معرفی انواع سبک‌های تابلو برای پذیرایی و نکات مهم هنگام نصب

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابلوها یکی از عناصر تکمیل کننده دکوراسیون خانه به شمار می‌آیند؛ که توجه به رنگ، طرح و سایز یک تابلو در هنگام خرید بسیار مهم است. اگر نمی‌دانید برای پذیرایی خود از چه سبک تابلویی استفاده کنید با ما همراه باشید.
تابلو برای پذیرایی

داشتن مبلمان شبک برای دکوراسیون پذیرایی شما کافی نیست؛ اگر به دنبال این هستید که چیدمان پذیرایی شما خاص و منحصربه‌فرد باشد، انتخاب یک تابلو شیک برای پذیرایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. تنوع بالا در طرح و رنگ تابلو، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که به راحتی دکوراسیونی را برای پذیرایی انتخاب کنید که مورد پسند همه باشد.  اگر نمی‌دانید چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است که با دکوراسیون خانه هماهنگی لازم را داشته باشد؛ در این مطلب از دلتامگ به این موضوع می‌پردازیم که کدام سبک تابلو برای پذیرایی مناسب‌تر است.

بهترین تابلو برای پذیرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای داشتن یک چیدمان شیک و مدرن، انتخاب تابلو برای پذیرایی نیاز به رعایت یک‌سری اصول و قوانین خاص به خود را دارد؛ چرا که باید بدانید برای سبک‌های کلاسیک و یا مدرن باید از چه سبک تابلویی استفاده کنید.

تابلو برای پذیرایی

تابلو برای پذیرایی کلاسیک

اگر سبک پذیرایی شما کلاسیک است و در سالن پذیرایی از مبلمان، میزها و بوفه کلاسیک استفاده کرده‌اید، برای هماهنگی و تاثیرگذاری بیشتر در فضای خانه بهتر است از تابلوهایی استفاده کنید که از سبک کلاسیک پیروی می‌کنند.

تابلو خطاطی

مهم‌ترین موضوعی که باید هنگام خرید تابلو پذیرایی به آن توجه داشت، سلیقه و سبک شخصی شما است؛ برای مثال اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تابلوهای خطاطی بسیار علاقه دارید، می‌توانید با نصب یک تابلو در سالن پذیرایی، اصالت این هنر را به خانه خود وارد کنند. تابلوهای خطاطی در رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است؛ بنابراین اگر به دنبال انتخاب تابلو برای پذیرایی مدرن خود هستید، یک تابلو خطاطی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

تابلو برای پذیرایی

انتخاب تابلو نقاشی برای هر سبک و چیدمانی

تابلوهای نقاشی به‌ دلیل تنوعی که در طرح دارند، معمولا برای هر اتاق پذیرایی با هر سبک و چیدمانی مناسب هستند. برای انتخاب طرح تابلوی مناسب هم بهتر است به سلیقه خودتان اعتماد کنید. در نتیجه به‌دنبال تابلو با طرح و رنگی بروید که بیشترین هماهنگی را با وسایل اتاق داشته باشند. برای مثال اگر مبلمان شما به رنگ سفید یا رنگ‌های خنثی هستند، بهتر است تابلوهای نقاشی سیاه سفید یا طبیعت زمستانی یا تابلوهای نقاشی با رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید.

تابلو برای پذیرایی

 مینیمال، تابلو مناسب پذیرایی کوچک

جدیدترین تابلو برای پذیرایی، سبک مینیمال است. اگر فضای سالن پذیرایی شما کوچک است، تابلوهای مینیمال به دلیل سادگی طرح و استفاده از رنگ‌های متنوع، باعث می‌شوند دیوارها بزرگ‌تر و فضای نشیمن دلبازتر دیده شوند.

مطلب پیشنهادی:  خانه خود را با این رنگ‌ها دلبازتر جلوه دهید!

تابلو چلیپا

اگر قصد خرید تابلو برای پذیرایی را دارید و دوست دارید فضای نشیمن شما خاص باشد، به سراغ تابلوی چلیپا بروید. تابلوهای چلیپا به عنوان هنر قدیمی ایرانی شناخته می‌شوند و به فضای پذیرایی شما حس و حال سنتی می‌بخشد. در نتیجه اگر دوست دارید از سبک سنتی برای پذیرایی استفاده کنید، در کنار انتخاب فرش و مبلمان سنتی تابلوهای چلیپا انتخاب هوشمندانه‌ای خواهند بود.

تابلو برای پذیرایی

برای نصب تابلو در پذیرایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از خرید تابلو برای پذیرایی، ابتدا بهتر است مکان مناسب برای نصب تابلو را مشخص کنید. برای اینکه نصب تابلو شما اصولی باشد نیاز است به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا زیبایی محیط پذیرایی شما دو چندان شود.

  • برای نصب تابلو بالای تخت خواب، مبلمان اتاق پذیرایی یا سایر اسباب و اثاثیه بزرگ انتخاب تابلوهای دوتایی یا چهارتایی که هم اندازه باشند گزینه مناس‌بتری است.
  • برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آن‌ها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ‌ترین دیوار نصب کنید. البته باید بدانید که عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه باشد. اندازه ایده آل این است که عرض آن حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل پیش برود.
  • همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین‌تر از خط دید،تناسب فضا را از بین می‌برد و خانه را به هم ریخته نشان می‌دهد.
  •  اگر می‌خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آن‌هایی را که رنگ تیره‌تری دارند در ردیف‌های پایین‌تر نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…