در معاملات ملکی چگونه ضرر نکنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسائل و مشکلات حقوقی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش‌هایی است که هرکسی در زندگی خود حتما با آن مواجه خواهد شد.
ضرر نکردن در معاملات ملکی

ضرر نکردن در معاملات ملکی یکی از دغدغه‌های افراد در معاملات است. دعاوی ملکی یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌های درگیری‌های حقوقی است. زیرا مسکن و املاک یکی از بخش‌های اساسی سرمایه‌گذاری مردم ایران محسوب می‌شود و حساسیت روی آن بالا است. به همین دلیل شناخت و آگاهی نسبت به نکات حقوقی و مناسبات قانونی بخش خرید و فروش، معامله املاک و انتقال آن، اهمیت زیادی دارد.  در ادامه همراه دلتامگ باشید.

ضرر نکردن در معاملات ملکی

یکی از راه‌ها برای ضرر نکردن در معاملات، انعقاد قرارداد در دفاتر اسناد رسمی است. هنوز هم خیلی‌ها به عقد قرارداد در دفاتر اسناد رسمی عادت نکرده‌اند و شیوه‌های سنتی برای قرارداد بستن را می‌پسندند. موقع تنظیم قراردادهای خرید یا پیش‌خرید آپارتمان برای اینکه این کار به یک دغدغه تبدیل نشود ضروری است قرارداد خود را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنید.

کد رهگیری و گواهی پایان کار ضروری است

برای ضرر نکردن در معاملات خود داشتن گواهی پایان‌کار ضروری است. در هنگام خرید آپارتمان و پیش‌فروش، داشتن کد رهگیری بسیار مهم است. درمورد فروش بدون پایان‌کار باید همه خریداران ملک اعم از آن‌هایی که در دفاتر اسناد رسمی این کار را انجام می‌دهند یا بین خود به شکل غیررسمی قراردادی را منعقد می‌کنند به ارائه گواهی پایان‌کار از سوی مالک توجه کنند.

مطلب پیشنهادی:  شرایط ارث بردن زنان بعد طلاق از همسر سابق خود

ضرر نکردن در معاملات

خرید آپارتمان پیش‌فروش

برای ضرر نکردن در معاملات ملکی باید در خرید آپارتمان پیش‌فروش دقت لازم شود. آن‌گونه که قانون پیش‌فروش ساختمان می‌گوید مشاوران املاک باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، طرفین را برای تنظیم سند رسمی قرارداد پیش‌فروش به یکی از دفاتر اسناد رسمی معرفی کنند.
برای تنظیم قرارداد پیش‌فروش مدارکی لازم است که تنظیم این قرارداد منوط به وجود آن‌ها است. سند رسمی مالکیت یا سند رسمی اجاره با حق احداث بنا، پروانه ساخت کل ساختمان و شناسنامه فنی مستقل برای هر واحد، بیمه‌نامه مسئولیت، تائیدیه مهندس ناظر ساختمان مبنی بر پایان عملیات پی ساختمان و پاسخ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک لازمه بستن قرارداد است.
معاملات ملکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …