انواع کابینت‌های انزو را بشناسید!

0
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر قصد خرید کابینت انزو را دارید و نمی‌دانید که این نوع کابینت چه تفاوتی با سبک‌های دیگر دارد، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
انواع کابینت انزو

کابینت‌های آشپزخانه متنوع‌ترین سبک‌ها را در بازار دارند که امروزه در بین آن‌ها کابینت‌های انزو، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از سوی دیگر بسیاری از افراد با این سبک کابینت آشنایی کافی ندارند. چنانچه قصد انتخاب کابینت برای آشپزخانه را دارید  و علاقه مند هستید با انواع کابینت انزو  آشنا شوید و بدانید که آیا کابینت انزو بهتره یا ممبران، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

کابینت انزو چیست؟

برای انتخاب این سبک کابینت نیاز است اطلاعات کافی از آن به دست آورید. انزو به کابینت‌هایی گفته می‌شود که مغزی آن از جنس MDF است و روکش آن توسط دستگاه وکیوم پرس می‌شود. به بیان ساده‌تر کابینت آشپزخانه انزو را می‌توان تلفیقی از کابینت وکیوم کلاسیک و کابینت هایگلاس سفید دانست که در دسته کابینت‌های کلاسیک قرار می‌گیرند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید کابینت انزو به آن توجه کرد، نوع صفحه انتخابی برای این مدل کابینت‌ها است که به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک می‌کند.

کابینت انزو چیست؟

تفاوت انواع کابینت انزو و وکیوم در چیست؟

  •  مهم‌ترین تفاوت کابینت‌ انزو و کابینت وکیوم، این است که ورق MDF به کار رفته در کابینت انزو قطر بیشتری دارد.
  • . تفاوت دیگر این انواع کابینت انزو این است که قطر روکشی که در این کابینت‌ها به کار برده می‌شوند نیز از سایر مدل‌های کابینت بیشتر است.
  • با توجه به اینکه درب‌های کابینت انزو توسط دستگاه سی ان سی برش داده می‌شوند، قطر لبه‌های کابینت انزو تا ۸ میلی متر کمتر از قطر لبه‌ها در کابینت وکیوم است.
  • تموع رنگ در کابینت انزو بیشتر است این در حالی است که کابینت‌های وکیوم تنها به رنگ سفید تولید می‌شوند.
  • قیمت کابینت انزو به دلیل اینکه از متریال‌های خوب در آن استفاده می‌شود بالاتر از کابینت وکیوم است.

تفاوت کابینت انزو و ممبران

بسیاری از مردم کابینت انزو را با کابینت ممبران اشتباه می‌گیرند؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با انواع کابینت انزو، به تفاوت‌های آن با کابینت ممبران می‌پردازیم.

  • یکی از آشکارترین تفاوت‌های این مدل کابینت که به نوعی جزو معایب کابینت انزو به شمار می‌آید این است که کابینت‌های انزو در طیف رنگ‌های روشن تولید می‌شود در حالی که کابینت ممبران طیف گسترده‌ای از انواع رنگ‌ها را شامل می‌شود.
  • ضخامت روکش در کابینت ممبران کمتر از ضخامت روکش در کابینت انزو است.
  • شکل ظاهری این دو کابینت نیز با ییکدیگر متفاوت است و  برای تشخیص نیاز به کمی دقت دارد؛ قطر لبه کابینت‌های ممبران در مقایسه با کابینت انزو بیشتر است؛ چرا که چهار طرف کابینت انزو برش داده می‌شود.
  • تمیزکردن کابینت‌های انزو بسیار راحت‌تر از کابینت ممبران است.
  • با توجه به اینکه جنس و ضخامت ورق‌های بکار رفته در درب و بدنه‌ کابینت از متریال بهتری است، قیمت آن بالاتر از کابینت ممبران است.
مطلب پیشنهادی:  دکوراسیونی منحصر به فرد با ترکیب رنگ آبی و نارنجی!

انواع کابینت انزو

کابینت پولیشی از انواع کابینت انزو

یکی از انواع کابینت انزو، مدل پولیشی آن است که در آن به جای استفاده از روکش وکیوم، رنگ پولیشی به کار برده می‌‎شود. رنگ پولیشی معمولا به شکل مایع یا خمیر است که جزو  یکی از خاص‌ترین رنگ‌هایی است که بر روی MDF قرار داده می‌شود می گیرد. استفاده از رنگ پولیش بر روی کابینت باعث می‌شود کابینت از آلودگی و خط و خش محفوظ بماند. یکی از مهم‌ترین مزایای کابینت انزو پولیشی این است که اگر روی درب کابینت پولیشی دچار خط و خش شود قابلیت ترمیم وجود دارد.

 

انواع کابینت انزو

معایب انواع کابینت‌ انزو

با توجه به اینکه این مدل کابینت‌ها مزایای بسیاری دارند، اما در مقابل از معایبی نیز برخوردار هستند که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

  • با توجه به اینکه نحوه ساخت کابینت انزو آن را متفاوت از سایر مدل‌ها می‌کند، بنابراین برای داشتن یک کابینت انزو کامل و بی‌نقص باید در انتخاب کابینت‌ساز بسیار دقت کرد و هزینه‌ بیشتری صرف کنید.
  • کابینت‌های انزو از حساسیت بسیار بالایی در مقابل اشیاه تیز و برنده دارند و بجز نوع پولیشی باقی آن‌‎ها  خیلی زود دچار خط و خش می‌شوند.
  • با توجه به اینکه این مدل کابینت‌ها ظاهری خاص دارند، تعمیر آن‌ها نسبت به باقی مدل‌ها دشوارتر است؛ زیرا باید طرح و رنگ همان کابینت را پیدا کرد.
  • در صورتی که قصد دارید مدل‌های خاصی از این کابینت‌ را انتخاب کنید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل فرورفتگی  زیاد، روکش کابینت نمی‌تواند مغزی را به طور کامل پوشش دهد؛ در نتیجه، کابینت به مرور زمان خراب می‌شود. بنابراین بهتر است طرح‌های ساده را انتخاب کنید.
  • محدودیت در انتخاب رنگ کابینت انزو
  • قیمت بالا.

قیمت کابینت پولیشی

از آنجا که در کابینت‌های پولیشی از رنگ استفاده می شود و این رنگ باید در محیطی کاملا ایزوله روی کابینت زده شود، هزینه بالایی برای شما به همراه دارد و عامل دیگری که باعث افزایش قیمت این مدل کابینت‌ها می‌شود این است که برای ساخت کابینت پولیشی نیاز به دستگاه تمام اتوماتیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره