مستاجران تهرانی چه خانه‌هایی را می‌پسندند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که مستاجران تهرانی بیش از همه به رهن خانه‌های ۷۹ متری تمایل دارند و در این بین وام ودیعه ۷۰ میلیون تومانی تنها نزدیک به ۱۰ تا ۱۴ درصد از مبلغ رهن خانه با این متراژ را در مناطق بالا شهر تهران تامین می کند
افزایش قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در حال حاضر رهن کامل یک واحد ۸۰ متری در منطقه دیباجی جنوبی تهران ۵۰۰ میلیون تومان پول می‌خواهد و رهن کامل یک واحد ۷۸ متری در منطقه شهرک غرب تهران نیز ۸۰۰ میلیون تومان نقدینگی نیاز دارد.

در مناطق متوسط نشین شهر تهران ۷۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن می‌تواند ۱۵ تا ۲۵ درصد مبلغ رهن را تامین کند؛ در حال حاضر رهن کامل خانه در منطقه تهران پارس غربی ۴۰۰ میلیون تومان پول می‌خواهد که وام ودیعه ۷۰ میلیون تومانی ۱۷.۵ درصد از هزینه رهن را تامین می‌کند.

در برخی از مناطق غربی شهر تهران نظیر باغ فیض وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن یک چهارم و یا ۲۵ درصد هزینه رهن را تامین می‌کند؛ در حال حاضر رهن کامل یک واحد ۸۰ متری در این منطقه ۲۸۰ میلیون تومان نقدینگی نیاز دارد.

رهن خانه

با ۷۰ میلیون تومان امکان رهن خانه‌ وجود دارد؟

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که با وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی در برخی از مناطق تهران امکان رهن کامل خانه وجود دارد. رهن کامل یک واحد مسکونی ۷۵ متری ۲۰ سال ساخت در منطقه صادقیه تهران در حال حاضر ۶۰ میلیون تومان پول می‌خواهد و در منطقه حسن آباد تهران نیز رهن کامل یک واحد مسکونی ۵۰ متری ۸ سال ساخت ۵۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد.

در محله شاداباد تهران نیز امکان رهن خانه‌ با وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی وجود دارد، به طوری که هزینه رهن کامل یک واحد مسکونی ۷۰ متری ۱۰ سال ساخت در این منطقه ۶۵ میلیون تومان است.

مطلب پیشنهادی:  اجاره خانه‌های نجومی 100 میلیونی در پایتخت!

شرایط اخذ وام

طبق پیش‌بینی‌ها، کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر مشمول دریافت این تسهیلات هستند. افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در کنار زنان سرپرست خانوار دیگر گروه مشمول تسهیلات مذکور را تشکیل می‌دهند.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی زنان مجرد بالای ۳۵ سال و خودسرپرست نیز امکان دریافت این تسهیلات را دارند و به مردان سرپرست خانوار هم که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه، مجرد هستند نیز وام اجاره تعلق می‌گیرد.

میزان اقساط وام ودیعه مسکن

بازپرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای وام‌های تا ۳۰ میلیون تومانی سه ساله و برای وام‌های ۳۰میلیون تومان به بالا پنج ساله است. قسط وام ۲۵میلیون تومانی حدود ۸۳۰ هزار تومان، ۴۰ میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان و قسط تسهیلات کمک ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۵۵۰هزار تومان است.

سود وام ودیعه مسکن ۲۵ میلیونی حدود پنج میلیون تومان، وام ۴۰ میلیون تومانی حدود ۱۳.۳ میلیون و وام ۷۰ میلیونی حدود ۲۳.۵ میلیون تومان است.

مطالعه بیشتر: مطلب «خروج بساز و بفروش‌ها از بازار مسکن» در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …