مترو پردیس چه زمانی آماده می‌شود؟

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چند سال است که ساکنان شهر جدید پردیس وعده‌ رسیدن مترو به این شهر را می‌شنوند؛ اما خبری از آغاز عملیات اجرایی این خط ۲۵ کیلومتری نیست. سرانجام مترو پردیس چه می‌شود؟
مترو پردیس

یکی از مزیت‌های سکونت در شهرهای اطراف تهران، ارزان‌تر بودن قیمت خانه است. اما همواره یکی از مسائل ساکنین این شهرها رفت و آمد به تهران است. وجود ناوگان حمل و نقل عمومی مثل مترو می‌تواند مشکل بسیاری از ساکنین این مناطق را حل کند. مترو پردیس بعد از گذشت سال‌ها هنوز هیچ پیشرفت عملیاتی نداشته است و این موضوع برای ساکنین شهر پردیس به یک سوال بزرگ تبدیل شده است که زمان افتتاح مترو پردیس کی خواهد بود؟ در این مطلب از دلتامگ به این سوال که “مترو پردیس چه زمانی آماده می‌شود؟” می‌پردازیم.

خرید آپارتمان در پردیس

درباره پردیس

پردیس از شهرهای جدید اطراف تهران است که با توجه به نزدیکی به تهران و قیمت پایین خانه در آن در سال‌های اخیر مورد توجه ساکنین تهران قرار گرفته است. پردیس از شرق به دماوند، از غرب به تهران، از شمال به شمیرانات و از جنوب به پاکدشت محدود می‌شود. این شهر دارای 11 فاز است که از این تعداد 6 فاز آن مسکونی و دارای خانه‌های ویلایی و آپارتمان با قیمت‌های متفاوت است که شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود گزینه موردنظر را انتخاب نمایید. از مزایای زندگی در پردیس، آب‌ و‌ هوای خوب و به ‌دور از آلودگی، کمبود ترافیک و قیمت مناسب اجاره و خرید خانه در پردیس است.

ایستگاه مترو پردیس کجاست؟

طبق گزارش‌هایی از منابع رسمی، پایانه مترو فرهنگسرا ایستگاه پایانی خط دوم مترو تهران نیست و سه ایستگاه دیگر نیز به این خط اضافه خواهد شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد نام این ایستگاه‌ها و محل دقیق آنها وجود ندارد اما در آینده‌ای نه چندان دور، راه دسترسی به مترو پردیس از ایستگاه فرهنگسرای کنونی خواهد بود. بنابراین برای دسترسی به ایستگاه مترو پردیس می‌بایست از خط دوم مترو تهران استفاده کنید.

خرید آپارتمان در پردیس

مترو پردیس کی راه‌اندازی می‌شود؟

در اواسط آبان ماه 1402 علیرضا فخاری استاندار تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت مترو پرند و پردیس گفت: مترو پرند به زودی آغاز به کار می‌کند و ساخت مترو پردیس در اولویت قرار دارد. ایشان اذعان داشت که: “متروی پردیس به عنوان یک ابزار مهم حمل و نقل برای شرق استان تهران در اولویت قرار دارد و از نظر ما نیز موضوع مترو پردیس و در ادامه پردیس به دماوند در اولویت است و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا به محض اتمام مطالعات کار به سرعت انجام شود.”

فخاری درخصوص وضعیت نامناسب حمل‌و‌نقل بین شهری شهروندان پردیسی و نیاز به احداث هرچه سریعتر مترو پردیس، ابراز کرد: “نیاز اصلی و از عوامل توزیع جمعیت، حمل و نقل است و ما قطع به یقین برای مردمی که در شهرستان پردیس زندگی می‌کنند و محل کارشان در تهران است، باید ابزار و لوازم لازم حمل و نقل را بصورت عمومی فراهم کنیم.”

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن ارزان قیمت برای خانه اولی‌ها

استاندار تهران افزود: “به هر میزان که می‌توانیم باید در این حوزه کار کنیم تا از ترددهای غیرضروری در جاده‌های بین‌شهری کم کنیم.” فخاری ادامه داد: “در بحث مترو پردیس از گذشته برنامه‌ای دراز مدت وجود داشت و طی پیش مطالعات اولیه مقرر بود این خط از تهران به پردیس و سپس تا دماوند نیز ادامه داشته باشد.” وی اضافه کرد: “این پروژه هم اکنون در مرحله مطالعاتی است که طبیعتا به لحاظ موقعیت جغرافیایی پروژه‌ای قابل تامل است که باید مهندسین در حوزه‌های مختلف بررسی‌ها و مطالعات لازم را انجام بدهند.”

فخاری اضافه کرد: “در این پروژه، مترو باید از زیر و سطح زمین و در بسیاری از نقاط به وسیله پل‌های بسیار بزرگ عبور کند که در صورت پایان این مطالعات مباحث تامین مالی آن نیز توسط دولت در دستور کار قرار دارد.” استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: “برخی پیمانکاران پروژه متروی تهران-پردیس مشخص شده‌اند تا با چه ظرفیت و دستگاه‌هایی شروع به کار کنند.”

عملیات متروی پردیس به زودی اجرا می‌شود

در شهریور سال 1402 سرپرست شرکت عمران پردیس در خصوص ساخت مترو پردیس عنوان کرد: “مشاورانی که در خصوص پروژه مترو پردیس کار کرده بودند، برنامه‌های خود را اعلام و این طرح در جلسه استانی مطرح و تصویب شد.” محبت‌خواه ادامه داد: “با تصویب این طرح، پرونده به کمیسیون ترافیک ارجاع و موارد اولیه آن در این کمیسیون مورد تایید قرار گرفته است که در صورت ابلاغ، پروژه متروی پردیس آغاز خواهد شد.”

به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که در سال 1403 کلنگ احداث مترو پردیس به زمین بخورد و سپس می‌توانیم از زمان افتتاح مترو پردیس سخن بگوییم.

در حال حاضر نحوه رفتن به پردیس به این صورت است که شما می‌توانید، از ایستگاه مترو فرهنگسرای اشراق، از چهارراه تهرانپارس و یا از میدان نوبنیاد استفاده کنید و با تاکسی‌هایی که در این ایستگاه‌ها وجود دارند خود را به پردیس برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …