خواص میخک برای پوست و مو، زیبایی شما را چند برابر می‌کند

0
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رسیدگی به پوست یکی از کارهای مهمی است که افراد باید انجام دهند. گیاهان بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید برای طراوت و شادابی پوستتان از آن‌ها استفاده کنید، یکی از این گیاهان میخک است که فواید بسیار زیادی برای پوست و موهای شما دارد.
خواص میخک برای پوست و مو

خواص میخک برای پوست و مو را اگر بشناسید حتما از آن استفاده کرده و تاثیر آن را مشاهده می‌کنید. در این مطلب از دلتامگ شما را با خواص میخک آشنا می‌کنیم.

خواص میخک برای پوست و مو

توجه کنید قبل از استفاده از هر ماده جدیدی، مقداری از آن را روی پوست دست خود تست کنید، تا متوجه شوید آیا بدن‌تان نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان می‌دهد یا خیر.

درمان آکنه از خواص میخک برای پوست و مو

خاصیت بی‌حس‌کننده و ضدباکتری میخک برای درمان جوش، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. برای برطرف کردن آکنه لازم است مقداری روغن میخک را به صورت موضعی بر روی آن‌ها بمالید. هنگام استفاده از روغن میخک روی پوست، کمی احساس سوزن سوزن شدن می‌کنید، این به دلیل طبع قوی روغن میخک است و به دلیل خاصیت بی‌حس کنندگی که دارد، این سوزش به سرعت برطرف می‌شود.

میخک برای طراوت موها

برای باطراوت کردن موها بعد از استفاده از رنگ، می‌توانید از چای میخک کمک بگیرید. برای این منظور کافی است بعد از استفاده از رنگ مو، چای میخک سرد را به عنوان شامپو استفاده کنید و موهای خود را با آن شست‌وشو دهید. عطر گل میخک باعث شادابی و طراوت موهای شما می‌شود.

میخک برای طراوت موها

قطع ریزش مو از مهم‌ترین خواص میخک برای پوست و مو

یکی از مهم‌ترین خواص گل میخک برای موها این است که باعث قطع ریزش موها می‌شود. برای اینکار کافی است تا مقدار مناسبی از روغن میخک را به کف سر خود بمالید. تاثیر روغن میخک بر قطع ریزش مو به این صورت است که باعث افزایش جریان خون در سر می‌شود.

افزایش جریان خون در کف سر  باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود، بنابراین رشد مو را تقویت می‌کند. چند قطره از روغن میخک به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا، می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد موهای سالم و درمان طاسی کمک کند.

میخک خاصیت نرم‌کنندگی دارد

مخلوط میخک و روغن زیتون روشی عالی برای نرم کردن موها است. برای این‌کار 2 قاشق غذاخوری میخک را با نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کنید و درون ماهی‌تابه گرم کنید. حواستان باشد که مخلوط نجوشد، سپس آن را از روی حرارت بردارید و به مدت 3 ساعت کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

مخلوط به دست آمده را داخل یک بطری شیشه‌ای بریزید و قبل از حمام، مقداری از آن را گرم کنید و روی پوست سر خود ماساژ دهید. سپس بعد از 20 دقیقه آن را بشویید و آبکشی کنید.

درخشندگی موها با میخک

یکی از خواص روغن میخک نرم کنندگی طبیعی است که به حفظ رطوبت موها کمک میکند و درمانی موثر برای موهای خشک و کدر است و می توانید برای از بین بردن موخوره استفاده کنید.

درمان شوره

شوره سر یک بیماری خفیف پوستی است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود. این مشکل بسیار شایع است و معمولا باعث خارش و خشکی پوست سر می‌شود.
دلایل زیادی برای ایجاد شوره سر وجود دارد. عواملی مانند خشکی پوست، عفونت قارچی و تولید بیش از حد چربی. روغن میخک حاوی خواص ضد عفونی‌کننده و ضدقارچ قوی است که به درمان شوره کمک بسیاری می‌کند.

جلوگیری از سفیدی زودرس موها

جلوگیری از سفیدشدن موها جزو دیگر خواص میخک برای پوست و مو است. سفیدی مو یکی از عوارض جانبی ناخوشایند پیری است. با این حال، امروزه افزایش استرس و سبک زندگی ناسالم منجر به سفیدی زودرس مو در میانسالان یا حتی جوانان شده‌است.

جلوگیری از سفیدی زودرس موها

روغن میخک به دلیل محتوای بالای اوژنول می‌تواند از سفیدی زودرس موها جلوگیری کند. اوژنول دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند از ساقه‌ها و فولیکول‌های مو در برابر آسیب اکسیدشدن محافظت کند. همچنین باعث افزایش سطح رنگدانه نیز می‌شود و  به موهای شما رنگ طبیعی می‌دهد. بنابراین جلوگیری از سفیدی موها یکی از خواص میخک برای پوست و مو  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کارهای ضروری برای داشتن ناخن‌های زیبا

اگر می‌خواهید ناخن‌های زیبایی داشته باشید، باید هر روز کارهای نگهداری از ناخن را انجام دهی…