رکورد قیمت مسکن شکسته شد!

4
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس جمهوری منتخب، عرضه یک میلیون واحد مسکونی در سال را برای تعادل‌بخشی به بازار مسکن مطرح کرده است، وعده‌ای که اما و اگرهای بسیاری در مسیر اجرای آن وجود دارد.
متوسط قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد:‌ دولت جدید اعلام کرده است که برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی و افزایش 4 میلیون واحدی طی 4 سال ریاست جمهوری آینده را در دستور کار دارد که یک برنامه میان‌مدت است و اگر با شروع به کار دولت هم کار ساخت آغاز شود، ورود این واحدهای جدید ساخته شده به بازار عرضه حدود یک تا یک ونیم سال زمان می‌برد.

وی در ادامه عنوان کرد: بنابراین علاوه بر برنامه میان‌‌مدت و درازمدت باید تدابیری برای مستاجران سال آینده اندیشید که یکی از آن‌ها این است که تسهیلاتی از هم اکنون به عنوان برنامه کوتاه‌مدت در نظر گرفته شود و در بودجه 1401 اعتباراتی به این منظور پیش‌بینی شود.

او گفت: این تسهیلات باید متناسب با نرخ‌های اجاره در شهرهای بزرگ باشد و نرخ سود آن نیز منطقی انتخاب شده و حداکثر تا بهار سال 1401 پرداخت این تسهیلات آغاز شود.

عقبایی با بیان اینکه هراس از نرخ‌های اجاره باعث شده است تا بسیاری از جوانان از ازدواج رویگردان باشند و سن ازدواج افزایش یابد، عنوان کرد:‌ حتی در مناطق میانی شهرهای بزرگ نرخ‌های اجاره معادل کل حقوق یکی از شاغلان است و این شرایط عدم باروری و پیری جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان درباره افزایش متوسط قیمت مسکن اظهار کرد:‌ طرح ساخت مسکن در دولت آتی از نظر روانی بر بازار مسکن تاثیرگذار است، اما تثبیت این تاثیر به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت آتی بستگی بسیار دارد.

مطلب پیشنهادی:  سرگردانی فروشندگان و خریداران در بازار مسکن

متوسط قیمت مسکن

تاثیر عرضه مسکن بر بازار مسکن

وی اظهار کرد: بازار مسکن منتظر است تا برنامه اجرایی دولت آتی برای ساخت این حجم از واحدهای مسکونی وعده داده شده را که بر بهبود طرف عرضه و تعادل قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود، ببیند.

رهبر خاطرنشان کرد:‌ آورده ساخت مسکن نباید محدود به تسهیلات بانکی شود و بخش خصوصی نیز باید بخشی از سرمایه مورد نیاز طرح را فراهم کند. همراهی دولت در این طرح، ارائه زمین و ایجاد امکانات زیرساختی است تا بخش خصوصی هم سرمایه و توان فنی را وارد اجرای کار کند.

رهبر خاطرنشان کرد: عزم و اراده دولت آتی بر بخش مسکن قرار گرفته و این بخش در اولویت خواهد بود که در کنار مصوبه مجلس با عنوان جهش تولید در ساخت مسکن می‌تواند عرضه مسکن در کشور را افزایش دهد.

وی عنوان کرد:‌ مصوبه مجلس برای جهش در تولید مسکن اکنون در شورای نگهبان در دست بررسی است و با نهایی‌ شدن و اجرایی‌شدن می‌تواند زمینه‌ساز بهبود ساخت در مسکن و کاهش متوسط قیمت مسکن شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت مسکن طی 5 سال 7 برابر شد!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

4 دیدگاه

  1. نورالدین

    10 مرداد 1400 در 7:14 ب.ظ

    همش وعده الکی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      17 اسفند 1400 در 5:05 ب.ظ

      سپاس از همراهی شما
      ان شالله که وعده های خوب به زودی محقق بشن.

      پاسخ

  2. مسعود

    12 مرداد 1400 در 9:52 ق.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      17 اسفند 1400 در 5:04 ب.ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …