رپورتاژ آگهی

جدیدترین فناوری های هوشمند برای حفظ امنیت خانه

0
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
برای آشنایی با جدیدترین فناوری‌های هوشمند برای حفظ امنیت خانه، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
استفاده از انواع قفل دیجیتال

در عصر جدید و با پیشرفت علم و فناوری، افراد برای ایجاد امنیت بیشتر محل زندگی یا محل کار خود به دنبال چاره هستند؛ استفاده از انواع قفل دیجیتال یکی از این راه‌ها است. این ابزارها کارکردی بسیار آسان داشته و برای ایمن نگه‌داشتن ساختمان مؤثر خواهند بود. فناوری‌های جدید که براساس هوشمندسازی منازل بوده، نشان‌دهنده دور شدن از سیستم‌های امنیتی پیچیده و پرهزینه است.

 در گذشته برای حفظ و ایمن‌سازی منازل یا ادارات باید با برآورد هزینه‌های بالا و مشورت با متخصصان در طی یک دوره زمانی بلندمدت از وسایل و ابزار پیچیده استفاده می‌شد. اما امروزه با نصب ابزاری چون دستگیره و قفل دیجیتال می‌توان درصد بالایی از امنیت را برای خانه خود ایجاد نمود. این فناوری‌ها راه و تجربه‌ای نو در زمینه امنیت، آرامش و حفظ جان و مال ایجاد کرده‌اند.

سیستم‌های هوشمند حفاظت از خانه با استفاده از فناوری‌های WiFi و بلوتوث اجازه کنترل از راه دور را به کاربران می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این قفل‌ها سهولت در رفت‌وآمد است؛ به این صورت که صاحب ساختمان از هر نقطه دنیا می‌تواند درب را برای مراجعه‌کننده خود باز و بسته نماید.

سیستم‌های امنیتی هوشمند می‌تواند تمامی ترددها را ثبت نمایند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک ساختمان درب ورودی آن است که نصب دستگیره و قفل‌های مجهز و زیبا تأثیر بسزایی در نما و امنیت سازه دارد. همه این اصول و امکانات دلیل موجهی برای آمار بالای فروش این نوع از  قفل‌ها است.

جدیدترین تکنولوژی مورد استفاده جهت امنیت بیشتر در ساختمان‌ها

براساس پیشرفت فناوری‌ در زمینه ساخت و ساز، لوازم مخصوصی برای ایجاد امنیت بیشتر طراحی و تولید شده است. در این قسمت به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

سیستم‌های امنیتی هوشمند

این مجموعه شامل چندین دوربین متصل به اینترنت بوده که نسبت به تمامی سنسورهای حرکتی و صدا حساس است. به‌ این ترتیب که با باز شدن درب یا پنجره نزدیک‌ترین دوربین امنیتی فعال شده و همه موارد را ثبت و ضبط می‌کند.

آیفون‌های ویدیوئی ویژه

این ابزار به صاحب‌خانه امکان می‌دهد که از هر مکانی بتواند تردد اشخاص در مقابل درب ورودی را کنترل نماید. جدیدترین مدل آیفون‌های ویدیوئی مجهز به تشخیص چهره بوده و هنگامی که چهره فرد، غیرآشنا تشخیص داده شد شروع اعلام هشدار می‌کند.

قفل هوشمند

قفل هوشمند یکی از لوازم امنیتی بوده که با گذشت زمان به پیشرفت بیشتری رسیده است. ضدهک بودن این قفل‌ها موجب خواهد شد تا خیال صاحب‌خانه از جهت عدم سرقت و وارد نشدن افراد غریبه به منزل آسوده شود. قفل‌های هوشمند به‌راحتی به گوشی، رایانه یا تلویزیون منزل متصل شده و این امکان را برای افراد میسر می‌کند که از ورود و خروج افراد غیرمجاز جلوگیری کند.

قفل‌ هوشمند، دستگیره دیجیتال و کارکرد آن‌ها

فناوری قفل هوشمند از شروع طراحی و تولید تا به امروز سیر تکاملی داشته و در هر برهه‌ زمانی، ویژگی‌های جدیدی به موارد قبلی آن افزوده شده است. این قفل‌های هوشمند علاوه‌بر جلوگیری از ورود و خروج افراد غیر آشنا، دارای سیستم ضد هک بوده و از امنیت بالایی برخوردار هستند. افراد با به‌کارگیری این ابزارها می‌توانند کنترل کاملی روی ورود و خروج داشته باشند.

برخی از سیستم‌های هوشمند با کد صوتی خاصی فعال می‌شوند؛ این ویژگی نیز درصد امنیت را افزایش خواهد داد. با استفاده از این سیستم‌های پیشرفته امنیتی می‌توان از دستگیره‌های قدیمی، کلید‌های بزرگ و نازیبا  دوری کرد.

مراحل نصب دستگیره دیجیتال

استفاده از انواع قفل دیجیتال

کارایی مخصوص و منحصربه‌فرد انواع قفل‌های دیجیتال موجب شده تا برای امنیت سازه‌های مختلف اعم از تجاری و مسکونی از آن استفاده شود. به‌طورکلی از این دستگیره و قفل‌های دیجیتال برای افزایش ایمنی و سهولت باز و بسته‌ شدن درب استفاده می‌شود. شاید در ظاهر و ابتدا، کار با این سیستم‌های امنیتی پیچیده به نظر برسد؛ اما در حقیقت کارایی آن‌ها همانند مدل‌های قدیمی و تا حدودی ساده‌تر است.

هنگام نصب و جاسازی دستگیره‌های معمولی، زبانه‌ای روی قسمتی از چارچوب درب قرار داده خواهد شد تا قفل درب درون آن جای بگیرد. سپس با حرکت آهسته دستگیره به بالا و پایین، زبانه از درون شکاف خارج شده و در نهایت درب باز یا بسته می‌گردد. درصورتی‌که زمان نصب دستگیره هوشمند به‌جای زبانه از سیلندر مخصوصی استفاده می‌شود. این سیلندر در سوراخ مشخصی قرار گرفته و سپس کابل بدنه از داخل سوراخ و زیر سیلندر عبور می‌کند. در نهایت ورقه فلزی توسط دو پیچ بزرگ به درب و بدنه بیرونی درب متصل شده و بعد از اتصال کامل کابل، ورقه و بدنه درب کار فنی نصب دستگیره به اتمام می‌رسد.

تفاوت دستگیره دیجیتال با دستگیره‌های معمولی

تفاوت اصلی دستگیره‌های دیجیتال با نوع معمولی در این امر است که باز‌کردن قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند و حرکت زبانه دستگیره، به‌صورت دیجیتال، رمز، کارت یا اثر انگشت انجام می‌گیرد. در صورت فراموشی رمز یا کد یا نداشتن کارت نیز یک کلید اضطراری وجود داشته که می‌توان از آن استفاده نمود؛ اما مدل‌های معمولی تنها با بالا و پایین شدن دستگیره و چرخاندن کلید به اطراف باز خواهند شد.

مطلب پیشنهادی:  سقف اتاق خواب خود را مدرن و زیبا کنید

آیا استفاده از سیستم‌های امنیتی جدید هزینه بالایی را در بر خواهد داشت؟

بی‌شک تعویض سیستم امنیتی قدیمی به جدید و نصب دستگیره هوشمند که امکانات فراوانی را دارد، کم‌هزینه نخواهد بود. اما با احتساب امکانات و مزایای آن، همچنین برآورد ضررهای مالی و روانی در صورت نداشتن امنیت منزل به این نتیجه خواهید رسید که نصب این سیستم‌ها بسیار هم به‌صرفه است. البته برای انتخاب درست قفل یا دستگیره هوشمند و نصب آن بهتر است در گام نخست به کسب آگاهی و اطلاعات کامل در این زمینه پرداخت. سپس با در نظر گرفتن بودجه مالی، شرایط موجود و مشورت با کارشناسان خبره انجام این کار مهم را شروع نمود.

برای انتخاب قفل هوشمند به چه مواردی باید توجه داشت؟

برای خرید دستگیره دیجیتال یا قفل هوشمند باید مواردی را در نظر داشت. در ابتدا باید بدانید که قفل‌ها در جنس‌ و کیفیت مختلف طراحی و تولید می‌شوند. در قدم بعدی مسیر اتصال و ارتباط قفل با شبکه خانگی بررسی می‌شود. اکثریت قفل‌ها از فناوری‌های جدید بهره گرفته و به‌راحتی با تمام راه‌های ارتباطی به گوشی تلفن همراه یا تلویزیون وصل خواهند شد. دستگیره یا قفل انتخابی شما باید با الکسا ، Google Assistant و Homekit هماهنگ شده تا بتوان به آسانی با شبکه‌های درخواستی شما ست شود.

