فلاسک است؛ چنانچه درب فلاسک خراب باشد، انرژی گرمایی و حرارت موجود در محفظه داخلی به تدریج از بین می‌رود.

علت سرد شدن چای در فلاسک‌ استیل

خراب شدن واشر و اتصالات علت سرد شدن چای در فلاسک‌ استیل

خراب شدن واشر و اتصالات نیز می‌تواند باعث سرد شدن چای در فلاسک شود. روی همه فلاسک‌ها واشری قرار دارد که در صورت تمام شدن حرارت و گرمای موجود در داخل فلاسک از بین می‌رود؛ در فلاسک‌های شیشه‌ای نیز هنگامی که سطح شیشه ترک می‌خورد،  خلا ایجاد شده در اطراف فلاسک از بین می‌رود و در پی آن نیز حرارت و گرما از نوشیدنی‌ خارج می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  پیش‌بینی قیمت مسکن در سال 1400

دومین علت سرد شدن چای که بیشتر در فلاسک‌های شیشه‌ای اتفاق می‌افتد؛ خارج شدن محفظه داخلی ز جایگاه خود است. با این جابه‌جایی روزنه‌ای در فلاسک ایجاد می‌شود و از آن گرما و حرارت نوشیدنی خارج می‌شود. برای حل این مشکل باید واشر پلاستیکی فلاسک را باز کنید و سپس آن را در جای خود قرار دهید.

مزایای استفاده از فلاسک استیل

در فلاسک‌های استیل، از استیل ضدزنگ استفاده می‌شود و همین امر باعث افزایش طول عمر و دوام مایعات را به همراه دارد. از دیگر مزایای فلاسک استیل این است که دراثر ضربه نمی‌شکنند و در برابر شوک حرارتی، از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است همچنین ظاهر درخشانی دارد.

علت سرد شدن چای در فلاسک‌ استیل

مضرات استفاده از فلاسک استیل

  • ایجاد سردرد: با توجه به اینکه فلز داخل فلاسک، دمای داخلی را کنترل نمی‌کند و باعث افزایش دمای نوشیدنی در داخل فلاسک می‌شود.
  • ایجاد سرطان: ممکن است گاهی بدنه فلاسک استیل آسیب ببیند و رنگ آن خشک شود. در این صورت، اگر محفظه فلاسک خالی شده و دوباره با مایعات پر شود، رنگ خشک شده در داخل محفظه موجب ایجاد سرطان می‌شود.
  • ایجاد عفونت: چنانچه فلاسک استیل را بدون شستشوی کامل به دست بگیرید، باکتری‌ها و ویروس‌ها روی سطح آن می‌مانند و می‌توانند عفونت‌هایی را که در نهایت به سلامتی افراد آسیب می‌زنند، منتقل کنند.
پیشنهاد مطلعه: 9 ایده ساده و کاربردی برای افزایش طول عمر مبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان گیاهان​ و داشتن دکوراسیون زیبا و منحصربه فرد

چیدمان صحیح گیاهان در منزل می‌تواند زیبایی و طراوت خاصی به فضای شما ببخشد. انتخاب مکان منا…