رپورتاژ آگهی

صفر تا صد خرید میلگرد

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
 میلگرد یا آرماتور یکی از مصالح فولادی پرمصرف در صنعت ساختمان‌سازی است که انواع مختلفی دارد.
میلگرد

میلگرد یا آرماتور یکی از مصالح فولادی پرمصرف در صنعت ساختمان‌سازی است که انواع مختلفی دارد و به همراه بتن برای افزایش استحکام و مقاومت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن بدون حضور این محصول هیچ کاربرد مفیدی در ساخت و ساز نخواهد داشت. استفاده از این میله فولادی در داخل بتن باعث افزایش مقاومت سازه در مقابل نیروی کششی در هنگام زلزله می‌شود و امنیت افراد داخل ساختمان را تامین می‌کند. این نوع میله فولادی جزو مصالحی است که تغییر قیمت آن در تغییر هزینه‌های ساخت و ساز موثر است و در حجم بسیار بالایی خرید و فروش می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهمی که حتما باید در زمان خرید میلگرد رعایت شود صحبت کنیم‌ و سپس به معرفی روش‌های خرید این محصول در بازار داخلی بپردازیم.

در زمان خرید میلگرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، میلگرد از مهمترین محصولات مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود و به همین دلیل قبل از هر گونه اقدامی برای خرید این محصول باید اطلاعات خود را راجع به آن افزایش دهید و به چند نکته مهم که در ادامه توضیح می‌دهیم توجه داشته‌باشید.

  • توجه به نوع میلگرد

میلگردها به طور کلی در دو گروه میلگرد آجدار و میلگرد ساده تولید می‌شوند که از لحاظ ظاهر و هم‌چین کاربرد با هم متفاوت هستند. بر روی سطح آرماتورهای بدون آج ساده هیچ گونه برآمدگی وجود ندارد و کاملا صاف است. انواع آجدار بر روی سطح خود دارای برآمدگی‌هایی هستند که از طریق قالب آج زنی روی میله فولادی ایجاد شده‌است. انواع آجدار خود به سه گرید A2،A3 و A4 تقسیم‌بندی می‌شوند. این محصول نسبت به انواع ساده، در ساختمان‌سازی کاربرد بیشتری دارد.

  • توجه به سایز میلگرد

نکته دیگری که در زمان خرید میلگرد حتما باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به سایز این محصول است‌. سایز این میله‌های فولادی نشان دهنده سایز قطر سطح مقطع میله‌ است. به عنوان مثال اگر سایز آن چهارده‌ باشد نشان می‌دهد که قطر آن 14 میلی‌متر است. قطر آرماتورهای موجود در بازار، همواره بین 6 میلی‌متر الی 60 میلی‌متر است. پیداکردن میلگردهایی با قطر 6 الی 32 میلی‌متر در بازار بسیار راحت است؛ اما قطرهای بزرگتر را باید سفارش دهید. طول هر شاخه از این محصول به طور معمول 12 متر است؛ اما اگر قطر آن از ده میلی‌متر کمتر باشد، کارخانه‌های تولیدکننده آن را به شکل کلاف تولید می کنند‌.

  • توجه به میزان کیفیت میلگرد

در تمام کارخانه‌های ایران این محصول را بر اساس استانداردهای ملی تولید می‌کنند. البته کیفیت شمشی که برای تولید این محصول به کار رفته نقش مهمی در کیفیت نهایی آن دارد. در حال حاضر مطرح‌ترین تولیدکننده انواع باکیفیت این محصول، کارخانه ذوب آهن اصفهان است. نکته دیگری که نشان‌دهنده کیفیت این میله‌های فولادی است اصطلاحات سبک و سنگین است. میله‌های گرد سبک کیفیت پایینی دارند؛ زیرا وزن آن‌ها نسبت به حد استاندارد پایین است. اما وزن میله‌های گرد سنگین طبق استاندارد است و درنتیجه از کیفیت بالاتری برخوردارند.

  • توجه به‌استاندارد تولید میلگرد

کارخانه‌های تولید کننده در تولید این محصول، موظف به رعایت استانداردهایی مانند All( GOST578) و استاندارد ISIRI3132 هستند. هر محصولی که با رعایت این استانداردها تولید شده‌باشد، از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود و قیمت آن‌ها نیز نسبت به محصولات دیگر بیشتر است.

  • توجه به وزن میلگرد

بسیاری از خریداران در زمان خرید به صحبت‌های فروشنده اکتفا می‌کنند و وزن این محصول را با استفاده از روش استاندارد محاسبه نمی‌کنند؛ اما بهترین کار این است که برای محاسبه وزن، از یک ترازوی دیجیتال و برای اندازه‌گیری طول، از یک متر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  پاک کردن رنگ مو از روی فرش با 5 ماده خانگی

میلگرد

روش‌های خرید میلگرد در بازار ایران

برای خرید میلگرد و هر محصول فلزی دیگر در بازار ایران، سه روش اصلی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • خرید از کارخانه

روش خرید از کارخانه برای مصرف‌کنندگانی که به حجم بالایی از آرماتور نیاز دارند، مناسب است. قیمتی که در کارخانه ارائه می‌شود بسیار مقرون به صرفه‌تر است. البته در این روش نیز محدودیت‌هایی مانند عدم فروش در حجم پایین، طولانی شدن زمان تحویل محصولات، مشکلات مربوط به ارسال محصول و پیگیری‌های مورد نیاز وجود دارد. کسانی که به حجم کمی از انواع مختلف آرماتور یا میلگرد نیاز دارند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

  • خرید از بنگاه معاملاتی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای خرید انواع آرماتور کاربرد دارد و روش نسبتا راحتی محسوب می‌شود، خرید از بنگاه معاملاتی است. عدم وجود محدودیت در حجم سفارش، امکان خرید حتی یک شاخه میلگرد، دسترسی راحت خریداران به بنگاه‌های معاملاتی و انبار فروش انواع آهن آلات از مهمترین مزایای این روش به شمار می‌روند. بالا بودن قیمت محصولات نسبت به کارخانه را می‌توان به عنوان یکی از معایب این روش معرفی کرد.

  • خرید از شرکت بازرگانی

خرید از شرکت بازرگانی نیز یکی دیگر از روش‌های خرید انواع مختلف میلگرد است. خوشبختانه در ایران تعداد زیادی شرکت بازرگانی عرضه‌کننده آهن آلات وجود دارد و دسترسی به آن‌ها بسیار راحت است. این شرکت‌ها محصولات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین هم به فروش می‌رسانند. خرید از شرکت‌های بازرگانی نسبت به خرید از بنگاه‌های معاملاتی و کارخانه بسیار راحت‌تر است؛ زیرا در خرید آنلاین از این شرکت‌ها حتی نیازی به مراجعه حضوری نیست و هیچ محدودیتی در حجم سفارش وجود ندارد و قیمت‌ها نیز رقابتی و ارزان است.

آشنایی با مراحل خرید انواع میلگرد

  • تحقیق درباره خصوصیات این میله فولادی
  • مشاوره با کارشناسان فروش آهن آلات و محصولات فولادی
  • آگاهی از ظرفیت بار مورد نظر قبل از اقدام به خرید
  • استعلام قیمت قبل از خرید
  • بررسی لحظه‌ای قیمت محصولات از طریق سایت یا کانال‌های معتبر آهن فروشی
  • دریافت پیش فاکتور خرید از فروشنده
  • ارسال تاییدیه سفارش به کارشناسان فروش قبل از خرید
  • اعلام آدرس به صورت دقیق به کارشناسان فروش
  • کسب اطمینان از وزن و حجم بار قبل از تحویل محصولات
  • بررسی کیفیت میلگردهای خریداری شده قبل از ارسال تاییدیه
  • تشخیص اصالت محصولات بعد از خرید
  • تطابق دادن و مقایسه محصولات دریافتی با فاکتور

میلگرد

معرفی برترین کارخانه‌های تولیدکننده‌ میلگرد در ایران

کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان، خراسان، کویر کاشان، میانه، روهینا، آناهیتا گیلان، بافق یزد، کوثر اهواز، شاهین بناب و ابرکوه به عنوان برترین تولیدکننده‌های آرماتور در ایران شناخته می‌شوند. کارخانه‌های تولیدکننده، این مقاطع فولادی را به صورت کلاف و شاخه‌ای بسته‌بندی کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به میلگرد، نکات مهم در زمان خرید، روش‌ها و مراحل خرید و هم‌چنین برترین کارخانه‌های تولیدکننده این محصول صحبت کردیم. امیدواریم مطالعه این مطلب به افزایش اطلاعات شما درباره این محصول کمک کرده‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…