با این ترفند بوی بد فاضلاب حمام و دستشویی را از بین ببرید

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای رفع بوی بد فاضلاب در خانه، نیازی نیست تا هزینه زیادی برای خرید محلول‌های بوگیر بپردازید، بلکه می‌توانید با چند مواد خانگی این مشکل را برای همیشه حل کنید.
رفع بوی بد فاضلاب

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه هستند، بوی بد فاضلاب است که در فصل تابستان تشدید می‌شود. بوی بد دستشویی دلایل مختلفی دارد؛ برای مثال اگر بوی بد فاضلاب بعد از چند روز بیشتر شود نشان دهنده این است که لوله ‌کشی مشکل دارد و  خوشبختانه رفع آن کار دشواری نخواهد بود. یا اینکه اگر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام در فصل تابستان مواجه هستید، به احتمال زیاد گاز فاضلاب از سیستم تخلیه خارج می‌شود. این گاز نه تنها بوی بدی دارد، بلکه متان و باکتری موجود در آن می‌تواند برای سلامتی افراد خطرناک باشد. همچنین باعث ایجاد سردرد یا حتی بیماری‌های جدی‌تر خواهد شد. اگر نمی‌دانید که بوی بد دستشویی را چگونه از بین ببرید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا برای رفع بوی بد فاضلاب راهکارهای مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

راه از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه

اگر در دستشویی و یا حمام، بویی شبیه به تخم مرغ گندیده استشمام کرده‌اید، آن را نادیده نگیرید این بو ناشی از ترکیب گازهای معدنی است که توسط باکتری‌های بی‌هوازی موجود در فاضلاب و لجن ایجاد می‌شود. بسیاری از ما راه‌های مختلفی را برای رفع بوی بد توالت در اپارتمان امتحان کرده‌ایم، اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم. اگر نمی‌دانید که برای رفع بود بد دستشویی چه باید کرد؟ ادامه مطالب را از دست ندهید.

راه از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه

علت بو بد فاضلاب در تابستان

تله P خشک

اگر سرویس بهداشتی بوی بدی می‌دهد، خصوصا در فصل تابستان لازم است که تله P را بررسی کنید. نصب تله p باید به گونه‌ای باشد که مقداری آب درون آن باقی بماند. آب از خروج گازهای فاضلاب در خارج از لوله تخلیه جلوگیری  می‌کند. بنابراین اگر به هر دلیلی این لوله فاقد آب بود برای رفع بوی بد فاضلاب، این قسمت را بررسی کنید.

رفع بوی بد فاضلاب

بررسی لوله‌های هواکش برای رفع بوی بد فاضلاب

یکی از دلایلی مهمی که باعث ایجاد بوی بد فاضلاب در آپارتمان می‌شود، شکستگی دریچه است. لوله‌های هواکش، گاز و بو را از فاضلاب حذف و در عین حال هوای تازه را وارد سیستم لوله‌کشی می‌کنند. اگر این لوله به درستی کار نکند، انتشار بوی فاضلاب از سیستم لوله تخلیه شروع خواهد شد.

بررسی نشتی فاضلاب

اگر لوله فاضلاب آسیب دیده باشد، گاز فاضلاب از آن خارج می‌شود، از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود لوله آسیب ببیند زنگ‌زدگی، خوردگی، گرفتگی و اتصالات نامناسب لوله‌ها است.

انسداد سپتیک

گرفتگی لوله‌های فاضلاب از دلایلی است که باعث ایجاد بوی فاضلاب در خانه می‌شود. در چنین شرایطی با وزش باد شدید، بوی فاضلاب بیشتر می‌شود.

راهکارهای مناسب برای رفع بوی بد فاضلاب

برای رفع بوی بد فاضلاب در خانه نیازی نیست که از محلول‌های شیمایی خطرناک استفاده کنید و به سلامت خود آسیب وارد کنید، بلکه با استفاده از چند مواد خانگی به راحتی می‌تواند این بو را از بین ببرید.

رفع بوی بد دستشویی با جوش شیرین و سرکه

مناسب‌ترین محلول رفع بوی بد فاضلاب، ترکیب سرکه و جوش شیرین است. در ابتدا لازم است تا لوله‌ای که بو فاضلاب می‌دهد را شناسایی کنید و بعد نصف استکان جوش شیرین را داخل آن بریزید و سپس بلافاصله یک الی دو لیوان سرکه به آن اضافه کنید. سرکه و جوش شیرین با یکدیگر واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند رسوب و چربی را تا حد قابل توجهی از بین ببرند.

رفع بوی بد فاضلاب

رفع بوی بد فاضلاب با نوشابه و جوش شیرین

فرمول ساختار نوشابه به گونه‌ای است که این قدرت را دارد تا لوله فاضلاب را باز کند. در صورتی که لوله فاضلاب شما گرفته است می‌توانید یک فنجان جوش شیرین را داخل لوله بریزید و بلافاصله یک بطری نوشابه را به آن اضافه کنید و یک ساعت زمان دهید؛ سپس برای شستشو مقدار زیادی آب سرد را درون لوله بریزید.

پیشنهاد مطالعه: سریع‌ترین روش جرم‌گیری انواع کاشی و سرامیک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…