روش‌های ارزان برای پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاک کردن کابینت، هود و سرامیک آشپزخانه به دلیل تجمع چربی کار زیاد راحتی نیست، اما ترفندهایی وجود دارد که با هزینه کم و به راحتی می‌توانید چربی‌ها را نابود کنید.
روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه 

عموماٌ بعد از هر بار آشپزی در آشپزخانه، محیط پر از لکه‌های چربی می‌شود و از آنجا که مهم‌ترین قسمت خانه، آشپزخانه است و خانم‌ها بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند، تمیز نگه داشتن آن کار چندان راحتی نیست. در این مطلب از دلتامگ به معرفی روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه می‌پردازیم.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

دیدن این لکه‌ها در بسیاری از موارد ناخوشایند است. با این‌حال، لازم است بدانید راه‌های آسانی برای پاک کردن چربی از روی لوازم آشپزخانه وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه 

جوش‌شیرین یکی از روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

جوش‌شیرین را بر روی لکه‌های چربی بریزید و لکه ها را به آسانی پاک کنید. بهتر است از این روش زمانی استفاده کنید که لکه‌های چربی تازه به‌وجود آمده‌اند. زیرا هر چقدر لکه‌های چربی بیشتر بمانند پاک کردن آن‌ها دشوارتر است. پس از پاک کردن چربی، می‌توانید برای تمیزی عمیق‌تر سطح را با ترکیبی از آب و سرکه دستمال بکشید.

پراکسید و جوش‌شیرین

پراکسید و جوش‌شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. سپس یک اسفنج اسکراب را به این مخلوط آغشته کنید و آن را بر روی لکه‌های چربی بکشید. مشاهده خواهید کرد که لکه‌های چربی به‌راحتی تمیز می‌شوند. این روش به‌ویژه برای نواحی دشوار مثل اطراف مشعل‌ها، هود اجاق‌گاز و دستگیره‌ها استفاده می‌شود.

آرد

ممکن است دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که لکه چربی روی اجاق‌گاز، پیشخوان یا کف آشپزخانه را می‌توانید با ریختن آرد بر روی آن از بین ببرید. آرد چربی را جذب می‌کند و باعث می‌شود که پاک کردن آن بسیار ساده‌تر شود.

مطلب پیشنهادی:  علت باد کردن کاغذ دیواری و راه‌های برطرف کردن آن

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه 

سرکه از روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

اگر لکه‌‌های چربی ضخیمی بر روی لوازم آشپزخانه شما وجود دارد، در ابتدا بر روی لکه‌ها سرکه بپاشید و سپس اجازه دهید لکه‌ها حداقل پنج دقیقه خیس بخورند. پس از پاک کردن سطح رویی لکه، می‌توانید از جوش‌شیرین برای پاک کردن بقیه مواد استفاده کنید.

تمیز کردن چربی داخل مایکروفر

یک کاسه یا لیوان را با آب و سرکه پر کنید. به‌طوری‌که نیمی از آن آب و نیمی دیگر سرکه باشد. سپس تایمر دستگاه را بر روی دو دقیقه تنظیم کنید و اجازه دهید مخلوط شروع به جوشیدن کند. در مایکروفر را بسته نگه دارید و اجازه دهید بخار برای چند دقیقه کار خودش را انجام دهد. سپس یک دستمال مرطوب یا یک دستمال کاغذی بردارید تا با آن داخل مایکروفر را تمیز کنید.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

تمیز کردن چربی کناره‌های یخچال

اگر یخچال شما نزدیک اجاق‌گاز است احتمالا روغن بر روی یخچال نیز پاشیده است. برای پاک کردن لکه‌های چربی روی یخچال، اتوی خود را بردارید. یک حوله مرطوب (اما نه خیس) بر روی لکه چربی قرار دهید و اتوی داغ را بر روی حوله بچرخانید. این کار باعث می‌شود که چربی‌ها از روی سطح یخچال از بین بروند. سپس باقی‌مانده چربی‌ها را با پارچه پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: راز زیبایی آشپزخانه شما اینجاست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ساده‌ترین راه برای شست‌و‌شوی پرده حریر!

استفاده از پرده تور و حریر برای پنجره‌ها در خانه، زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می‌بخشد و ن…