راز زیبایی آشپزخانه شما اینجاست!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروز با هم سری به یکی از جذاب‌ترین فضاهای خانه یعنی آشپزخانه بزنیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم در آن تغییر و تحول به‌وجود بیاوریم.
انواع دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه

دیوارهای آشپزخانه نیز مانند سایر دبوارهای خانه برای زیباتر شدن نیازمند استفاده از یک دیوارپوش مناسب است. آنچه که در انتخاب دیوارپوش بسیار مهم است، انتخاب درست نوع آن است. دیوارپوش انتخابی باید با سبک دکوراسیون داخلی شما هماهنگی داشته‌باشد. تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید، تا انواع دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه را به شما معرفی کند.

انواع دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه

دیوارپوش آشپزخانه برخلاف سایر فضاها باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. به گونه‌ای که علاوه بر زیبایی باید در برابر رطوبت و سایش مقاومت خوبی داشته باشد. زیرا در آشپزخانه آب و بخار و استفاده از مواد شوینده، می‌تواند دیوارپوش را خراب کند.

دیوارپوش سنگی از انواع دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه

برای اشخاصی که دکورهای جذاب و خاص را می‌پسندند، دیوارپوش سنگی را پیشنهاد می‌کنیم. این دیوارپوش زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی را به منزل شما هدیه خواهد داد. دیوارپوش سنگی دارای تنوع از لحاظ بافت و ابعاد است و به‌صورت سنگ‌های مصنوعی، طبیعی، سه بعدی، صیقلی، یک تکه و آجری در بازار موجود است. مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت و نوسانات دمایی و همچنین استحکام زیاد و قابلیت شستشو از مهم‌ترین ویژگی‌های دیوارپوش سنگی بوده و به همین دلیل در آشپزخانه کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که این نوع پوشش دیوار آشپزخانه کمی گران است.

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش آجری

این سبک چند سالی است که در کشور جای خود را پیدا کرده است و هنوز هم به‌عنوان جدیدترین نوع مدل دیوارپوش آشپزخانه لحاظ خواهد شد. قطعا آجر به دلیل حس گرمی که به منزل می‌دهد، یک محیط بسیار عالی را برای منزل ایجاد خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش قلمه زدن سانسوریا برای افراد مبتدی + ویدئو

دیوارپوش سه بعدی

اگر به دنبال دکوری خاص و جذاب برای آشپزخانه هستید، دیوارپوش سه بعدی آشپزخانه بهترین گزینه است. این دیوارپوش دارای تنوع در طرح و رنگ و جنس است. مناسب‌ترین جنس برای دیوارپوش سه بعدی، بتنی، سنگی، آجری و پی وی سی بوده که همگی قابلیت شستشو داشته و در برابر حرارت مقاومت دارند.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش چسبی از انواع دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه

دیوارپوش چسبی آشپزخانه یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای زیباتر شدن فضای داخلی این بخش از منزل به‌شمار می‌رود. چسبی در واقع همان دیوارپوش فومی برای آشپزخانه است که به علت قیمت مناسب، نصب بسیار راحت و تنوع در طرح و رنگ و قابلیت شستشو از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دیوارپوش به صورت شیت‌هایی در ابعاد ۷۰*۷۵ بوده که در قسمت پشت دارای چسب و روکش است. برای نصب ابتدا باید دیوارها را کاملا تمیز کرده، هر گونه فرورفتگی و برآمدگی را از بین برده و دیوار را کاملا صاف و یکدست کنید. سپس دیوارپوش آشپزخانه چسبی را به مقدار بسیار کم نم‌دار کرده و شیت‌ها را بر روی دیوار قرار دهید. شیت‌ها باید کاملا مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا زیبایی و جلوه خود را از دست ندهند.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم برای انتخاب درب سرویس بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…