ویژگی‌های قفل هوشمند و دستگیره دیجیتال

در حقیقت این سیستم‌های امنیتی پیشرفته دارای انبوهی از مواردی هستند که قفل‌های معمولی ندارند. همچنین قفل و دستگیره دیجیتال از مشکلات بسیار کمتری نسبت به دستگیره معمولی برخوردار هستند. به برخی از فواید قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند در زیر پرداختیم.

متصل شدن به دستگاه‌های هوشمند

این دستگاه‌ها را می‌توان به بلوتوث و Wifi متصل نمود و با کنترل از راه‌ دور، درب را باز یا بسته کرد. این کاربرد علاوه‌بر منازل برای محل کار، ادارات و مطب‌های درمانی استفاده می‌شود. در مطب‌ها، مراکز درمانی و اماکن تجاری بدون بلند‌شدن منشی یا مأمور، می‌توان برای باز و بسته شدن درب ورودی تصمیم‌گیری نمود.

استفاده از انواع قفل دیجیتال

درصد ایمنی بالا

مطمئناً با یک تحلیل و بررسی ساده متوجه امنیت بسیار بالای این سیستم‌ها خواهید شد. این سیستم‌های امنیتی مناسب افرادی خواهد بود که بیشتر دوست دارند لوازم گران‌قیمت و سرمایه مالی خود را در منزل نگهداری نمایند. با وجود این قفل‌ها می‌توان با آرامش خیال در هر مدت‌زمان به مکان‌های مختلف مسافرت کرد. سارقان شاید بتوانند قفل‌های معمولی را به‌راحتی بازگشایی کنند، اما هیچ‌گاه نخواهند توانست از اثرانگشت یا کد مدنظر صاحب‌خانه برای باز‌کردن سیستم هوشمند استفاده نمایند.

آسان شدن ورود به خانه یا محل کار

با استفاده از دستگیره‌های دیجیتال دیگر نیاز به همراه داشتن کلید نیست. با اثرانگشت یا کد عبور، درب ورودی در کمترین زمان باز و بسته خواهد شد. با قرار دادن حالت قفل کودک روی دستگیره می‌توان از بیرون رفتن فرزند یا حیوان خانگی جلوگیری کرد. البته این سیستم با زمان‌بندی مشخص در حالت اتوماتیک بازگشایی می‌شود.

ایجاد زیبایی

این دستگیره‌ها جلوه خاص و زیبایی را به ساختمان منتقل کرده و این مزیت برای صاحب‌خانه‌هایی که قصد فروش خانه را دارند، بسیار کاربردی خواهد بود.

دستگیره دیجیتال یوکا و اطمینان از امنیت خانه

دستگیره‌های هوشمند یوکا علاوه‌بر اینکه ایمنی بسیار بالایی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد، کارایی آسان و زیبایی نیز دارد. دستگیره‌های امنیتی ممکن است با یک اثر انگشت، کارت، رمز، بلوتوث و ارتباط اینترنتی باز و بسته شوند. انتخاب و نصب هرکدام از این ابزار به سلیقه و شرایط کاربر بستگی دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته که موجب پسند افراد زیادی بوده، صفحه لمسی دستگیره دیجیتال یا قفل هوشمند است.

در گذشته نه چندان دور همه این ابزار امنیتی، صفحه کلیدی برای ورود رمز یا کد داشتند و کم کم با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه صفحه‌های لمسی یا تشخیص چهره جایگزین شد. از اساسی‌ترین مزایای استفاده از این نوع سیستم امنیتی، حفظ نگه‌داشته شدن ساختمان از سرقت است. وقتی صاحب‌خانه یا رئیس شرکت در بیرون سازه بسر می‌برد، می‌تواند خیالی آسوده نسبت به لوازم خود داشته باشد.

برای انتخاب و نصب دستگیره یا قفل دیجیتال می‌توانید با مشاوران خبره یوکا (02147223) تماس گرفته و از پشتیبانی 24 ساعته آن‌ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

7 مدل کوسن مبل راحتی که امسال مد شده‌اند!

در میان انواع مبلمانی که در بازار موجود است، مبلمان راحتی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر مور…