تولید مسکن به تحریم ارتباطی ندارد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تولید مسکن در کشور به دست نیروهای توانمند داخلی انجام می‌شود، اما مشکلات به وجود آمده در این حوزه هیچ ارتباطی با تحریم ندارد.
تولید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، علی نیکزاد در این رابطه اظهار کرد: تولید مسکن ارتباط مستقیمی با مسائل امنیتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی رفع بیکاری دارد و شایسته است سالانه یک میلیون مسکن در شهرها و روستاهای کشور احداث شود تا ما بتوانیم تعادل و توازن را در این حوزه رعایت کنیم.

وی در ادامه گفت: دولت آینده قصد دارد تا با همفکری صاحب نظران و متخصصان حوزه مسکن به ویژه انبوه‌سازان و پیمانکاران، زمینه تقویت تولید در بخش مسکن را به شکل ارزان قیمت فراهم کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به افزایش قیمت سیمان و فولاد اشاره کرد و بیان داشت: ما مخالف اقتصاد آزاد نیستیم و مجلس نمی‌خواهد در این حوزه، دستوری عمل کند. بلکه بهتر است به تناسب تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور و میلیون‌ها تن سیمان به خاطر قطعی برق و برخی دیگر از دلال‌بازی‌ها ثبات بدهیم.

تولید مسکن

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم با فعال بودن شورای مسکن، نظارت‌ها در حوزه مسکن بیشتر شده بود. اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم شورای مسکن غیرفعال شده در حالی که تصمیم‌گیری این شورا بسیار مهم و ارزشمند است.

نیکزاد بیان کرد: قرار است بانک‌ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند که این پرداختی‌ها در سال بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. از این ظرفیت می‌توان برای تهیه و تولید مسکن استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:  آمادگی بنیاد مسکن برای ساخت خانه‌های استیجاری

دولت زمین رایگان واگذار کند

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم تا در دولت آینده با واگذاری زمین رایگان و پرداخت تسهیلات تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت این تسهیلات به شکل ۲۰ ساله و پلکانی زمینه تولید یک میلیون مسکن در کشور در طول سال فراهم آورد.

نیکزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار ارائه تخفیف از سوی نظام مهندسی و شهرداری در صدور پروانه و کارهای نظارتی باید از ظرفیت 6 هزار انبوه‌ساز و پیمانکار مسکن استفاده کنیم تا آنها صاحب کار شوند و مردم نیز مسکن با کیفیت را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: باید نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیز به تولید انبوه مسکن ارزان قیمت روی بیاورند تا از ظرفیت خیرین در این حوزه بیشتر استفاده شود.

نیکزاد در پایان خطرنشان ساخت: آنهایی که مدعی هستند مسکن در کشور نیاز نداریم، سخت در اشتباه هستند، چرا که تولید مسکن به تناسب نیاز کشور از ضرورت است.

مطالعه بیشتر: مطلب «سرعت ساخت مسکن به 4 ماه می‌رسد» را در سایت ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …