رپورتاژ آگهی

10 نکته برای زیباسازی خانه های قدیمی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
 امروزه در شهر و خیابان کمتر خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با مشارکت خانه خود را بسازند یا همانطور آن را می‌فروشند.
زیباسازی خانه‌ های قدیمی

از آنجایی که برای خرید خانه‌های نوساز باید پول بیشتری پرداخت کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با بازسازی خانه، مدت بیشتری در خانه قدیمی‌شان سکونت داشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به سوال چطور یک خانه قدیمی را بدون تخریب بازسازی کنیم؟

10 نکته برای زیباسازی خانه‌ های قدیمی

این نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هزینه کمتر، زیبایی و حس بهتری به خانه خود هدیه بدهید.

1. دوست دارید خانه شما چه سبکی داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای بازسازی خانه‌ های قدیمی این است که سبک دلخواه خود را انتخاب و با توجه به آن سایر تغییرات را انجام دهید. این سبک با توجه به وسایل موجود، نوع معماری ساختمان و نور خانه انتخاب می‌شود. چنانچه سبک خانه را به درستی انتخاب کنید می‌تواند زیبایی خانه شما را چند برابر کند و بالعکس؛ یعنی اگر سبک دکوراسیون اشتباه انتخاب شود متراژ فضا کوچکتر، شلوغ‌تر و بی‌نظم به نظر می‌رسد.

2. استفاده از کمد دیواری در صورت محدود بودن فضا

یکی از بهترین گزینه‌ها که در زمان بازسازی خانه‌ های قدیمی در تغییر دکوراسیون بسیار تاثیرگذار است، نصب کمددیواری یا نوسازی کمددیواری‌های قدیمی است. اگر در فضای خانه محدودیت دارید با نصب کمد دیواری در اتاق خواب‌ها یا ویترین در پذیرایی، می‌توانید بسیاری از وسایل را در آن‌ها جای دهید. در نتیجه فضای خود را به خوبی مدیریت کنید. گاهی عوض کردن درب کمددیواری یا رنگ زدن آن‌ها نیز می‌تواند در ظاهر خانه شما بسیار تاثیرگذار باشد.

برای خانه‌های کوچک می‌توانید بالای بعضی از اتاق‌ها یا راهروها را نیز کمد دیواری نصب کنید تا وسایل بلاستفاده خود را در آن‌ها جایگذاری کنید.

3. برجسته کردن نقاط قوت و کم رنگ کردن نقاط ضعف

در خانه شما چه نقاط قوت و ضعفی وجود دارد؟ با شناخت این نقاط و برجسته کردن نقاط قوت می‌توانید زیبایی خانه‌تان را چندبرابر کنید. به طور مثال اگر در خانه شما پنجره‌های بزرگ وجود دارد می‌توانید با چیدن مبلمان و کمد‌ها به شکل درست، نور را به تمامی نقاط خانه برسانید تا انرژی مثبت در کل فضا جاری شود. همچنین اگر خانه شما نقطه ضعفی دارد مثلا سرویس بهداشتی در پذیرایی است با نصب یک پارتیشن و قرار دادن گلدان‌های زیبا در آنجا، می‌توانید انرژی مثبت خانه خود را بیشتر کنید.

4. رنگ آمیزی مناسب با دکوراسیون از راه‌های زیباسازی خانه‌ های قدیمی

بسته به میزان نور خانه، سبک دکوراسیون و وسایل خانه و سلیقه شخصی می‌توانید رنگ مناسب را برای اتاق‌های خود انتخاب کنید. به طور مثال برخی از افراد رنگ اتاق خواب‌ها را طوسی، کرم یا متناسب با رنگ سرویس خواب انتخاب می‌کنند اما در پذیرایی یک دیوار را کاغذ دیواری یا سنگ نما کار می‌کنند تا زیبایی محل دوچندان شود.

10 نکته برای زیباسازی خانه های قدیمی

. نصب درب و پنجره‌های جدید

نفوذ سروصدای بیرون به داخل خانه، یکی از بدترین مواردی است که در خانه‌های قدیمی وجود دارد. مخصوصا اگر خانه شما در نزدیکی خیابان شلوغ یا محل پر رفت و آمدی باشد. خوشبختانه می‌توانید به راحتی درب و پنجره‌های قدیمی را به پنجره‌های دوجداره عوض کنید. حتی اگر اندازه درب و پنجره شما استاندارد نباشد، می‌توانید اندازه دلخواه را به کارخانه سفارش دهید. در اینصورت با کمترین خرابی می‌توانید خانه قدیمی خود را نوسازی کنید.

مطلب پیشنهادی:  یک بار برای همیشه خانه خود را شیک کنید

6. نصب کردن تجهیزات گرمایشی و سرمایشی جدید

از کارهایی که می‌تواند ظاهر خانه قدیمی شما را بسیار زیبا کند، نصب تجهیزات گرمایشی و سرمایشی جدید به جای تجهیزات قدیمی و فرسوده است. در خانه‌های قدیمی بیشتر از بخاری و آبگرمکن و کولر آبی برای گرمایش و سرمایش منزل استفاده می‌شد اما در خانه‌های نوساز کولر گازی و پکیج جایگزین این وسایل شده است. پس می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید مثلا با نصب کولرگازی می‌توانید هم در فصل سرما و هم در فصل گرما، دمای دلخواه خود را تجربه کنید.

7.بررسی و لوله کشی مجدد مسیرهای آب

اگر سال‌هاست که از عمر لوله‌کشی ساختمان شما می‌گذرد، بهتر است در زمان بازسازی خانه قدیمی‌، لوله کشی‌های آب را هم بررسی و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید. زیرا در بسیاری از مواقع در گذر زمان این لوله‌ها پوسیده و بعد از مدتی سوراخ می‌شوند یا حتی بعلت رسوب کردن املاح فشار آب کم می‌شود.

8.ایزوگام یا قیرگونی کردن پشت بام

یکی از فاکتورها برای بازسازی خانه‌‌های قدیمی رسیدگی به سقف خانه یا پشت بام است. اگر در مناطق شمالی زندگی می‌کنید وضعیت شیروانی و در سایر مناطق باید وضعیت قیرگونی، ایزوگام یا موزاییک‌های پشت بام را بررسی کنید تا در وضعیت سالم به سر ببرند. چنانچه ایرادی در آن‌ها وجود دارد بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا قبل از رسیدن پاییز و زمستان مشکل را برطرف کند.

زیباسازی خانه‌ های قدیمی

9.شستن نما یا سرامیک و سنگ کردن نمای بیرونی خانه

اگر نمای خانه‌ی شما آجری یا سنگ مرمر است، برای زیباسازی نمای بیرونی خانه می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا فضای بیرون خانه شما را بشویند. اما اگر دیوارهای بیرونی از جنس کاهگل یا سیمان است بهتر است آن را سنگ کنید تا مقاومت بیشتری در برابر عوامل خارجی داشته باشد.

10.رسیدگی به فضای سبز داخل خانه

از نکات دیگری که زیباسازی خانه قدیمی شما بسیار تاثیرگذار باشد، رسیدگی به فضای سبز داخل خانه است. اگر در خانه قدیمی شما حیاط وجود دارد، می‌توانید از گلدان‌ها یا گیاهان رونده استفاده کنید که در مدت کوتاهی فضای سبز را افزایش دهند یا با ساختن یک آبنما یا حوض کوچک فضای نوستالژی خانه مادربزرگ‌ها را به خانه خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

امسال چه رنگ فرشی مده؟

در خانه ما ایرانی‌ها فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و به عبارت دیگر می‌توان گفت جزو جدانشدنی در خ…