رکود مسکن درآمد شهرداری را کاهش داد

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار تهران در جریان تشریح کارنامه عملکرد این دوره از مدیریت شهری، به کاهش حجم صدور پروانه‌های ساختمانی و در راستای آن کاهش درآمد شهرداری اشاره کرد.
صدور پروانه‌های ساختمانی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، پیروز حناچی در این رابطه توضیح داد: در این دوره سعی شد سهم کسب درآمد از محل صدور پروانه های ساختمانی مغایر با اسناد بالادست کاهش پیدا کند.

او در ادامه افزود: کارشناسان شهری معتقدند بخش مهمی از کاهش درآمد شهرداری از این محل ناشی از سایه اندازی رکود بر بازار ساخت‌وساز و کاهش چشمگیر صدور پروانه‌های ساختمانی (مسکونی- تجاری) بوده است.

پیروز حناچی شهردار تهران بیان کرد: ایجاد انضباط در ساخت‌وساز با هدف بازگشت به مسیر طرح جامع، به عنوان مهم‌ترین سند بالادستی و جلوگیری از فروش ظرفیت‌­های زیستی شهر مهم‌ترین محور اقدامات انجام شده در این دوره بوده است.

صدور پروانه‌های ساختمانی

وی گفت: متراژ پروانه‌های صادره مسکونی از ۱۸۱ به ۶۶ میلیون مترمربع معادل ۶۴ درصد و زیربنای پروانه‌های تجاری صادره از ۳/ ۵ به ۷/ ۱ میلیون مترمربع معادل ۷۰ درصد، طی این دوره چهارساله کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: علاوه بر این تخلفات تعداد پروانه‌های مسکونی مغایر با دستور نقشه معادل ۶۳ درصد و مجموع طبقات مازاد در پروانه‌های مسکونی مغایر معادل ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی:  معضلات دریافت کد رهگیری برای مستاجران

به گفته حناچی بلندمرتبه­‌سازی از ۵۶۷ فقره به ۷۰ فقره معادل ۸۷ درصد افت داشت که بخش عمده ­ای از آن نیز مربوط به توافقات دوره قبل بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روند نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: نوسازی میانگین 1.6 میلیون مترمربع سالانه (زیربنا) از بافت‌های فرسوده شهری مجموعا 14 هزار و 347 پلاک طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، انجام شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «مقایسه بازار مسکن ایران با جهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …

پیشنهاد سردبیر

مهارت نرم

مهارت نرم چیست؟

خالقان اصطلاح مهارت های نرم فکر نمی کردند روزی برسد که این مهارت ها …

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره