سریع‌ترین روش جرم‌گیری انواع کاشی و سرامیک!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظافت سرویس بهداشتی و حمام از کارهایی است که رسیدگی به آن اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که مستقیم با سلامت ما در ارتباط است. اما هر مدل کاشی و سرامیک برای تمیزی، مواد مخصوص به خود را می‌خواهد که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.
جرم گیری کاشی و سرامیک

با نزدیک شدن به ایام نوروز و وقت محدودی که بیشتر خانم‌ها خصوصا شاغلین برای خانه تکانی عید دارند، یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستند جرم کاشی حمام و دستشویی است که معمولا به سختی پاک می‌شوند. برای آشنایی با بهترین روش جرم گیری کاشی و سرامیک، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

آشنایی با انواع روش جرم گیری کاشی و سرامیک

بسیاری از ما نمی‌دانیم که چگونه جرم کاشی توالت را از بین ببریم یا اینکه برای تمیز کردن کاشی حمام از چه محلول پاک کننده‌ای استفاده کنیم که به نتیجه دلخواه برسیم. برای جرم گیری کاشی و سرامیک مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد، نوع کاشی و سرامیک است. در ادامه به بررسی انواع کاشی و سرامیک پرداخته‌ایم و برای هر کدام جرم‌گیر مناسب آن را معرفی کرده‌ایم.

جرم گیری کاشی و سرامیک

نحوه از بین بردن جرم کاشی‌ های سرامیکی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره کاشی‌های سرامیکی به آن توجه داشت، مراقبت مداوم از آن‌ها است؛ چرا که این مدل کاشی‌ها زیاد گرد و خاک می‌گیرند بنابراین لازم است حداقل هفته‌ای دو بار آن‌ها را تمیز کنید تا از تجمع آشغال در بین درزها جلوگیری شود. قوی ترین جرم گیر سرامیک، آب است و می‌تواند سخت‌‍ترین لکه‌ها را از بین ببرد. اگر می‌خواهید از محلول دیگری برای تمیزی آن استفاده کنید، می‌توانید مخلوط نصف به نصف آب و سرکه برای ایجاد برق روی سرامیک‌ها به‌کار ببرید.

جرم گیری سنگ مرمر

بسیاری بر این تصورند که برای تمیز کردن سنگ مرمر، باید از مواد شوینده قوی استفاده کرد در حالی که این کار بسیار اشتباه است؛ برای تمیز کردن این مدل سنگ‎‌های طبیعی، بهترین شوینده استفاده از آب و به همراه یک شوینده ملایم مانند ریکا یا صابون است. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خراشیدگی در سطح این سنگ‌ها و اینکه درخشش خود را حفظ کنند، لازم است هنگام شستشو از یک تی نرم و آب سرد استفاده نمایید.

کاشی‌های شیشه‌ای جرم گیری سنگ مرمر

کاشی‌های لعاب‌دار

برای آنکه بدانید از چه محلولی برای تمیزی این نوع کاشی‌ها استفاده کنید، لازم است که درباره نوع کاشی اطلاعات کافی داشته باشید. کاشی‌های لعاب‌دار همان سرامیک‌ها هستند که بافتی شیشه مانند درون آن‌ها وجود دارد و بدون منفذ هستند. جنس این کاشی‎‌ها از سرامیک‌های معمولی قوی‌ترند و سطحی براق دارند.

مطلب پیشنهادی:  با این تمیزکننده‌ها کاشی‌‌های سرویس بهداشتی را برق بیندازید

جرم گیری کاشی لعاب دار

کاشی‌های شیشه‌ای

بهترین روش برای از بین بردن لکه روی این نوع کاشی‌ها، مخلوط سرکه و آب است؛ تنها کافی است نصف لیوان سرکه را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و روی کاشی‌ها اسپری نمایید. برای جرم گیری کاشی و سرامیک شیشه‌ای، نیاز است این محلول 10 دقیقه روی سطح باقی بماند و سپس با آب شسته شود.

نحوه جرم گیری کاشی و سرامیک چینی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد بسیاری تمایل به خرید کاشی‌های چینی داشته باشند، این است که تمیز کردن کاشی های چینی از همه کاشی‌ها آسان‌تر است. تنها کافی است با استفاده از جارو یا برس نرم، هفته‌ای یک بار آن‌ها را تمیز کرده و ماهی یک بار نیزتمام سطح کاشی را با استفاده از آب و مایع ظرف‌شویی بشویید. در پایان اگر می‌خواهید کاشی‌ها صاف و براق شوند می‌توانید  با آب گرم و اندکی سرکه روی آن‌ها را تی بکشید.

جرم گیری کاشی و سرامیک

تمیز کردن جرم سنگ لوح

یکی از مشکلات تمیز کردن سنگ لوح، سطح ناهموار این تایل‌ها است. با جارو کردن مداوم به وسیله یک جارو یا برس نرم، از تجمع گرد و خاک یا آلودگی بر روی این تایل‌ها جلوگیری کنید. برای شستشوی آن‌ها نیز می‌توانید از یک تی نرم و مخلوط آب و صابون استفاده کنید و در پایان مطمئن شوید که صابون به طور کلی از سطح سنگ پاک شده است.

پیشنهاد مطالعه: با 3 مواد شوینده در دسترس جرم بین کاشی‌ها را از بین ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ساده‌ترین راه برای شست‌و‌شوی پرده حریر!

استفاده از پرده تور و حریر برای پنجره‌ها در خانه، زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می‌بخشد و ن…