ترفند طلایی برای تزیین لیوان‌های قدیمی در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن ماگ‌های زیبا، نیازی نیست هزینه بالایی پرداخت کنید؛ چرا که می‌توانید با کمترین مبلغ ماگ‌های قدیمی خود را طراحی کنید.
تزیین لیوان

با توجه به افزایش قیمت لوازم دکوری، ممکن است بسیاری از مردم توانایی خرید جدیدترین دکوری را نداشته باشند؛ اما برای داشتن خانه زیبا و دکوراسیون خاص، نیاز نیست که پول زیادی را هزینه کنید. شما می توانید با کمی خلاقیت و استفاده از وسایلی ک ممکن است برای شما چندان کاربرد نداشته باشد؛ زیباترین دکوری را درست کنید. در این مطلب از دلتامگ  قصد داریم به شما آموزش دهیم که با استفاده از لاک ناخن بتوانید به زیباترین شکل ممکن، تزیین لیوان را در خانه انجام دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

مواد مورد یاز برای تزیین لیوان با لاک

  • چندعدد لیوان سرامیکی
  • چند عدد لاک ناخن (در رنگ‌های مختلف)
  • سیخ چوبی یا خلال دندان
  • یک ظرف پلاستیک بزرگ ( اندازه آن باید طوری باشد که لیوان در آن جا شود )
  • آب گرم( آب تصفیه شده و یا مقطر)

تزیین لیوان

 مراحل آموزش تزیین لیوان

طراحی روی لیوان کارسختی نیست و تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید زیباترین دکوری را بسازید.

مرحله اول 

با توجه به اندازه لیوان، ظرف پلاستیکی را انتخاب کنید تا هنگامی که با آب گرم آن را پر می‌کنید، آب درون ظرف لبریز نشود. برای آنکه نتیجه بهتری بگیرید سعی کنید از آب شیر استفاده نکنید؛ چرا که املاح موجود در آب، روی کار تاثیر نا مطلوب می‌گذارد.

مرحله دوم

در این مرحله با توجه به سلیقه خود از رنگ لاکی که بیشتر دوست دارید درون آب بریزید و با استفاده از سیخ و یا خلال دندان توده رنگ را کاملا در آب پخش کنید تا سطحی یکنواخت به دست آید. توجه داشته باشید که هنگام ریختن لاک درون آب زمان زیادی از آن نگذرد؛ چرا که ممکن است لاک با هوا اکسید شود و چسبندگی خود را از دست دهد.

مرحله سوم

در این مرحله نیاز است که کمی حوصله به خرج دهید؛ اکنون دسته لیوان را بگیرید و به آرامی درون آب فرو کنید؛ برای آنکه رنگ به داخل لیوان نفوذ نکند مواظب باشید که بیش از حد آن را درون آب فرو نکنید.

مطلب پیشنهادی:  بزرگ‌تر و روشن‌تر شدن خانه با 7 ترفند طلایی

مرحله آخر

لیوان را روی یک تکه کاغذ بگذارید تا رنگ روی لیوان خشک شود.

تزیین لیوان

چگونه رنگ اضافه لیوان را پاک کنیم؟

اگر می‌خواهید تزیین چند عدد لیوان را باهم انجام دهید، برای اینکه سطل رنگ شما برای کار بعدی آماده شود با استفاده از سیخ چوبی مقدار رنگ اضافی را از روی سطح آب جدا کنید؛ چرا که رنگ اضافه باعث می‌شود طرحی که می‌خواهید برای تزیین لیوان بزنید به هم بخورد. اگر از نقشی که روی لیوان طراحی کردید خوشتان نیامد و یا به طور اشتباهی قسمت‌های دیگری از لیوان را رنگ کردید، قبل از اینکه رنگ روی لیوان خشک شود می‌توانید آن را با یک پنبه پاک کنید.

آیا می‌توان برای تزیین لیوان چند رنگ را باهم مخلوط کرد؟

اگر می‌خواهید تزیین لیوان برای بچه ها انجام دهید و دوست دارید از چند رنگ با هم استفاده کنید، می‌توانید دو لاک با رنگ‌های متفاوت را روی آب بریزید و با استفاده از سیخ روی سطح آب پخش کنید و سریع لیوان را در آن فرو ببرید تا رنگ‌ها به لیوان بچسبد. حتی می‌توانید برای زیبایی بیشتر لیوان، هنگامی که آن را درون سطل رنگ فرو می‌برید، کمی به لیوان زاویه دهید تا رنگ‌ها به طور نامنظم به لیوان بچشبند.

پیشنهاد مطالعه: 6 مدل از جدیدترین پرده های پذیرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان اتاق خواب رویایی و رمانتیک

چیدمان اتاق خواب رویایی فضایی است که حس آرامش، عشق و صمیمیت را القا می‌کند. این مکانی است …