افزایش حجم نقدینگی با اجرای طرح یک میلیون واحد مسکونی!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه در پاسخ به این سوال که آیا طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی، حجم نقدینگی را افزایش می‌دهد گفت: این طرح هیچ خط اعتباری از دولت دریافت نکرده است.
یک میلیون واحد مسکونی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمود محمودزاده درباره جزییات جلسه مسئولان مرتبط با مسکن و فعالان این حوزه با رییس جمهور منتخب اظهار داشت: در جلسه اخیر با آقای رییسی درباره سازوکار و مکانیزمی که می‌توان از طریق آن به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی رسید، تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که عده‌ای از کارشناسان بر این باور هستند که با اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال حجم نقدینگی در کشور افزایش پیدا می‌کند، گفت: دلیل این تحلیل را متوجه نمی‌شوم که چطور تولید مسکن باعث رشد نقدینگی می‌شود، اما شاید عده‌ای نگران تخصیص یارانه‌های دولتی به این بخش باشند. در حال حاضر طرح مسکن ملی هیچ خط اعتباری از دولت دریافت نکرده است و به هیچ نظام یارانه‌ای وابسته نیست که منجر به رشد نقدینگی شود.

یک میلیون واحد مسکونی

مزیت‌های رشد سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن چیست؟

محمودزاده با اشاره به مزیت‌های رشد سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن اظهار داشت: فعال شدن حوزه مسکن مزیت‌های بسیار بزرگی برای کشور دارد که علاوه بر تحقق هدف نهایی که تامین مسکن برای مردم است، مهمترین اثرگذاری آن افزایش اشتغال و افزایش نرخ رشد اقتصادی است. همچنین درآمد حوزه‌های مرتبط با بخش مسکن هم افزایش می‌یابد و باعث پویایی بخش خصوصی در این حوزه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  منطقه 5؛ پرمعامله‌ترین منطقه تهران در سال 1400

وی تاکید کرد: شاید تحلیل رشد نقدینگی از این منظر باشد که دولت بخواهد خط اعتباری به پروژه‌های مسکن اختصاص دهد، اما در حال حاضر بیش از 500 هزار واحدی که در کشور در حال ساخت است و هیچ وابستگی به خط اعتباری دولتی ندارد که منجر به خلق پول جدید شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در این بخش بحث جابجایی و استفاده از سرمایه‌های کوچک متقاضیان مسکن حمایتی مطرح است که با حمایت دولت این سرمایه‌های کوچک مردمی، تبدیل به سرمایه موثر می شود و در نهایت به حل معضل مسکن در کشور کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…