مصالح ساختمانی، قیمت مسکن را صعودی می‌کند

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن می‌گوید: نبود نظارت توسط سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان موجب شده تا وضع نابسامان کنونی در بازار مصالح ساختمانی حاکم باشد.
فروش مصالح ساختمانی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمدعلی ربانی، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن در این رابطه گفت: قیمت مصالح ساختمانی تاکنون کاهش نیافته و حتی قیمت برخی از مصالح ساختمانی در کشور مانند میلگرد از قیمت‌های جهانی بالاتر است.

وی در ادامه افزود: با توجه به شیب تندی که گرانی مصالح در پیش‌ روی خود دارد، انتظار می‌رود قیمت مصالح ساختمانی در سال 1400 رو به افزایش باشد.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه عوامل متعددی در هزینه‌های ساخت مسکن موثر است، تصریح کرد:‌ «بعد از گرانی زمین، دومین عامل رشد بی‌سابقه مسکن «گرانی مصالح ساختمانی» است.

او تاکید کرد: تا زمانی که مصالح ساختمانی با نرخ متعادل و قابل قبولی به دست سازنده و مصرف‌کننده برسد می‌توان قیمت مسکن را نیز مدیریت کرد در غیر این صورت با افزایش و نوسانات بازار دلار و عدم مدیریت برخی مسائل قیمت هزینه‌های تولید مسکن نیز بالا می‌رود.

بازار مصالح ساختمانی

ربانی عنوان کرد: قیمت میلگرد در بازار از نرخ‌های جهانی بالاتر است و قیمت جهانی آن حدود 3 هزار تومان ارزان‌تر است این در حالی است که میلگرد در بورس عرضه می‌شود، اما با وجود عرضه در بورس فضایی رانتی وجود دارد که موجب شده قیمت این محصولات برای تولیدکنندگان داخلی بیش از نرخ‌های جهانی تمام شود.

مطلب پیشنهادی:  راهکار کنترل بازار اجاره چیست؟

وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت مواد اولیه آهن و فولاد در کشور با  انرژی ارزان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، اما مافیا در بسیاری از بازارهای کالایی از جمله بورس کالا، موجب شده  تا کارخانه‌ها وضعیت بازار را در دست بگیرند.

مطالعه بیشتر: مطلب «رکورد قیمت مسکن شکسته شد!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…