مزایای خرید زمین برای سرمایه‌گذاری!

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در حال حاضر به علت کاهش ارزش پول بسیاری از افراد به دنبال سرمایه ‌گذاری امن، در حوزه‌ خاص هستند.
خرید زمین برای سرمایه گذاری

خرید زمین برای سرمایه گذاری همیشه سودآور و کم‌خطر است. در ایران نیز از گذشته‌های دور تا به حال، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن رونق زیادی داشته است؛ مخصوصا اینکه با کم‌تر شدن زمین در شهرهای بزرگ و حاشیه شهرها، پیش‌بینی می‌شود قیمت زمین افزایش بیشتری خواهد داشت. با این تفاسیر لازم است برای داشتن یک سرمایه‌گذاری پرسود، هنگام خرید زمین تمام جوانب را درنظر بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید. تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به نکات خرید زمین و مزایا سرمایه گذاری زمین در بلند مدت بپردازیم.

راهنمای خرید زمین برای سرمایه‌ گذاری

خرید زمین مناسب می‌‌تواند تا حد زیادی شما را به سمت موفقیت بکشاند. در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که زمین بخریم یا خانه؟ و سرمایه‌گذاری در کدام یک سود بیشتری دارد.

خرید زمین برای سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری زمین در بلند مدت

در تمام دنیا، افراد موفق برای حفظ سرمایه خود به سراغ خرید زمین می‌روند. اگر مزایای خرید زمین و سرمایه گذاری در این حوزه را بررسی کنید، متوجه می شوید که تنوع در حوزه سرمایه گذاری زمین بسیار زیاد است.

امنیت در سرمایه‌ گذاری : وقتی که شما با خرید ملک، سرمایه‌ گذاری خود را آغاز می کنید، در واقع امنیت مالی شما تضمین شده است. این خرید در مقایسه با خرید سهام در بورس، ایمن‌‌تر است و ریسک‌ پذیری کم‌تری دارد و احتمال این که پول شما به هدر برود و یا از ارزش آن کاسته شود، به مراتب کم‌تر از سایر بازارهای مالی خواهد بود.

آسایش، امنیت و رفاه بیشتر : از مهم‌ترین مزایای خرید زمین برای سرمایه‌گذاری، آسایش و رفاه بیشتر است. این نوع سرمایه‌ گذاری، بیشتر برای طبقه متوسط و اقشار کم درآمد در جامعه پیشنهاد می‌شود، چرا که به تدریج می‌توانند بر سرمایه خود اضافه کنند.

عدم کلاهبرداری : سرمایه‌ گذاری در زمین و به صورت کلی املاک، گرفتار شدن در مشکلات کلاهبرداری و از دست رفتن سرمایه را به دنبال نخواهد داشت. هرچند این امکان وجود دارد که تقلب در معاملات املاک و مستغلات وجود داشته باشد، ولی چنانچه براساس اصول و قوانین خرید و فروش ملک را انجام دهید، بی تردید یک سرمایه‌ گذاری مطمئن را انجام داده‌اید.

یک جریان نقدی ثابت : سرمایه‌ گذاری در املاک، یک جریان نقدی برای شما ایجاد خواهد کرد. این جریان پول ثابت، به صورت ماهانه تامین خواهد شد. برخی از املاک و مستغلات برای افزایش سرمایه، نیازمند گذر زمان هستند تا بتوانید از فروش آن‌‌ها پول خوبی کسب کنید.

مطلب پیشنهادی:  سهم‌الارث مادرشوهر و پدرشوهر چقدر است؟

خرید زمین برای سرمایه گذاری

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

بررسی اینکه خرید زمین بهتر است یا آپارتمان به جوانب گوناگون این موضوع بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به شرایط مالی و بودجه فرد، موقعیت مکانی، نوع خانه و یا زمین اشاره کرد. خریدار یا سرمایه‌گذار اگر با قصد داشتن سرپناه وارد این بازار شود، قطعا به سراغ گزینه‌های مربوط به خرید خانه می‌رود، ولی چنانچه در این بین تنها قصد سرمایه‌گذار افزایش سرمایه خود باشد، برای اینکه وارد بازار مسکن شود باید جنبه‌های گوناگونی را درنظر بگیرد تا متحمل ضرر نشود.

برای مثال رشد قیمت زمین و خانه در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است؛ ولی رشد زمین در مقایسه با خانه شرایط بهتری را تجربه کرده است. حتی بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رشد قیمت خانه‌ها که در این چندساله شاهد آن بوده‌ایم، از رشد قیمت زمین نشات گرفته است . دلیل اصلی گرانی خانه‌ها، افزایش شدید قیمت زمین است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خرید زمین گزینه مناسب‌تری است.

در کدام مناطق خرید زمین مناسب‌تر است؟

وقتی بحث خرید زمین برای سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود یکی از مهم‌ترین سوالات این است که از کجا زمین بخریم؟ می‌توان گفت انتخاب زمین مناسب جزو مهم‌ترین اقدامات در این نوع سرمایه‌گذاری است. این مساله به طور مستقیم روی سودی که به دست می‌آورید و میزان رشد سرمایه، تاثیرگذار است. بطور کلی خرید زمین برای سرمایه گذاری به دو صورت امکان‌پذیر است.

  • خرید زمین‌های درون شهری
  • خرید زمین‌های خارج از شهر یا همان زمین‌های ذخیره شهری

خرید زمین برای سرمایه گذاری

خرید زمین‌های درون شهری

اگر می‌خواهید زمین‌های درون شهری را خریداری کرده و سود کنید، باید به ساخت‌وساز روی آورید. در واقع زمانی سود حاصل می‌شود که در زمین خریداری‌شده ملک بسازید و با فروش آن سود کنید.

خرید زمین‌های خارج شهر

زمین‌های خارج از شهر با نام زمین‌های ذخیره شهری شناخته می‌شوند. با هدف توسعه شهر و کنترل قیمت بازار مسکن، برخی از زمین‌های اطراف شهرها به عنوان زمین‌های ذخیره شهری انتخاب می‌شوند. این زمین‌ها در آینده به بخشی از شهر تبدیل می‌شوند که برای سرمایه‌گذاری بلند مدت گزینه مناسبی است.

پیشنهاد مطالعه: در معاملات ملکی چگونه ضرر نکنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چگونه سرقت طلا از خانه را پیگیری کنیم؟

پیگیری قضایی سرقت طلا از خانه از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که افراد باید از آن اطلاع داشت…