نکات مهم و اصولی چیدمان مبل سلطنتی

0
22
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای اینکه بتوانید فضای خانه خود را با استفاده از مبل‌های سلطنتی به بهترین شکل طراحی کنید، ابتدا باید با نکات و قواعد لازم چیدمان این نوع مبل‌ها به خوبی آشنا شوید.
چیدمان مبل سلطنتی

امروزه به دلیل علاقه افراد، تولید مبلمان‌های سلطنتی در بازار افزایش یافته است. وجود این نوع مبلمان زیبایی دکوراسیون خانه را دوچندان می‌کند؛ اما در صورتی که با اصول چیدمان مبل سلطنتی آشنا نباشید، باعث می‌شود چیدمان خانه شما زشت به نظر بیاید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا در این مطلب به بهترین مدل چیدمان مبل سلطنتی بپردازیم.

 نکات مهم در چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره

اگر قصد دارید دکوراسیون خانه خود را با مبل سلطنتی به بهترین شکل طراحی کنید، ابتدا باید با نکات و قواعد لازم جهت چیدمان این نوع مبل‌ها به خوبی آشنا شوید. از آنجا که معمولا مبلمان‌های سلطنتی 9 نفره هستند، شما باید باتوجه به مساحت خانه هنگام چیدمان مبل سلطنتی، به نکات زیر توجه داشته باشید.   

چیدمان متقارن و قرینه

اگر علاقه‌مند هستید چیدمان خانه شما جنبه تشریفاتی داشته باشد، چیدمان متقارن و قرینه را فراموش نکنید. در واقع این مدل چیدمان از سبک‌های کلاسیک محسوب می‌شود. در چیدمان اتاق پذیرایی با مبل سلطنتی، سعی کنید دو مبل مشابه را در کنار یکدیگر قرار ندهید. برای مثال در چیدمان مبل‌های 9 نفره بهتر است کاناپه سه نفره را روبروی کاناپه دونفره قرار دهید و مبل‌های تکی را به صورت قرینه کنار کاناپه دو نفره و در طرف دیگر از صندلی مهمان استفاده کنید.

چیدمان مبل سلطنتی

 هماهنگی دکوراسیون داخلی در چیدمان مبل سلطنتی

امروزه مشکل بسیاری از افراد در چیدمان مبل، کمبود فضا است، درنتیجه بهتر است قبل از خرید به حجم و تعداد نفرات مبل توجه داشته باشید. اگر فضای خانه شما محدود است بهتر است از چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک خودداری کنید. در نظر داشته باشید مبلمان سلطنتی بیشتر مناسب فضاهای بزرگ است و استفاده از آن در فضاهای کوچک باعث ایجاد شلوغی می‌شود.

رعایت فضا و اولویت بندی در چیدن وسایل منزل

اگر می‌خواهید بهترین چیدمان منزل ایرانی با مبل سلطنتی را داشته باشید، رعایت فضا و اولویت‌بندی در چیدمان را فراموش نکنید. با رعایت این نکات می‌توانید جلوه بسیار زیبایی به اتاق پذیرایی خود ببخشید. برای مثال اگر فضایی که می‌خواهید مبلمان را در آن قرار دهید بزرگ است، فاصله میان مبل‌ها را زیاد در نظر بگیرید و آن‌ها را به دیوار نچسبانید؛ چرا که در موقع پذیرایی و مکالمه شرایط دشواری را به وجود می‌آورد.

چیدمان مبل سلطنتی

رنگ بندی از نکات مهم در چیدمان مبل سلطنتی

در جال حاضر مبل‌های سلطنتی در طرح  و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و بسیار پر زرق و برق هستند، باتوجه به اینکه مبل‌های سلطنتی اصولا در دکوراسیون‌های کلاسیک کاربرد بیشتری دارد، بهتر است هنگام خرید از رنگ‌های طلایی سفید، طلایی مشکی و طلایی قرمز استفاده کنید. این طیف رنگ‌ها دکوراسیون خانه شما را بسیار لوکس نشان می‌دهد. مهم‌ترین نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه داشت، هماهنگی رنگ مبل با سایر وسایل خانه است.

مطلب پیشنهادی:  10 اشتباه رایج که چیدمان پذیرایی شما را زشت می‌کند!

مشخص کردن نقطه مرکزی

مشخص کردن نقاط مرکزی می‌تواند در چیدمان دکوراسیون بسیار کمک کننده باشد. از نظر طراحان دکوراسیون، در هر خانه‌ای مکان‌هایی که تلویزیون و شومینه قرار دارند نقاط کانونی خانه محسوب می‌شوند. درنتیجه بهتر است هنگام چیدمان مبل سلطنتی، فاصله مبل‌ها با تلویزیون و شومینه به خوبی رعایت شود. بهترین فاصله برای قرار دادن مبلمان، ۳ برابر اندازه صفحه تلویزیون است. در این روش ابتدا مبل سه‌نفره را مقابل نقطه کانونی قرار دهید و صندلی‌های تک‌نفره را با فاصله مشخص در اطراف آن قرار دهید. فراموش نکنید که در این نوع چیدمان فرش در وسط پهن شود.

چیدمان مبل سلطنتی

انواع چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مستطیل شکل

اگر فضا پذیرایی شما مستطیلی و کوچک است بهتر است مبل 3 نفره را روبه‌روی تلویزیون قرار دهید و مبل‌های تک نفره را اطراف آن بگذارید یا اینکه از ترکیب چیدمان مبل سلطنتی با میزنهارخوری استفاده کنیم. در این روش مبلمان را ته سالن قرار دهیم و میز نهار خوری را در قسمت جلویی، اینگونه فضای پذیرایی بزرگ‌تر و به شکل مربع دیده می‌شود.

چیدمان دایره‌ای شکل

اگر علاقه‌مند هستید چیدمان منزل شما به گونه‌ای باشد که محیطی صمیمی را ایجاد کند، بهترین روش چیدمان مبل‌ها به صورت گرد است. برای این مدل چیدمان باید نقطه کانونی اتاقتان را پیدا کنید و مبلمان سلطنتی را به شکل دایره‌ای بچینید.

چیدمان مبل سلطنتی

چیدمان خطی شکل

اگر سالن شما مستطیلی شکل است شیوه چیدمان مبلمانتان کمی متفاوت‌تر خواهد بود؛ زیرا این فضا کمی غیراصولی است. در این خانه می‌توانید مبلمان راحتی را در گوشه‌ترین نقطه قرار دهید و مبلمان سلطنتی را در مجاورت آن به شکل خطی بچینید.

پیشنهاد مطالعه: خانم‌های باسلیقه اتاق خواب خود را اینگونه می‌چینند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…