قبل از خرید فرش راه‌پله به این نکات توجه کنید!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگامی که شما تازه وارد یک خانه می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، راه پله آن خانه است. انتخاب یک فرش مناسب برای راه پله جلوه زیبایی به خانه می‌هد.
فرش راه پله

انتخاب صحیح موکت و فرش راه پله برای خانه بسیار مهم و البته کمی دشوار است. باتوجه به اینکه این قسمت از خانه بیش از هر بخش دیگری در معرض رفت و آمد قراردارد، انتخاب اشتباه در خرید فرش و موکت باعث می‌شود که خیلی زود فرش پوسیده شود و ظاهر زیبای خود را از دست بدهد. بنابراین لازم در انتخاب فرش دقت کنید و علاوه  بر زیبایی به جس و کاربرد موکت یا فرش نیز دقت داشته باشید. جهت آشنایی با راهنمای خرید بهترین فرش برای راه پله، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید فرش راه پله

مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید انواع فرش راه پله به آن توجه داشت، فاکتورهای چون جنس، ضخامت، وزن ظاهری، پیچیدگی الیاف، ابعاد، رنگ و طرح است.

فرش راه پله

جنس موکت و فرش راه پله

در بازار انواع مختلفی از موکت‌ها و فرش با جنس‌های مختلف پشم، پلی پروپلین، نایلون و پلی استر وجود دارند که برای پوشش پله‌ها بسیار مناسب هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند. اگر به دنبال جدید ترین فرش راه پله هستید، موکت‌ها یا فرش‌های پشمی انتخاب مناسبی هستند و طرفداران بسیاری دارند.

فرش راه پله

ضخامت بافت

توجه به ضخامت فرش و موکت راه پله بسیار مهم است؛ در عین حال که لازم است موکت ضخامت بافت و استحکام بالایی داشته باشند، اما توجه داشته باشید ضخامت بیش از حد موکت نیز می‌تواند باعث شود به پای افراد گیرکند و از سوی دیگر نصب موکت با مشکل انجام می‌شود. اگر قصد خرید فرش دارید، توجه ضخامت آن نیز بسیار مهم است؛ فرش‌ با پرزهای بلند اغلب در زیر پا نرم‌تر احساس می‌شوند اما ممکن است اسباب بازی و یا اشغال در بین پرزها گیر کند و تمیزی آن مشکل است.

فرش راه پله

نکات مهم در انتخاب رنگ فرش و موکت راه پله

برای داشتن دکوراسیون زیبا حتی در راه پله ها و فضای ورودی خانه، انتخاب رنگ موکت بسیار مهم است و الگوهای مخصوص به خود را دارد که باید از آن پیروی کرد.

  • اگر در طراحی دیوار خود از چوب استفاده کرده‌اید، بهترین رنگ برای فرش راه پله، رنگ بژ است که بسیار پرطرفدار است. اگر علاقه به استفاه از رنگ‌های تیره دارید می‌توانید موکت را یک ال دو درجه تیره‌تر از رنگ دیوار انتخاب کنید.
  • اگر راه پله شما باریک است، از موکت‌های رنگ روشن استفاده کنید؛ زیرا کفپوش‌های رنگ تیره راه پله را باریکتر از اندازه واقعی نشان خواهند داد.
  • اگر رنگ دیوارتان سفید یا کرم است، بیشترِ رنگ های موکت، به این رنگ های خنثی می آیند.
مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌های کاسه روشویی ۲۰۲۴

فرش راه پله

نکات  مهم درباره روش نصب فرش راه پله

نصب صحیح موکت راه پله، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بطور کلی به دو صورت می‌توان فرش و موکت را روی پله‌ها چسباند. در روش اول فرش و موکت‌ها کاملا به پله‌ها چسبیده‌اند؛ در این حالت فضای پله‌ها ظاهر رسمی‌تری پیدا می‌کند. در حالت دوم موکت و فرش با پله یک فاصله اندکی دارند. این مدل پهن کردن فرش ظاهری معمولی به پله‌های شما می‌دهد. در روش دوم معایبی وجود دارد. در صورتی که موکت از پله فاصله داشته باشد، ممکن اس حین عبور و مرور موکت از جای خود کنده شود.

پیشنهاد مطالعه: 6 راهکار ساده و ارزان برای چیدمان آشپزخانه بدون کابینت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در خانه‌ها دارد، به خصوص در خانه‌های کوچک …