شگفت‌انگیزترین ساختمان های قطر برای مسافران جام جهانی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باتوجه به اینکه کشور قطر امسال به عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی انتخاب شده، در این مطلب قصد داریم برای فوتبال دوستان چند ساختمان تاریخی که از معماری خاصی برخوردار را شرح دهیم تا از آن‌ها دیدن کنند.
ساختمان های قطر

قطر یکی از کشور‌های بزرگ و پولدار حوزه خلیج فارس است که میزبانی این دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 را بر عهده دارد، به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا درباره معماری ساختمان های قطر صحبت کنیم تا با بازدید از آن‌ها سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

معماری ساختمان های قطر

شهر الریان

شهر الریان یکی از زیباترین شهرهای قطر است. این شهر بیابانی با فرهنگی غنی، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیبایی که دارد باعث تمایز آن از سایر شهرهای قطر شده‌ است. زیباترین ساختمان های قطر با معماری خاص در این شهر قرار دارند. علاوه بر آن در این شهر ورزشگاهی به همین نام نیز ساخته شده و عملا یکی از میزبانان جام جهانی است. در ادامه شما را با معماری این شهر تاریخی بیشتر آشنا می‌کنیم.

ساختمان‌ های قطر

تاریخچه شهر الریان

سال 1893 شهر ارلریان در نبرد قطر با عثمانی یکی از نقاط استراتژیک بود و همین مسئله باعث ساختن قلعه الوجبه در آنجا شد. این قلعه حالا به یکی از جاذبه‌های تاریخی گردشگری شهر الریان تبدیل شده است. هرچند کشور قطر برابر عثمانی در این جنگ پیروز نشد، اما بعد از این جنگ بود که قطر به‌سوی مدرنیته رفت.

در گذشته قطر از روستا و شهر‌های بسیار کوچک تشکیل شده بود. از سال 2004 به بعد استارت رشد قطر با پیوستن شهر‌های الجمیلیه، ام باب، روضات راشد، النصرانیه و دخان به الریان زده شد و منطقه وسیعی را به وجود آورد. از آن پس شهر الریان به یکی از مدرن‌ترین شهرهای کل دنیا تبدیل شد. مسئولان الریان از آثار باقی‌مانده جنگ‌های قدیم خود استفاده کردند و آن‌ها را به‌عنوان جاذبه تاریخی به دنیا شناساندند. اینکار باعث شد سالانه گردشگرهای زیادی برای سفر به قطر و الریان ترغیب شوند. از نظر تقسیم بندی شهری، الریان به 10 منطقه و 1410 بلوک تقسیم می‌شود.

برج‌های بارزان

برج‌های بارزان قرن نوزدهم در این شهر ساخته شده است. اطراف آن درخت‌های جنگلی روییده که کنار ساختمانی تاریخی منظره جذابی برای عکاسی ساخته است. معماری بسیار زیبای این قلعه نشان دهنده تاریخچه فرهنگی و قدمت تاریخی الریان است و حتما ارزش بازدید و وقت گذاشتن دارد. فاصله این منطقه تا شهر الریان 25 کیلومتر است.

مطلب پیشنهادی:  دستگاه‌های دولتی؛ مالکان بزرگ خانه‌های خالی

برج‌های بارزان

دهکده رمز و راز از بهترین ساختمان‌ های قطر 

اگر دنبال ماجراجویی هیجان انگیز هستید، پیشنهاد می‌دهم به دهکده رمز و راز بروید. این دهکده وسط بیابان به‌وجود آمده و از الریان تا آنجا حدود 90 دقیقه فاصله است. بهتر است با خودرو آفرود مخصوص بیابان گردی به این مکان بروید. دهکده رمز و راز برای یک فیلم عربی ساخته شده، اما بعد از آن فیلم تا به‌حال مسکونی نبوده و تقریبا متروکه است.

مرکز مشیرب

مرکز مشیرب

در نزدیکی «سوق واقف» منطقه‌ای به نام «مرکز مشیرب» قرار دارد که طی یک پروژه نوسازی شهری، به محله‌ای مدرن با میدان‌ها، بازارها، رستوران‌ها و گالری‌ها تبدیل شده است. مرکز مشیرب فضایی مهم و متمایز در قلب شهر دوحه است که مراکز خرده فروشی، مغازه‌ها، رستوران‌ها و موارد دیگر را در خود جای داده است.

مشیرب دوحه، زمانی سرزمینی با خانه‌های سنتی بود که به صحرایی وسیع مشرف بود. به تدریج با افزایش جمعیت، این منطقه به یک کلانشهر در قلب پایتخت قطر تبدیل شد و امروزه یکی از شگفتی‌های معماری نوین با طراحی عالی در مرکز شهر دوحه به شمار می‌آید که مرکز تجمعی مناسب برای اغلب فوتبال دوستان قطری است.

ساختمان های قطر

برج‌های زیبای کاتارا

برج کاتارا یکی از ساختمان های قطر است که شبیه هلال ماه طراحی شده، و دارای 211 متر ارتفاع است. معماری این برج‌ها به گونه‌ای است که از هتل‌های 38 طبقه (36 طبقه و 2 طبقه زیر زمین) در لواسیل دوحه قطر ساخته شده است. این هتل‌ها شامل 614 اتاق است که یک هتل 5 ستاره مجلل، یک هتل شش ستاره و آپارتمان‌ را در خود جای داده‌ است. امکانات ویژه‌ این پروژه، شامل یک جزیره ساحل دستی، مراکز تفریحی، مراکز خرید و همچنین پارک‌های آبی است.

پیشنهاد مطالعه: معماری زیبای برج گالاتا استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…