کلاف سردرگم نرخ جدید سیمان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهار داشت: هنوز درصد یا روش افزایش قیمت سیمان مشخص نشده است. امیدواریم در کمتر از یک ماه آینده نرخ‌گذاری مشخص شود.
تورم مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» عبدالرضا شیخان در مورد آخرین وضعیت قیمت‌گذاری سیمان اظهار کرد: هنوز افزایش قیمتی در مورد سیمان اتفاق نیافتاده است. در حال مذاکره و رایزنی با مسئولان ذی‌ربط برای تعیین نرخ جدید سیمان هستم و منتظریم تا به یک نتیجه مشخص برسیم بنابراین هنوز درصد یا روش افزایش قیمت مشخص نشده است. امیدواریم در کمتر از یک ماه آینده نرخ‌گذاری مشخص شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها در جهت فروش سیمان در بورس کالا در حال انجام است، ادامه داد: در حال تلاش هستیم تا در آینده شرکت‌های سیمان وارد بورس کالا شوند تا از مشمولیت قیمت‌گذاری خارج شویم، از همین روی سال 1400 مذاکراتی در این مورد صورت می‌گیرد.

شیخان ابراز امیدوار کرد: در شش ماهه دوم امسال با رفع مشکلات، شرکت‌ها بتوانند وارد بورس کالا شده و فروش خود را از این طریق انجام دهند.

روند صادراتی سیمان همچون گذشته

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره وضعیت صادرات این کالا توضیح داد: صادرات سیمان نیز به روال سابق در حال انجام است ولی نسبت به سال گذشته صادرات سیمان حدود 4 درصد کاهش داشته است. ولی توزیع در داخل حدود 17.7 درصد افزایشی بوده است. حال باید دید تعیین نرخ جدید سیمان آیا تاثیری بر بازار دارد یا خیر؟

مطلب پیشنهادی:  طرح دو فوریتی مجلس برای کنترل بازار اجاره بها

وی افزود: صادرات سیمان بیشتر به کشورهای همسایه صورت می‌گیرد. افغانستان، حوزه CIS، حوزه خلیج فارس، عراق و به میزان کمتری کشورهایی مانند بنگلادش مقاصد صادراتی برای سیمان هستند.

شیخان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت سوخت واحدهای تولیدی سیمان بیان کرد: 23 آبان ماه سال گذشته به علت کمبود گاز در کشور، گاز کارخانجات سیمان را قطع کردند، ما باید از سوخت دوم یعنی مازوت استفاده می‌کردیم؛ متاسفانه امکان ذخیره‌سازی مازوت هم برای تولیدکنندگان فراهم نشده بود، گاز کارخانه‌های سیمان بهمن ماه سال گذشته وصل شد. بعد از آن برق این واحدهای تولیدی قطع شد که خوشبختانه این مشکل نیز حل شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات تولید سیمان در مورد برق و سوخت حل شد اما مشکلات دیگری مانند کمبود قطعات، افزایش نرخ آجرهای نسوز، گرانی حمل و نقل و افزایش هزینه‌های پرسنلی همچنان وجود دارد. این موارد باعث می‌شود که بتوانیم مسئولان را برای تعیین نرخ مناسب مصوب برای سیمان راضی کنیم.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …