با طلوع آفتاب در این کلیسا معجزه‌ رخ می‌دهد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروکسل، پایتخت کشور بلژیک یکی از زیباترین شهرهایی قاره اروپا است، در این شهر می‌توانید بناهای قدیمی و ساختمان‌های مدرن را در کنار هم مشاهده کنید که در این مطلب یکی از بهترین بناهای تاریخی را شرح می‌دهیم.
کلیسای سنت میشل

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و معماری در بروکسل، کلیسا سنت میشل است که نمای بسیار حیرت‌انگیز دارد. این کلیسای معروف به سبک گوتیک ساخته شده و در زمان‌های قدیم مردم از این کلیسا برای محل دفن مردگان استفاده می‌کردند. برای آشنایی بیشتر با معماری عجیب کلیسا سنت میشل، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تاریخچه کلیسا سنت میشل

در سال ۱۲۲۵ کلیسای سنت میشل در بروکسل ساخته شد که آن را با نام سنت گودولا نیز می‌شناسند. تاریخچه این کلیسا به قرن 8 میلادی باز می‌گردد و تنها کلیسای کوچک متعلق به سنت میشل بود که روی تپه‌های تررنبرگ ساخته شد. در واقع می‌توان گفت این کلیسا متعلق به دو نفر بود. ابتدا برای سنت میشل و دو قرن بعد دوک برایانت یا همان هنری اول، این کلیسا را به سبک رومی بازسازی کرد و دو برج استوانه‌ای را به آن اضافه کرد.

سرانجام در سال ۱۲۲۶ هنری دوم، دستور به بازسازی و تکمیل کلیسا سنت میشل را داد که همزمان مصادف شد با ظهور سبک گوتیک، به همین دلیل تکمیل این کلیسا به سبک جدید حدودا ۳۰۰ سال طول کشید و در نهایت قبل از به سلطنت رسیدن امپراطور چارلز پنجم، در سال ۱۵۱۹ کلیسا سنت میشل تکمیل شد.

کلیسای سنت میشل

معماری کلیسا

فضای بیرونی کلیسا سنت میشل بروکسل، به طور کامل از سنگ‌های معدن گوبرتانج ساخته شده و برج‌های آن ۶۴ متر ارتفاع دارد. در سبک معماری قدیم این کلیسا، پنجره‌ها به شکل گل رز بود و در تغییراتی که در سبک معماری به وجود آمد، پنجره‌های بزرگ جای آن‌ها را گرفت.

مطلب پیشنهادی:  دوخت کاور مبل در خانه با کمترین هزینه!

شیشه‌های رنگارنگی که در این اثر هنری قرار دارند زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند. جایگاه گروه‌کر در این بنای تاریخی مطابق با سبک گوتیک ساخته شده و در مقبره دوک برابانت و دوک بزرگ اتریش واقع شده است. هنگامی که می‌خواهید به سنت میشل بروید، با پله‌هایی مواجه می‌شوید که با عبور از آن‌ها برج‌های دوقلویی خودنمایی می‌کنند.

دعاخانه در سمت چپ جایگاه گروه‌کر قرار گرفته که به سبک گوتیک طلایی ساخته شده است. علاوه بر آن گنجینه کلیسای جامع نیز در این بخش قرار دارد. در سمت راست جایگاه کروه کر، دعاخانه بانوی ما از رستگاری، قرار دارد و ساخت آن متعلق به اواخر دوره گوتیک است. و این را می‌توان از محراب آن که به سبک باروک ساخته شده مشاهده کرد. با بازدید از شبستان، تمام ویژگی‌های سبک گوتیک مانند طاق‌های 4 قسمتی بلند، ستون‌های قطور با سرستون‌هایی شبیه به برگ کلم را یک‌جا در این اثر مشاهده می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: پلی که هنگام عبور کشتی‌ها شکافته می‌شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

امسال چه رنگ فرشی مده؟

در خانه ما ایرانی‌ها فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و به عبارت دیگر می‌توان گفت جزو جدانشدنی در خ…