قیمت مسکن طی 5 سال 7 برابر شد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بر اساس آمار منتشر شده از بانک مرکزی، متوسط قیمت واحد مسکونی از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا تیرماه امسال بیش از ۷.۳ برابر شده‌است.
متوسط قیمت واحد مسکونی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت واحد مسکونی برای هر مترمربع در شهر تهران در تیر امسال به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسید که نسبت به ماه گذشته افزایش ۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد. اگر علاقه‌مند به خواندن آمار بیشتر در رابطه با این موضوع هستید مقاله «قیمت خانه در پایتخت متری ۳۰ میلیون تومان را رد کرد!» را مطالعه کنید.

بر این اساس قیمت مسکن از ابتدای سال ۱۳۹۵، بیش از ۷.۳ برابر شده‌است.

هر چند در تیر متوسط قیمت واحد مسکونی افزایشی بود اما از افزایش ۳ درصدی خرداد ماه، کم‌تر بوده‌‌ است و از سوی دیگر حجم معاملات نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته‌ است.

حجم معاملات نسبت به خرداد ۱۴۰۰ و تیر ۱۳۹۹ به ترتیب کاهش ۰.۶ و ۶۳.۹ درصدی را نشان می‌دهد که حاکی از کاهش قابل توجه حجم معاملات با وجود افزایش قیمت است.

مطلب پیشنهادی:  تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذر ۱۴۰۰

متوسط قیمت واحد مسکونی

بازار اجاره مسکن نیز وضعیت مشابهی دارد و امسال توانست رکورد 5 سال اخیر خود را بشکند. در همین راستا، در بهار ١٤٠٠، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ٢٢٦,٠ رسید که این میزان نسبت به فصل قبل ٧.٧ درصد افزایش داشته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تورم اجاره بها رکورد 5 سال اخیر را شکست!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …