5 ایده برای چیدمان قابلمه در آشپزخانه

0
42
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم با مشکل کمبود فضا و چیدمان قابلمه در کابینت مواجه هستید، برای رفع این مشکل تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
مرتب کردن کابینت آشپزخانه

مرتب کردن کابینت آشپزخانه کوچک گاهی شبیه به یک رویا است، از آنجا که آشپزخانه از قسمت‌های پراستفاده‌ در خانه است، به راحتی به هم می‌ریزد، چرا که جا دادن لوازم برقی، ظروف چینی و .. به راحتی در کابینت امکان‌پذیر نیست. بیشترین وسایلی که در فضای کابینت آشپزخانه را اشغال می‌کند، قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها است. چنانچه شما هم با این مشکل مواجه هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا ایده مرتب کردن کابینت آشپزخانه را به شما آموزش دهیم.

ترفندهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه

در دسترس بودن قابلمه‌ها هنگام آشپزی و داشتن یک آشپزخانه مرتب و منظم، بعد از بازگشت از سرکار می‌تواند بهترین اتفاق باشد. در ادامه به نحوه مرتب کردن قابلمه‌ها در کابینت می‌پردازیم.

جداکردن قابلمه‌های خراب از باقی ظروف

اولین قدم برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه، جداکردن قابلمه‌هایی است که خراب شده و دیگر کاربردی ندارد. همچنین اگر از یک سایز قابلمه یا ماهیتابه دو یا چند عدد در آشپزخانه دارید، بهتر است از آن‌هایی که خیلی برای شما کاربرد دارند استفاده کنید و باقی آن‌ها را بردارید تا با کمبودفضا در آشپزخانه مواجه نشوید.

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

نصب ماهیتابه‌ها و قابلمه‌ها روی اجاق گاز

بهترین مکان برای نصب قابلمه‌ها، روی اجاق گاز است. شما می‌توانید ماهیتابه‌هایی که دسته بلند دارند را به صورت ردیفی روی گاز نصب کنید. اگر بالای گاز فضای کافی برای این نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از فضای بین کابینت‌ها استفاده کنید؛ به این صورت که از یک میله به همراه قلاب‌های S شکل کمک بگیرید و به ماهیتابه‌ها نظم دهید. استفاده از این روش باعث می‌شود آشپزخانه شما به روز باشد. برای طراحی آشپزخانه مدرن می‌توانید مطلب با به کارگیری این ترفندها آشپزخانه مدرن داشته باشید! را مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی:  ارسال تدریجی پیامک به متقاضیان مسکن ملی

مرتب کردن آشپزخانه

چیدمان کتابخانه‌ای قابلمه‌ها

قراردادن قابلمه‌ها به صورت عادی و روی هم باعث می‌شود بیشتر فضای کابینت‌ها اشغال شود و اینگونه فضایی برای قراردادن باقی وسایل نخواهد ماند، در نتیجه بهتر است برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه، کمی خلاقیت به خرج دهیم و قابلمه‌ها را به صورت کتابی کنار هم بگذاریم. در انتخاب این روش دقت کنید که برای چیدمان قابلمه‌ها، نزدیک‌ترین کابینت به گاز را انتخاب کنید.

کشو زیر کابینت یکی از روش‌های مرتب کردن کابینت آشپزخانه

کشوهای زیر کابینت به دلیل ارتفاع کمی که دارند برای قرار دادن ماهیتابه و وسایلی مانند قالب کیک، دیس شیرینی و مافین و تخته سرو مناسب هستند. در صورت نیاز، از تقسیم کننده‌ها استفاده کنید تا هنگام باز و بسته کردن کشو ظروف به هم برخورد نکنند.

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

قابلمه ‌های مسی را پنهان نکنید

مهم نیست چقدر سبک زندگی امروزی مدرن شده است، ظروف مسی همیشه جذاب و زیبا هستند و قطعا در چیدمان آشپزخانه‌ های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند. سعی کنید ظروف مسی را روی کابینت یا به صورت آویز به دیوار آویزان کنید، اینگونه جذابیت دکوراسیون آشپزخانه شما دوچندان می‌شود و با یک تیر دو نشان می‌زنید.

پیشنهاد مطالعه:  6 طرح از جدیدترین مدل کابینت 2023 برای آشپزخانه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در خانه‌ها دارد، به خصوص در خانه‌های کوچک …