این ساعت‌ها گذر زمان را جذاب‌تر می‌کنند!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیدا کردن محل مناسب ساعت دیواری در خانه، اهمیت زیادی دارد، چراکه می‌تواند به بالا بردن انرژی فضا کمک کند.
انواع مدل های ساعت دیواری

ساعت دیواری از وسایل پرکاربردی است که باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خانه می‌شود. معمولا با توجه به سبک دکوراسیون، مدل‌های مختلف ساعت دیواری را انتخاب می‌کنند. در بازار انواع مختلف ساعت دیواری وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه به سبک دکوراسیون خانه خود آن را انتخاب کنید. تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به معرفی انواع مدل های ساعت دیواری و نکات مهم هنگام نصب آن بپردازیم.

نکات مهم قبل از خرید ساعت دیواری

چنانچه قصد خرید ساعت دیواری را دارید، برای داشتن دکوراسیون داخلی زیبا و اصولی لازم است هنگام خرید آن، نکاتی را رعایت کنید.

  1. قبل از خرید، محل نصب ساعت را در اتاق مورد نظر تعیین کنید. سبک دکوراسیون به‌کار رفته در اتاق، سبک ساعت را نیز مشخص می‌کند. به عنوان مثال اگر قصد خرید ساعت برای آشپزخانه را دارید، ساعت‌هایی با طرح قاشق و چنگال انتخاب مناسبی است.
  2. در کنار ساعت دیواری، از قاب عکس یا تابلو‌های هنری با سبک مشابه استفاده کنید. برای مثال استفاده از تابلوهای مدرن در کنار ساعت دیواری با سبک کلاسیک، انتخاب مناسبی نیست.
  3. برای خرید ساعت دیواری حتما رنگ ساعت دیواری را با رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری پذیرایی یا نشیمن هماهنگ و ترجیحاٌ مکمل هم انتخاب کنید تا ساعت بیشتر به چشم بیاید.
  4. ابعاد محیط و متراژ خانه را در نظر بگیرید تا تناسب بین انتخاب ساعت دیواری و اندازه محیط رعایت شود.
  5. بر اساس سلیقه شما، قیمت ساعت دیواری‌ها متفاوت است. بنابراین بودجه خود را از قبل تعیین کنید.

ساعت دیواری دکوراتیو

انواع مدل های ساعت دیواری

ساعت‌های دیواری مدل های متنوعی دارند که هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند ساعت دلخواه خود را پیدا کند. انواع مدل های ساعت دیواری عبارتند از:

ساعت دیواری دکوراتیو

این مدل ساعت دیواری را می‌توانید در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید. ساعت دیواری دکوراتیو جزو اکسسوری‌های کاربردی و تزیینی به شمار می‌رود.

ساعت دیواری کودک

ساعت دیواری کودک یکی از انواع مدل های ساعت دیواری است که در انواع طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود و شما می‌توانید با توجه به روحیات و جنسیت فرزند‌تان طرح و رنگ ساعت را انتخاب کنید.

انواع مدل های ساعت دیواری

ساعت دیواری رسمی

این نوع ساعت های دیواری اغلب دارای طراحی ساده و رنگ آن‌ها نیز بیشتر خنثی است. در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر فضا‌های اداری و تجاری در محیط منزل نیز از این نوع ساعت استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  گیاهان آپارتمانی که هرگز خشک نمی‌شوند!

ساعت دیواری مخصوص پذیرایی

بهتر است شما در زمان خرید ساعت دیواری پذیرایی به سبک دکوراسیون، رنگ و طرح وسایل موجود در پذیرایی توجه داشته باشید.

ساعت دیواری فانتزی

از این نوع ساعت دیواری می‌توانید برای اتاق کودک، اتاق خواب دخترانه و … استفاده کنید. انواع ساعت دیواری فانتزی دارای ابعاد مختلفی هستند و طرح و رنگ آن‌ها به‌گونه‌ای است که توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب می‌کند.

بهترین محل برای نصب ساعت دیواری در منزل

بهترین محل برای نصب ساعت دیواری در منزل

نصب ساعت دیواری در دکوراسیون خانه، از قوانین خاص خود پیروی می‌کند. برای تزیین دیوار خالی یک خانه، یک ساعت دیواری تزئینی بسیار مناسب است. برای نصب ساعت دیواری باید به چند نکته مهم که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کنید.

توجه به شکل و اندازه ساعت دیواری

همیشه این نکته را در نظر بگیرید که ساعت مدنظرتان برای کدام قسمت خانه مناسب است. به طور کلی ابعاد ساعت دیواری نباید خیلی بزرگ باشد. عموما ساعت‌های تزئینی و بزرگ برای اتاق نشیمن و فضاهای باز و حتی اتاق‌های بزرگ طراحی می‌شوند.

ارتفاع نصب ساعت دیواری

به‌طور کلی ساعت دیواری باید در ارتفاعی بین سینه و چشم‌های شما قرار گیرد. سعی کنید ساعت را در ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کم نصب نکنید. به گفته طراحان دکوراسیون، ارتفاع نصب ساعت دیواری باید به‌گونه‌ای باشد که برای دیدن آن نیاز به بلند کردن سر در حالت ایستاده نداشته باشید.

جهت مناسب قرار دادن ساعت دیواری

بهترین جهت برای نصب ساعت، سمت جنوب خانه است؛ البته ساعت را می‌توانید در جهت شرق یا جنوب شرقی خانه هم آویخت. همچنین سمت چپ اتاق نشیمن نیز، مکان مناسبی برای قرار دادن ساعت باشد.

پیشنهاد مطالعه: با چند ترفند ساده اتاق پذیرایی خود را چشم‌نواز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…