صفر تا صد محله ولنجک تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به امکاناتی که محله ولنجک در اختیار ساکنان خود قرار می­دهد و همچنین شرایط ترددی آسانی که به خود اختصاص داده است. اغلب افرادی که توان خرید آپارتمان در منطقه یک را دارند این محله را به عنوان گزینه اول برای خرید آپارتمان قرار می‌دهند. بنابراین اگر قصد خرید آپارتمان در ولنجک را دارید می­توانید به سایت دلتا مراجعه کنید.
خرید آپارتمان در ولنجک

به گزارش «مجله ملکی دلتا» یکی دیگر از محله‌های واقع در منطقه شمالی تهران ولنجک است که افرادی که از شرایط اقتصادی مطلوبی برخوردارند اغلب به خرید آپارتمان در ولنجک اقدام می­‌کنند. این محله در کوهپایه‌های قله توچال قرار گرفته و در تقسیم­ بندی شهری در منطقه یک شهرداری جای گرفته است. در اطراف ولنجک از شمال ارتفاعات توچال و از جنوب بزرگراه چمران قرار گرفته است. همچنین از شرق رودخانه ولنجک و زعفرانیه و از غرب درکه قرار دارد. محله ولنجک یکی از محله‌­های منظم از نظر شهرسازی به شمار می­رود به طوری که دارای بلوارهای استاندارد، کوچه‌ها و میادین منظم است. همین نوع ساختار موجب شده تا این محله نسبت به سایر محله‌­های منطقه یک از ترافیک کمتری برخوردار باشد.

خرید آپارتمان در ولنجک

مراکز رفاهی و تفریحی در ولنجک

بخاطر وجود توچال، محله ولنجک یکی از مناطقی است که اغلب کوهنوردان برای ورزش به آنجا مراجعه می‌کنند. بام تهران، سالن اجلاس سران، دانشگاه شهید بهشتی و تله کابین توچال از جمله مکان­‌هایی است که در این محله قرار گرفته است. همچنین بوستان‌هایی همچون نگین، گلریزان، نور، بوستان توحید، ، توسکا، یاسمن، دانشجو، اقاقیا و … نیز از جمله فضای سبزهای این منطقه محسوب می­‌شوند که علاقمندان می­‌توانند برای تفریح به آنجا مراجعه کنند.

در این منطقه مرکز خرید متنوعی همچون ولنجک، خلیج فارس، توچال و … وجود دارد. همچنین برای افرادی که در این محله سکونت دارند دسترسی به بازارهای میوه و تره بار نیز بسیار آسان است.

خرید آپارتمان در ولنجک

ولنجک چگونه شکل گرفت؟

ولنجک همانند سایر محله‌های منطقه یک شهر تهران، در گذشته جز روستاهایی بوده است که در آن کشاورزی و دامپروری صورت می­‌گرفت. از اوایل دهه ۵۰ به مرور زمان و با گسترش تهران محله ولنجک از شکل روستایی خود خارج و به محله‌­ای که امروزه می­‌بینید تغییر شکل داد.

مطلب پیشنهادی:  محله سی متری جی کجاست؟

خرید آپارتمان در ولنجک

چگونه به ولنجک برویم

با توجه به وجود دانشگاه شهید بهشتی در بلوار دانشجوی ولنجک از چهارراه پارک وی یک خط اتوبوس و از  میدان تجریش به بلوار دانشجو  یک خط مینی‌بوسی برای تردد راحت­تر افراد در نظر گرفته شده است. همچنین خط چهارم BRT نیز از نزدیکی این محله عبور می‌­کند.

اگر قصد رفتن به ولنجک با مترو را دارید، در حال حاضر ایستگاه مترویی برای آن در نظر گرفته نشده است. بنابراین می‌توانید در ایستگاه تجریش پیاده و با مینی بوس و تاکسی‌هایی که تعبیه شد به ولنجک بروید. علاوه بر آن با توجه به موقعیت جغرافیایی که این محله در آن قرار گرفته است. افراد با خودروی شخصی خودد می‌­توانند به راحتی از سایر نقاط شهر به این محله بروند.

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در ولنجک

با توجه به امکاناتی که محله ولنجک در اختیار ساکنان خود قرار می­‌دهد و همچنین شرایط ترددی آسانی که به خود اختصاص داده است. اغلب افرادی که توان خرید آپارتمان در منطقه یک را دارند این محله را به عنوان گزینه اول برای خرید آپارتمان قرار می‌دهند. بنابراین اگر قصد خرید آپارتمان در ولنجک را دارید می­‌توانید به سایت دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: خرید آپارتمان در زعفرانیه و شرایط ویژه آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…