6 مکان خطرناک برای نگهداری گیاهان آپارتمانی!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گیاهان آپارتمانی بعد از مدت کوتاهی دچار پژمردگی شده و خشک می‌شوند. برای اینکه علت آن را بدانید، همراه ما باشید.
مکان های خطرناک برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

از مهم‌ترین مشکلات هنگام نگهداری از گیاهان آپارتمانی این است که نیازهای این گیاهان به عنوان موجود زنده در نظر گرفته نمی‌شود. برای پاسخگویی به نیازهای گیاه، لازم است در ابتدا مکانی مناسب برای آن‌ها فراهم کنیم؛ چرا که اگر گیاهان در جای مناسب قرار نگیرند عمرشان کوتاه می‌شود و به زودی از بین می‌روند. در این مطلب از دلتامگ به معرفی مکان های خطرناک برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌پردازیم.

ویژگی‌های مکان مناسب برای نگهداری از گیاهان

مکان مناسب برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید از شرایط نوری، دمایی و رطوبتی مناسبی برخوردار باشد؛ علاوه بر آن باید تمام نیازهای گیاه را برآورده کند، تا گیاه بتواند در شرایطی نزدیک به زیستگاه طبیعی خود رشد کند.

مکان های خطرناک برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان خصوصا در محیط آپارتمان باعث می‌شود حس شادابی و سرزندگی در خانه شما در جریان باشد؛ اما ممکن است شما با مکان‌ های خطرناک برای نگهداری از گیاهان آشنا نباشید و با قراردادن آن‌ها در این محیط‌ها باعث مرگ گلدان‌های خود شوید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نزدیک بودن به وسایل گرمایشی

یکی از مکان های خطرناک برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی، نزدیک بودن به وسایل گرمایشی مثل شوفاژ و بخاری است، چرا که این وسایل باعث خشکی هوای خانه می‌شود. در نتیجه نزدیک بودن گیاهان به وسایل گرمایشی باعث می‌شود رطوبت آن با سرعت بیشتری تبخیر شود. به‌طور کلی به این نکته توجه کنید که حتی در فصول سرد، برگ گیاهان را با آب نیز اسپری کنید تا شادابی گیاهان حفظ شود.

مکان‌هایی تاریک و کم‌نور

همه ما می‌دانیم که تمامی گیاهان برای رشد به تابش نور نیاز دارند، مخصوصا در فصل زمستان که شدت تابش نور کمتر است. در چنین مواقعی بهتر است گیاهان را در مکانی قرار دهیم که به منبع نور نزدیک باشند. اگر محیط خانه شما تاریک است، می‌توانید از منابع نور مصنوعی را به صورت ترکیبی از نورهای کم مصرف زرد و سفید درست کنید و گیاهان را در فاصله دو تا سه متری از آن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  نگهداری کولر آبی در زمستان

مکان‌های پر رفت و آمد

قراردادن گیاهان در مکان‌های پر رفت و آمد باعث می‌شود رطوبت و نور کافی برای رشد گیاهان تامین نشود. بهترین قسمت خانه برای نگهداری گیاهان، گوشه‌های اتاق‌ها هستند.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

فضاهای باز با نور مستقیم از مکان های خطرناک برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی 

از مهم‌ترین نکات هنگام نگهداری گیاهان، قرار ندادن آن‌ها در تابش مستقیم نور آفتاب است، این درحالی است که بسیاری از افراد فکر می‌کند تابش نور مستقیم برای گیاهان مفید است. در نظر داشته باشید که حتی گیاهانی که نور دوست هستند هم بهتر است در تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند. به‌طور کلی برای پنجره‌های جنوبی فاصله یک تا دو متری و برای پنجره‌های شرقی و غربی، فاصله یک متری بهترین گزینه است.

پیشنهاد مطالعه: 9 گیاهان آپارتمانی که برگ‌های خارق‌العاده‌ای دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه شمعدانی پرگل داشته باشیم؟

شمعدانی جزو آن دسته از گل‌های آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبا با گل‌های رنگی دارد که می‌ت…