شناسایی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است تا قبض‌های مالیاتی برای آنها صادر شود.
واحد مسکونی خالی

به ‌گزارش «مجله ملکی دلتا» محمد اسلامی افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم. از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ همه ایرانیانی که دارای ملک هستند، باید در سامانه ملی املاک ثبت‌نام کنند.

اسلامی افزود: با توجه به اجرای طرح مالیات بر واحد مسکونی خالی افرادی که خانه یا مجتمع مسکونی خالی دارند؛ می‌توانند آن را در طرح ملی مسکن عرضه کنند. ما نیز در مقابل زمین خالی برای ساخت‌وساز مجدد در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی، شناسایی کانون تقاضا، جامعه هدف و اقدام آگاهانه برای ساخت مسکن را از جمله سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: در مرحله نخست طرح مسکن ملی ۴۳۶ هزار نفر و در مرحله دوم ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند. واجد شرایط تشخیص داده شده و ما طرح ملی مسکن را برای این جامعه هدف آغاز کرده‌ایم.

اسلامی افزود: ۱۰ هزار پروژه در سطح کشور برای مسکن تعریف شده است. این پروژه‌ها، طرح‌هایی هستند که از سوی خود مردم برای ساخت خانه، مجتمع‌سازی و همچنین مشارکت با بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  متوسط قیمت مسکن در تهران چقدر است؟

اسلامی گفت: برای رونق مسکن در کشور آیین‌نامه‌هایی اصلاح و همچنین قوانینی در هیات دولت مصوب شده است. بنابراین امیدواریم موجب رونق ساخت مسکن در کشور شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در بحث مسکن ملی، ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) یک چهارم پروژه‌ها را تقبل کرده که حرکت بسیار ارزشمندی است، همچنین بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تفاهم‌نامه به منظور ساخت مسکن برای دستگاه‌های مختلف از جمله فرهنگیان، شاغلان، بازنشستگان و غیره امضا کردیم. در این اقدام اولویت با افراد فاقد مسکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …