این ویژگی‌ها را فقط یک خانه مدرن دارد!

0
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن دکوراسیون مدرن، همه قسمت‌های خانه مانند پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام باید سبک مدرن داشته باشند. در این مقاله برای داشتن دکوراسیون شیک و مدرن به نکات مهمی اشاره کرده‌ایم.
دکوراسیون مدرن

امروزه در میان سبک‌های دکوراسیون، دکوراسیون مدرن از جایگاه ویژه‌ای در بین مردم برخوردار است و افراد بسیاری علاقه دارند تا از این سبک در دکور خانه خود استفاده کنند. از ویژگی‌های این سبک، ایجاد احساس راحتی و فضای بیشتر مخصوصا در خانه‌‌های کوچک است. برای آشنایی با این سبک دکوراسیون تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

دکوراسیون مدرن چیست؟

در اواخر دهه 1800 میلادی سبک مدرن، بر اساس طراحی و دکوراسیون مدرنیسم  آغاز شد. این سبک از طریق مدرسه‌ای هنری به نام باوهاوس در آلمان متولد شد و با تأکید بر طراحی به شیوه ساده و کاربردی انجام می‌شد. سبک مدرن یک سبک قدیمی است که در قرن 21 طرفداران بیشتری پیدا کرده و بسیار محبوب شده است. به‌ طوری‌ که آن را به نام دکوراسیون مدرن 2022 می‌شناسند.

آشنایی با مفهوم دکوراسیون مدرن، به شما کمک می‌کند بهتر خانه خود را بر اساس این سبک بچینید. دکوراسیون‌ مدرن و شیک به گونه‌ای طراحی شده که شما از کم‌ترین فضا نهایت استفاده را ببرید و در مقایسه با سبک‌های سنتی، فضاهای بدون استفاده کمتر به چشم می‌آیند. در نتیجه می‌توان گفت یکی از دلایلی که دکوراسیون مدرن خانه در بین مردم محبوبیت پیدا کرد همین موضوع است. بنابراین اگر از کوچک بودن منزل خود رنج می‌برید بهتر است به سراغ دکوراسیون خانه مدرن بروید.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در سبک دکوراسیون مدرن رعایت شود، انتخاب رنگ است. برای داشتن یک دکوراسیون مدرن و خاص، باید تا حد ممکن از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنند. به طور کلی می‌توان گفت دکوراسیون داخلی مدرن، همان دکوراسیون مدرن است که در این سبک سعی می‌شود با ایجاد فضای ساده راحتی و آرامش را برای ساکنان خانه به همراه آورد.

دکوراسیون مدرن شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

بطور کلی اتاق پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی بخش‌های دکوراسیون داخلی را شامل می‌شود که هر قسمت ویژگی‌های خاص خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

دکوراسیون مدرن

ویژگی‌های دکوراسیون مدرن پذیرایی

اتاق پذیرایی به دلیل اینکه اولین مکانی است که مهمان‌های غریبه با آن سروکار دارند، دکوراسیون آن مهم‌تر از بخش‌های دیگر خانه است. این اهمیت در خانه‌های کوچک بیشتر می‌شود؛ زیرا افراد خانواده بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند؛ بنابراین می‌توان گفت مهم‌ترین بخش در طراحی دکوراسیون که باید به چیدمان و جذابیت آن توجه ویژه‌ای داشت.

مطلب پیشنهادی:  این ۵ مدل لوستر، خانه شما را دیدنی می‌کند

برای داشتن دکوراسیون مدرن پذیرایی کوچک، از المان‌‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که برای ایجاد هارمونی در محیط، باید بین طرح و رنگ المان‌های انتخابی تناسب وجود داشته باشند. برای مثال هنگامی که شما از یک دکوراسیون مدرن و ساده برای پذیرایی خود استفاده می‌کنید، باید به جای استفاده از مبلمان راحتی و کلاسیک از مبل استیل و سلطنتی استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای است؛ به همین منظور آشپزخانه با دکوراسیون مدرن و جدید، نقش مهمی در زیبایی و هماهنگی فضاهای مختلف خانه‌ دارد. در نتیجه برای داشتن آشپزخانه مدرن بهتر است از کابینت‌هایی با رنگ سفید استفاده کنید. برای تزئین فضای ناهارخوری به سبک مدرن نیز، تنها می‌توان از مدل‌های مختلف چراغ‌ بالای میز استفاده کرد.

دکوراسیون مدرن

 ویژگی دکوراسیون مدرن سرویس بهداشتی

اگر می‌خواهید دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را به سبک مدرن طراحی کنید، می‌توانید از رنگ‌‌های بسیار شاد مانند بنفش، نارنجی، سبز، آبی روشن و موارد مشابه که با سلیقه صاحب‌ خانه نیز هماهنگ باشد، یا از نورپردازی‌های ملایم و آینه دکوراتیو در این بخش استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن اتاق خواب

برای دیزاین اتاق خواب به سبک مدرن بهتر است با ایجاد فضای ساده، محیطی دنج و آرام را برای افراد به وجود آورد. برای این منظور شما می‌توانید از یک تخت کوتاه، دو پاتختی و دو چراغ در کنار آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای زیبایی بیشتر اتاق خواب، از یک مجسمه خاص در گوشه اتاق یا نقاشی خاص روی دیوار استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 مدل کمد دیواری مدرن و شیک متناسب با خانه شما!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…