کاهش شدید معاملات مسکن در پایتخت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میزان معاملات ثبت شده در بازار مسکن در خرداد ماه هنوز به میزان معاملات اسفند ماه سال 99 نرسیده و با کاهش معاملات مسکن مواجه بوده‌ایم.
افزایش قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بهار امسال فصلی کم مشتری در بازار مسکن بود و شاهد کاهش معاملات مسکن در این بازار بوده‌ایم. خردادماه با 5102 معامله مسکن، هنوز نتوانسته به میزان معاملات مسکن در اسفندماه سال 99 با 5 هزار 273 معامله برسد. در خردادماه، 12 منطقه تهران زیر 200 معامله مسکن داشتند که دراین‌بین 5 منطقه زیر 100 معامله مسکن داشتند.

مناطق 3، 6، 9، 12، 13، 16، 17، 18، 19، 20، 21 و 22 زیر 200 معامله مسکن ثبت‌شده داشته‌اند.

برخی از کارشناسان مسکن معتقدند به دلیل عدم حضور خریداران در بازار مسکن انتظار افزایش جهشی در قیمت‌ها دور از انتظار است. بررسی میدانی بازار مسکن در تیرماه امسال نیز نشان می‌دهد باوجود توقف کاهش قیمت در بازار مسکن و افزایش اندک قیمت‌ها در خرداد، در اولین ماه فصل تابستان فروشندگان واقعی مسکن قیمت‌های خود را کاهش داده و حتی فایل‌های حراج با بیش از متری 5 میلیون تومان زیر قیمت منطقه نیز در میان فایل‌های فروش پیدا می‌شود.

کاهش معاملات مسکن

کاهش معاملات مسکن در مناطق تهران

در خردادماه امسال بیشترین فروش مانند همه ماه‌های گذشته به منطقه 5 تهران اختصاص داشت، این منطقه با 708 معامله در جایگاه نخست قرار داشت. در اردیبهشت‌ماه میزان معاملات در این منطقه 601 معامله ثبت‌شده بود. این رقم در فروردین‌ماه 296 معامله و در اسفندماه 99، 774 معامله بوده است.

مطلب پیشنهادی:  گران شدن قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

همچنین منطقه 10 با 498 معامله به ثبت رسیده در رتبه دوم و منطقه 4 با 413 معامله در رتبه سوم قرارگرفته است.

در فصل بهار منطقه 19 با 44 معامله ثبت‌شده کمترین معاملات را در بین مناطق داشته است. منطقه 20 با 85 معامله و منطقه 22 با 70 معامله ثبت‌شده در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

براساس آمارهای بانک مرکزی تعداد معاملات انجام‌شده در خردادماه معادل ۵.۱ هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲.۷ درصد کاهش و در مقایسه با ماه قبل ۲۹.۶ افزایش را نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا بازار مسکن در رکود است؟» را در سایت ملکی دلتا بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …