آیا نوشتن «پارک = پنچری» جرم است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق قانون افراد نباید خودروهای خود را در مقابل پارکینگ یا منزل کسی پارک کنند؛ اما نکته مهم آن است که آیا صاحب آن منزل حق تهدید صاحب خودرو را دارد؟
نوشتن پارک مساوی است با پنچری

نوشتن پارک مساوی است با پنچری یکی از عبارت‌هایی است که افراد علاقه دارند بدانند نوشتن آن جرم است یا خیر. بسیاری از صاحبان پارکینگ‌ها برای تشدید ممانعت برای پارک‌نکردن وسایل نقلیه مقابل درب پارکینگ، تابلوهایی با مضمون پارک برابر با پنچری را نصب می‌کنند و اگر رفتاری خلاف آن مشاهده کنند به خودرو پارک شده خسارت وارد می‌کنند. همراه دلتا مگ باشید.

نوشتن پارک مساوی است با پنچری

امروزه با افزایش روزافزون وسایل نقلیه یکی از چالش‌های مهم رانندگان پیداکردن جا پارک است. لازم به ذکر است که این افراد باتوجه‌به قانون، خودروی خود را در هر مکانی نمی‌توانند پارک کنند. هر چند قانون پارک‌کردن مقابل درب پارکینگ را ممنوع کرده؛ اما گاهی افراد مبادرت به پارک‌کردن مقابل درب پارکینگ‌ها می‌کنند.

در نتیجه صاحبان پارکینگ برای جلوگیری از این روند، اقدام به نوشتن عبارت‌هایی تحت عنوان «پارک = پنچری» می‌کنند. اگر این افراد خودرویی را مقابل پارکینگ خود ببینند، اقدام به خسارت زدن، به این خودروها می‌کنند.

پارک مساوی است با پنچری

اما نکته مهمی که همه ۹ افراد باید بدانند آن هست که طبق ماده ۶۹۹ قانون مجازات اسلامی، تهدید به قتل یا هرگونه خارت و ضرر جسمانی و نفسانی، مالی، حیثیتی، دارای مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دوماه تا دوسال است.

مطلب پیشنهادی:  شکایت کردن از شوهر به چند دلیل مهم

به عبارتی طبق قانون تهدید دیگران به ضرر مالی جرم است و به این صورت نیست که در جامعه قانونی هر کسی خودسر اقدام قانونی کند، قانون چنین اجازه‌ای را به افراد نمی‌دهد.

بنابراین، در صورت آسیب رساندن به ماشین پارک شده، صاحبخانه‌ای که وسیله نقلیه در مقابل درب آن پارک شده، باید خسارت وارده را بپردازد. اما در صورت تکرار پارک مزاحم، صاحبخانه می‌تواند دعوای مزاحمت مطرح کند؛ اما کسی حق ندارد، خودسرانه اعمال قانون کرد.

پیشنهاد مطالعه: 10 خوراکی خوشمزه برای کاهش وزن در خانه! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

فروش طلا به اجازه همسر نیاز دارد

دادن هدیه توسط زن و شوهر به یکدیگر امری بسیار رایج و نشان‌دهنده محبت میان آن‌ها است. فروش …