بهترین محله‌های مشهد برای خرید خانه را بشناسید

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
محل زندگی از دیرباز برای انسان‌ها حائز اهمیت بوده است. مشهد شهری است که در آن نه هیاهوی ناتمام پایتخت وجود دارد و نه آرامش شهرهای کوچکتر اطراف. بلکه شهری است که فرصت‌های زیادی برای توسعه در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال امنیت و آرامش را در زندگی روزمره شما به ارمغان می‌آورد.
بهترین محله های مشهد برای خرید خانه

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان خراسان رضوی است که در شمال شرقی کشور قرار دارد. این شهر بعد از تهران، در رتبه دوم پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران قرار گرفته است. مشهد به واسطه شرایطی که دارد خواستگاه بسیاری از مهاجران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف است. چنانچه قصد خرید خانه در مشهد را دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا به معرفی بهترین محله های مشهد برای خرید خانه بپردازیم.

بهترین منطقه مشهد برای زندگی

با توجه به اینکه خانه، محلی برای استراحت و گذران اوقاتی به دور از تنش‌ها و سر و صداهای روزانه است؛ بنابراین آرام و ساکت بودن محله‌ای که در آن سکونت دارید از اهمیت زیادی برخوردار است. عریض بودن کوچه‌ها، تعداد کم واحدهای مسکونی، نزدیکی به مراکز خرید و وجود مدرسه و مساجد، از معیارهایی است که در انتخاب محله بسیار مهم است. انتخاب خانه و محله مناسب در شهرهای بزرگی مانند مشهد کارچندانی راحتی نیست. در ادامه تعدادی از بهترین محله های مشهد برای خرید خانه را معرفی می‌کنیم.

بهترین محله های مشهد برای خرید خانه

بهترین محله های مشهد برای خرید خانه

مهم‌ترین گزینه در انتخاب محله های خوب مشهد، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر است. رفت و آمد در شهرهای پر جمعیت مانند مشهد، فارق از اینکه شما خودرو شخصی دارید یا نه، همواره مساله‌ای مهم و قابل توجه است. مشهد دارای چندین بزرگراه و شریان اصلی، شبکه‌ای از خطوط اتوبوسرانی و دو خط مترو (خط 3 در دست احداث) است که نزدیکی به این مجاری ارتباطی می‌تواند در هزینه و زمان شما صرفه جویی قابل توجهی ایجاد کند.

محله کشاورز

محله کشاورز در منطقه 6 شهرداری مشهد و در جنوب شرقی این شهر قرار گرفته است. این محله در همسایگی بلوار حر، شهرک شهید رجایی و شهید معقول قرار دارد. کشاورز از جمله محله‌های ارزان شهر مشهد است که ملک در آن قیمت پایینی دارد.

کوی مهدی

کوی مهدی از محله‌های جنوبی شهر مشهد است. این محله در همسایگی محله‌هایی همچون کوی قائم، کوی سیدی و کوی پلیس قرار گرفته است. ملک در کوی مهدی از محله‌های ارزان قیمت مشهد است.

کوی امیرالمؤمنین

یکی از بهترین محله های مشهد برای خرید خانه، کوی امیرالمؤمنین است. این محله در منطقه پنج شهرداری مشهد و در شرق این شهر واقع شده است. کوی امیرالمؤمنین از محله‌های نزدیک به حرم مطهر امام رضا است.

شهرک الهیه مشهد

محله کوی طلاب

کوی طلاب محله‌ای در ضلع شرقی و منطقه چهارم شهر مشهد قرار گرفته است. این محله از شمال با بلوار نبوت و از جنوب با خیابان وحید و بلوار ابوریحان محصور شده است. آمفی تئاتر و کتابخانه هاشمی نژاد از جمله مراکز مهم این محله هستند. قیمت ملک در کوی طلاب نسبتاً پایین است.

مطلب پیشنهادی:  فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن با خرید آپارتمان در اسلامشهر

محله الهیه یکی از بهترین محله های مشهد برای خرید خانه

یکی از نوسازترین محله‌های شهر مشهد، الهیه است. این محله نوساز در منطقه 12 شهرداری مشهد قرار دارد و از مرکز شهر دور است. ملک در این محله قیمت متوسط رو به پایینی دارد.

خیابان دانشگاه

خیابان دانشگاه یکی از خیابان‌های قدیمی و مورد توجه شهر مشهد می‌باشد. این خیابان در نزدیکی حرم مطهر قرار گرفته و اهمیت تجاری داد. مراکز تجاری و فروشگاه‌های زیادی در دل این خیابان وجود دارند. قیمت ملک در این خیابان در سطح متوسط  قرار دارد.

محله سنا آباد

سنا آباد محله ای قدیمی و اصیل در منطقه یک مشهد است. فروشگاه‌های متعددی در سنا آباد جای گرفته‌اند و  آن را به محله‌ای تجاری تبدیل کرده‌است. قیمت ملک در این محله متوسط رو به بالاست.

محله رضا شهر

یکی از محله‌های وسیع مشهد که در منطقه 9 شهرداری قراردارد، محله رضا شهر است. این محله در جنوب بزرگراه کلانتری قرار گرفته است. همسایگی این محله با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از طرف دیگر دانشگاه فردوسی، باعث شده این محله بافت فرهنگی به خود بگیرد. بیشتر خانه‌های این محله لوکس می‌باشند و از متراژهای بالایی برخوردار هستند. دارند. قیمت ملک در رضا شهر متوسط رو به بالاست.

بهترین محله های مشهد برای خرید خانه

محله هاشمیه

هاشمیه یکی از بهترین محله های مشهد برای خرید خانه است. این محله در منطقه 9 شهرداری مشهد قرار گرفته است. هاشمیه تمام امکانات مورد نیاز ساکنین را تأمین می‌کند و دسترسی خوبی به سایر محله‌ها دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو برای ساکنین هاشمیه ایستگاه مترو دانش آموز است. بیمارستان فوق تخصصی قلب جوادالائمه از جمله مراکز مهم این محله است.

هاشمیه برج‌های متعددی با امکانات رفاهی خوب مانند برج آرمیتاژ و باران را در دل خود جای داده است. وجود آپارتمان‌های لوکس، امکانات و موقعیت شهری هاشمیه را محله‌ای مرفه نشین تبدیل کرده است. قیمت ملک در این بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های سایر شهرها

همچنین بخوانید

فرصتی ویژه برای خانه‌دار شدن با خرید آپارتمان در اسلامشهر

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که در ابتدا اسلامشهر از تعدادی روستا تشکیل شده است. لازم است بدان…